Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
A za pět let už bude mít KTM plně funkční superinteligentní systém, který se sám naprogramuje, moto se sama projede a vy můžete jen z teplé pohovky sledovat, za kolik si natankovala, než se zas sama zaparkovala, to bude teprve paráda.Chybičkou je jen to, aby rozpoznala suchý povrch a do té superinteligentní elektroniky se nedostala voda nebo smítko, to by jste pak vstát musely a potupně ji dotlačit domů
Prostě to zabrání všemu co mám na motorce rád. A že je to vypínatelný a ničemu to tedy nevadí, tak mě jo, proč mám platit za zbytečnou zátěž na moto, kterou tam ani nechci a budu ji mít furt vypnutou??? Měli by dát na výběr u moto dvou verzí, pro posránky a pro vyježděné a tomu přizpůsobit i cenu... To je jako kdybych šel k řezníkovi pro bůček a on mi k tomu ještě napálil celý prase o X tisKč víc Chci mít prostě možnost výběru a ne ber co je, ikdyž to nepotřebuju a nechci...
Mimochodem. Nemá to zabránit pádu při překročení hranice adheze v zatáčce. Má to bránit zablokování předního kola při krizovém brzdění v náklonu. Nikdo nám to nenutí.
Jo do všeho nacpat co nejvíce elektroniky- nas**t .jediná elektronika kterou na své motorce snesu je - bezkontaktní zapalovaní a tachometr sigma.pokud na motorku sedne blbec tak se zrakví tak jako tak,ať tam má či nemá spoustu té "úžasné a zázračné elektroniky"-ironie. ASISTENTY NE NE NE
U aut to trochu chápu, samozřejmně poku tim nekryjou šmejdskej podvozek. Auto bez ABS bych si nekoupil. Ale u moto? ABS OK, pro ty, co na tom neblbnou super věc, ale nic dalšího bych tam nechtěl. Třeba mě by asi ABS zachránilo před nedávným pádem. Mít ABS tak se třeba ani nesklouznu a ustojim to. Kdybych ale byl totální pako ak už tohle nenapíšu. Prostě elektronika může pomoct, ale neumí (a pro bezpečnost by ani nemělo, jak už tu zaznělo) žehlit průsery, za který si řidič může sám.
Jeden z Murphyho zákonů praví: "Proti blbcum není ochrany, protože jsou strašně vynalézaví!" Takže může bejt mašina narvaná elektronickýma udělátkama až po kokot, ale fyzikální zákony to neoblafne. Takže přepálená zatáčka skončí rozbitím huby. Akorát že s těma udělátkama to lama do tý zatáčky pošle s bohorovným klidem, že se o to elektronika postará - a až to po 101 bude i na tu elektroniku moc ...
Za pár let se při nastartování motorky ozve...
"Pohodlně se usaďte, dejte ruce na řídítka a nohy na stupačky a my vás povozíme"
Jo..ten pocit, že jsem jel na motorce a něco mi jí jakoby řídilo občas jsem měl naposledy v autoškole a bylo to na pikaču...
Nerad bych to zažil znova.
Mno když to vezmu ze svého pohledu automechanika tak bůch žehnej starší auta i motorky protože tam v " vedlo 5 drátů po celim stroji " a když se něco podelalo tak si to řidič dokázal opravit na koleně s prstem v nose. Ale co tetkom ty moderni potvory? Když místo 5 drátu který měly " 5m " tam najednou je 30 a více drátů v délce klidně 20m, k tomu tam je počítač pro vstřikování, abs nebo i jednotka jen pro řízení světel! Tam když se něco podělá tak pokud nemáte diagnostiku pro tu danou značku stroje tak si už moc neškrtnete s opravou na koleně :( a to je dle mího nehezká cesta do budoucna. a jak píše JIRKA proč ladit podvozek do dokonalosti když to za vás ohlídá elektronickej bazmek? PS: omlouvám se za případné chyby v češtině nikdy sem na ní nebyl machr :P
JIRka: ja ale nepisu o rezerve v brzdeni, proste ti to stejne podklouzne pokud do zatacky vlitnes rychlejc nez to predni guma zvladne. jo pomuze to, ale stejne tam je porad limit, kde ten predek proste ustreli, a jen se ten limit posune, nic vic, naopak se spousta lidi zabije kteri si tohle neuvedomi.
At si rika kdo chce co chce...proste inteligentni stabilizace dokaze pomalu uz byt rychlejsi nez nejlepsi ridici na svete!!!
Me tyto systemy strasne fascinuji a kdyz vidim co dokaze stabilizace s auty verim, ze i v moto to bude brzo dost propracovane. I kdyz u moto poradne nechapu jak se diky naklonu v zatackach spravne zpracovavaji signaly z X,Y,Z akceleracnich snimacu...klobouk dolu vyvojari co si ze vsemi temi signaly(akceleraceX,Y,Z, otacky motoru a kol) dokaze poradit a zpravne reagovat.(vypinani valcu,predstih,el skrtici klapka)
Mam asi jednu z nejagresivnejsich moto vubec (CR500R ted uz prestavbu CR500AF gen4) Miluju ji diky jeji hravosti. Ale je mi jasne proc teto legendarni masine skoncila zavodni kariera - motor 4T v MX se v zavodech ovlada vazne lepe. Muj sen je si udelat to CR500 vlastni programovatelne zapalovani a nasledne nejzakladnejsi kontrolu trakce..kterou samozrejme budu pro zabavu casto vypinat ;)
Nejsem proti všelijakým vychytávkám tohoto typu,ale bojím se toho,že když se na tom naučím a budu tomu věřit a nastane nějaká kritická situace,co když to náhle selže -co pak?? Raději to snad ani nechci-klasika je dobrá,ale bude někdy potom možný si koupit motorku bez těch věciček??
To prece NEMUZE fungovat. Pokud najedu do zatacky rychleji, nez mi udrzi predni guma pri brzdeni abych se vesel do zatacky, tak pokud mi ubere brzdeni abych nedostal smyk, tak proste vylitnu ze zatacky do protijedouciho auta, fyziku to nemuze oblafnout a bude jen vic mrtvejch jak uz tu zaznelo.
Auta co samy parkují, motorky co samy jezdí, kde to jsme? Kua lidstvo degeneruje. Všechny ty bazmeky jen snižují bezpečnost na cestách, protože na nich díky tomu bude jen víc pitomců co tam nemají co dělat.
Člověče, mluvíš mi z duše...
Jenom mám škodolibou radost, že takhle začala blbnout nejenom značka BMW, ale i doposud "normální" KTM. Asi tam těch ku*rvítek měli doposud nedostatek...:)
Nevim proc tak skepticky... Ja osobne nesoudim dokud jsem se nesvez. Treba pekne fungujici ABS bych na motorce docela uvital a proc ne ABS ktera se jmenuje jinak a je to trosku chytrejsi ABS.
Napriklad kdyz Aprilia prisla s APRC, tak jsem vsichni jen cumeli, jak to pri akceleraci samo udrzi kolo 5 cm nad zemi a ty letis jak kraaava dopredu. Masakr a me se to libi...
Myslim si ze pro piloty jako ja (5-10 tis. km za rok) jsou ty ficury dobry a bezpecny. Na jare na to skocis a nemas stazenou prdel, protoze si nepamatujes jak moc muzes brzdit a naklonit a ejhle tamhle je sterk...
Jo a mít tu vysnenou ABS tak bych si nejaky to rozbity zrcatko usetril, takze i priplatek par drobnych by se mi rentoval na usetrenym materialu za pady.
Auta co samy parkují, motorky co samy jezdí, kde to jsme? Kua lidstvo degeneruje. Všechny ty bazmeky jen snižují bezpečnost na cestách, protože na nich díky tomu bude jen víc pitomců co tam nemají co dělat.
O jéje. Kdo se naučí na tomto a bude se plně spoléhat na wifikundace, se zabije na fechtlovi protože si myslel, že to za něho zabrzdí v zatáčce zatočí za něho a pod... Myslím, že krokem k bezpečnosti by se mohl ubírat jiným směrem. Je to jako ty parkovací blbůstky v autech. Je to vynikající pomocník,ale plně se na něho spoléhat???... pak sedne do jiného auta a při ťukanci při parkování se bude vymlouvat, že mu to nepíplo
Hmmm, výrobci se předhánějí v navyšování výkonu (často na úkor životnosti a u strojů, kde není ani tak podstatný) a na druhé straně vymýšlejí pičičandy, jak ten výkon zkrotit, takže si ho užijeme tak maximálně na dálnici. V další generaci těchto udělátek asi ani to ne, páč jejich inteligentní sw vyhodnotí povrch české dálnice za nevyhovující a zapojí nějaký ten omezovač. Proč mám pocit, že je někdy lepší zachovat status quo?
Minulý rok jsem prodal BMW K1200R,tam je těchhle fičur plná prd..,elektroniky až nad hlavu.Mám teď obyčejného motárda Yamaha XT660X,sice neoplývá výkonem,ale při blbnutí mi do toho nic nezasahuje a i když to je tintítko,připadá mi,že proti uhlazenému projevu BMW má drsnější odezvu a to je právě ten požitek z jízdy.
Spíš mám obavu, jestli náhodou tyhle elektroničtí pomocníci nebudou jenom maskovat mizerné jízdní vlastnosti motorek. Proč by měl výrobce precizně odladit geometrii a nastavení podvozku, když případnou nestabilitu ohlídá elektronika. Proč by měly být brzdy jemně dávkovatelné s dobrou odezvou, když zablokované kolo pořeší ABS...
Jako příklad beru svou archivní w124, která bez haldy elektroniky a se zadním náhonem jezdí v zimě lépe než poslední generace Renaultu Megane (tam v jednom kuse bliká kontrolka ESP, brzdy cvakají a auto poskakuje po silnici jak bláznivé).
A za pět let už bude mít KTM plně funkční superinteligentní systém, který se sám naprogramuje, moto se sama projede a vy můžete jen z teplé pohovky sledovat, za kolik si natankovala, než se zas sama zaparkovala, to bude teprve paráda.Chybičkou je jen to, aby rozpoznala suchý povrch a do té superinteligentní elektroniky se nedostala voda nebo smítko, to by jste pak vstát musely a potupně ji dotlačit domů
Moc se mi líbil názor někoho dole, že ho to zachrání od uklouznutí na štěrku v zatáčce. Tak to je přesně zákazník, kterého hledají :)
Prostě to zabrání všemu co mám na motorce rád. A že je to vypínatelný a ničemu to tedy nevadí, tak mě jo, proč mám platit za zbytečnou zátěž na moto, kterou tam ani nechci a budu ji mít furt vypnutou??? Měli by dát na výběr u moto dvou verzí, pro posránky a pro vyježděné a tomu přizpůsobit i cenu... To je jako kdybych šel k řezníkovi pro bůček a on mi k tomu ještě napálil celý prase o X tisKč víc
Chci mít prostě možnost výběru a ne ber co je, ikdyž to nepotřebuju a nechci...
Mimochodem. Nemá to zabránit pádu při překročení hranice adheze v zatáčce. Má to bránit zablokování předního kola při krizovém brzdění v náklonu. Nikdo nám to nenutí.
Mít to včera v Raptorovi, tak nemusím prát spodky.
Rozhodně
se předháněj kdo nadupe vetší koně a pak do toho cpou elektroniku, aby se na tom lidi nezabíjeli... hmm
To je smutný
Něco takového na motorku nepatří!
Jo do všeho nacpat co nejvíce elektroniky- nas**t .jediná elektronika kterou na své motorce snesu je - bezkontaktní zapalovaní a tachometr sigma.pokud na motorku sedne blbec tak se zrakví tak jako tak,ať tam má či nemá spoustu té "úžasné a zázračné elektroniky"-ironie. ASISTENTY NE NE NE
U aut to trochu chápu, samozřejmně poku tim nekryjou šmejdskej podvozek. Auto bez ABS bych si nekoupil. Ale u moto? ABS OK, pro ty, co na tom neblbnou super věc, ale nic dalšího bych tam nechtěl. Třeba mě by asi ABS zachránilo před nedávným pádem. Mít ABS tak se třeba ani nesklouznu a ustojim to. Kdybych ale byl totální pako ak už tohle nenapíšu. Prostě elektronika může pomoct, ale neumí (a pro bezpečnost by ani nemělo, jak už tu zaznělo) žehlit průsery, za který si řidič může sám.
Jeden z Murphyho zákonů praví: "Proti blbcum není ochrany, protože jsou strašně vynalézaví!" Takže může bejt mašina narvaná elektronickýma udělátkama až po kokot, ale fyzikální zákony to neoblafne. Takže přepálená zatáčka skončí rozbitím huby. Akorát že s těma udělátkama to lama do tý zatáčky pošle s bohorovným klidem, že se o to elektronika postará - a až to po 101 bude i na tu elektroniku moc ...
Za pár let se při nastartování motorky ozve...
"Pohodlně se usaďte, dejte ruce na řídítka a nohy na stupačky a my vás povozíme"
Jo..ten pocit, že jsem jel na motorce a něco mi jí jakoby řídilo občas jsem měl naposledy v autoškole a bylo to na pikaču...
Nerad bych to zažil znova.
kurvitko navic.. ne, dekuji...
A který chytrák brzdí v zatáčce.
Mno když to vezmu ze svého pohledu automechanika tak bůch žehnej starší auta i motorky protože tam v " vedlo 5 drátů po celim stroji " a když se něco podelalo tak si to řidič dokázal opravit na koleně s prstem v nose. Ale co tetkom ty moderni potvory? Když místo 5 drátu který měly " 5m " tam najednou je 30 a více drátů v délce klidně 20m, k tomu tam je počítač pro vstřikování, abs nebo i jednotka jen pro řízení světel! Tam když se něco podělá tak pokud nemáte diagnostiku pro tu danou značku stroje tak si už moc neškrtnete s opravou na koleně :( a to je dle mího nehezká cesta do budoucna. a jak píše JIRKA proč ladit podvozek do dokonalosti když to za vás ohlídá elektronickej bazmek? PS: omlouvám se za případné chyby v češtině nikdy sem na ní nebyl machr :P
Ani nevim,co si o tom myslet
Asi nejvíc to vystih JIRka ve svým prvním příspěvku
A což tak rovnou dávat boční kolečka, jako mají prcci na prvním kole?
JIRka: ja ale nepisu o rezerve v brzdeni, proste ti to stejne podklouzne pokud do zatacky vlitnes rychlejc nez to predni guma zvladne. jo pomuze to, ale stejne tam je porad limit, kde ten predek proste ustreli, a jen se ten limit posune, nic vic, naopak se spousta lidi zabije kteri si tohle neuvedomi.
At si rika kdo chce co chce...proste inteligentni stabilizace dokaze pomalu uz byt rychlejsi nez nejlepsi ridici na svete!!!
Me tyto systemy strasne fascinuji a kdyz vidim co dokaze stabilizace s auty verim, ze i v moto to bude brzo dost propracovane. I kdyz u moto poradne nechapu jak se diky naklonu v zatackach spravne zpracovavaji signaly z X,Y,Z akceleracnich snimacu...klobouk dolu vyvojari co si ze vsemi temi signaly(akceleraceX,Y,Z, otacky motoru a kol) dokaze poradit a zpravne reagovat.(vypinani valcu,predstih,el skrtici klapka)
Mam asi jednu z nejagresivnejsich moto vubec (CR500R ted uz prestavbu CR500AF gen4) Miluju ji diky jeji hravosti. Ale je mi jasne proc teto legendarni masine skoncila zavodni kariera - motor 4T v MX se v zavodech ovlada vazne lepe. Muj sen je si udelat to CR500 vlastni programovatelne zapalovani a nasledne nejzakladnejsi kontrolu trakce..kterou samozrejme budu pro zabavu casto vypinat ;)
Nejsem proti všelijakým vychytávkám tohoto typu,ale bojím se toho,že když se na tom naučím a budu tomu věřit a nastane nějaká kritická situace,co když to náhle selže -co pak?? Raději to snad ani nechci-klasika je dobrá,ale bude někdy potom možný si koupit motorku bez těch věciček??
Bubrak-ZX10R> hodně často je obrovská rezerva na brzdění v náklonu, jenom se jí většina lidí bojí použít.
Každopádně trend postavit 1300ccm dvouvál a následně ho krotit elektronikou, aby si to vůbec někdo mohl koupit mi přijde špatně
To prece NEMUZE fungovat. Pokud najedu do zatacky rychleji, nez mi udrzi predni guma pri brzdeni abych se vesel do zatacky, tak pokud mi ubere brzdeni abych nedostal smyk, tak proste vylitnu ze zatacky do protijedouciho auta, fyziku to nemuze oblafnout a bude jen vic mrtvejch jak uz tu zaznelo.
b0b4n (89.176.6.xxx) napsal 27.09.13 v 10:25:

Auta co samy parkují, motorky co samy jezdí, kde to jsme? Kua lidstvo degeneruje. Všechny ty bazmeky jen snižují bezpečnost na cestách, protože na nich díky tomu bude jen víc pitomců co tam nemají co dělat.
Člověče, mluvíš mi z duše...
Jenom mám škodolibou radost, že takhle začala blbnout nejenom značka BMW, ale i doposud "normální" KTM. Asi tam těch ku*rvítek měli doposud nedostatek...:)
Nevim proc tak skepticky... Ja osobne nesoudim dokud jsem se nesvez. Treba pekne fungujici ABS bych na motorce docela uvital a proc ne ABS ktera se jmenuje jinak a je to trosku chytrejsi ABS.
Napriklad kdyz Aprilia prisla s APRC, tak jsem vsichni jen cumeli, jak to pri akceleraci samo udrzi kolo 5 cm nad zemi a ty letis jak kraaava dopredu. Masakr a me se to libi...
Myslim si ze pro piloty jako ja (5-10 tis. km za rok) jsou ty ficury dobry a bezpecny. Na jare na to skocis a nemas stazenou prdel, protoze si nepamatujes jak moc muzes brzdit a naklonit a ejhle tamhle je sterk...
Jo a mít tu vysnenou ABS tak bych si nejaky to rozbity zrcatko usetril, takze i priplatek par drobnych by se mi rentoval na usetrenym materialu za pady.
Auta co samy parkují, motorky co samy jezdí, kde to jsme? Kua lidstvo degeneruje. Všechny ty bazmeky jen snižují bezpečnost na cestách, protože na nich díky tomu bude jen víc pitomců co tam nemají co dělat.
O jéje. Kdo se naučí na tomto a bude se plně spoléhat na wifikundace, se zabije na fechtlovi protože si myslel, že to za něho zabrzdí v zatáčce zatočí za něho a pod... Myslím, že krokem k bezpečnosti by se mohl ubírat jiným směrem. Je to jako ty parkovací blbůstky v autech. Je to vynikající pomocník,ale plně se na něho spoléhat???... pak sedne do jiného auta a při ťukanci při parkování se bude vymlouvat, že mu to nepíplo
Hmmm, výrobci se předhánějí v navyšování výkonu (často na úkor životnosti a u strojů, kde není ani tak podstatný) a na druhé straně vymýšlejí pičičandy, jak ten výkon zkrotit, takže si ho užijeme tak maximálně na dálnici. V další generaci těchto udělátek asi ani to ne, páč jejich inteligentní sw vyhodnotí povrch české dálnice za nevyhovující a zapojí nějaký ten omezovač. Proč mám pocit, že je někdy lepší zachovat status quo?
Minulý rok jsem prodal BMW K1200R,tam je těchhle fičur plná prd..,elektroniky až nad hlavu.Mám teď obyčejného motárda Yamaha XT660X,sice neoplývá výkonem,ale při blbnutí mi do toho nic nezasahuje a i když to je tintítko,připadá mi,že proti uhlazenému projevu BMW má drsnější odezvu a to je právě ten požitek z jízdy.
Spíš mám obavu, jestli náhodou tyhle elektroničtí pomocníci nebudou jenom maskovat mizerné jízdní vlastnosti motorek. Proč by měl výrobce precizně odladit geometrii a nastavení podvozku, když případnou nestabilitu ohlídá elektronika. Proč by měly být brzdy jemně dávkovatelné s dobrou odezvou, když zablokované kolo pořeší ABS...
Jako příklad beru svou archivní w124, která bez haldy elektroniky a se zadním náhonem jezdí v zimě lépe než poslední generace Renaultu Megane (tam v jednom kuse bliká kontrolka ESP, brzdy cvakají a auto poskakuje po silnici jak bláznivé).
Zase nějaká vychytávka,která ubere pravý a nefalšovaný požitek z jízdy???Jooo Nortony,Harleye,cafáčky..to byla doba...že prej stabilizační systém.