ktm_zari




Speciální edice KTM 250 SX-F má barvy Troy Lee Designs a bluetooth nastavení přes mobil v základu

Tohle je prostě KTM. Představí novou modelovou řadu endur nebo motorkrosů a za chvíli jí následuje tovární replika nebo jiná speciální edice. Tentokrát v Rakousku vybrali čtyřtaktní dvěstěpadesátku v barvách amerického superkrosového továrního týmu TLD Red Bull KTM a kromě obligátních doplňků jí vybavili jednotkou pro úpravu charakteru motoru pomocí mobilního telefonu.

Kapitoly článku

Detaily o nových motokrosech pro rok 2021 jsme se už zabývali a samozřejmě jsme tam nakousli také možnost naladění pomocí mobilu. Tuhle fičuru už nějaký pátek používá Yamaha, v principu jde o to, že si pomocí aplikace v chytrém telefonu upravíte charakteristiku své motorky. V případě rakouské továrny ale nejprve musíte zalistovat katalogem Power Parts a zaškrtnout si v něm položku Connectivity Unit Kit, kterou vám následně nainstalují v autorizovaném servisu. Ne v případě repliky amerického superkrosového speciálu, to je v ceně. Krabička s jedním jediným tlačítkem je namontovaná na klemech řídítek, pak už stačí stáhnot aplikaci myKTM, zaregistrovat se, spárovat motorku a můžete ladit. Aplikace je šikovně rozdělená na dvě úrovně, první je pro začátečníky, nováčky a všechny méně zkušené a nabízí několik presetů pro různé situace. V první řadě si jezdec vybere, jestli pojede na písčitém podkladu, měkkém hliněném nebo tvrdém povrchu, dále jestli je sucho nebo mokro a na závěr si vybere jednu z pěti úrovní zásahu kontroly trakce. Takto upravené nastavení odešle do motorky a může vyrazit. Pokročilejší mají možnost vše ladit po svém, kdy mohou opět v pěti úrovních upravovat odezvu na plynovou rukojeť od mírné po agresivní, to samé v případě brždění motorem, kontroly trakce a launch control. Kdo by i tak nevěděl, která bije, může jednoduše kliknout na otazník a přečíst si, co se tím kterým parametrem upravuje. Docela překvapivě můžete pomocí aplikace upravovat také nastavení podvozku, ale nemyslete si, v tomhle případě už do ruky ten šroubovák vzít musíte. Po zadání vstupních údajů jako je opět typ a stav dráhy plus váha a zkušenosti jezdce, ukáže aplikace doporučené nastavení komprese, odskoku a tlaku v tlumičích a dokonce vám pomůže s nalezením správněho SAGu.

V případě tlumení takového pomocníka ocení zejména nováčci, začátečníci a méně zkušení hobíci, otázka je, jestli si podobní jezdci půjdou pro limitovanou repliku. Co ale krom chytré krabičky dostanou, když se pro ni rozhodnou? Dá se říct, že KTM klasiku. 250 SX-F Troy Lee Designs s oranžovým rámem a speciální grafikou plastů má navíc tovární kola s ráfky D.I.D. DirtStar a frézovanými středy. Jejich černé dráty a oranžové niple jsou už zase spíš designovkou, což by se na první pohled dalo říct i o krásných frézovaných horních a spodních brýlích vidlice. Jenže ty mají tu správnou tuhost pro ještě lepší ovladatelnost a stabilitu, navíc nabídnou další možnosti nastavení. Jezdec si u nich může nastavit offset (20-22mm) a také nabízí dvě pozice pro upnutí řídítek s pryžovým tlumením. O pneumatikách Dunlop Geomax MX 33 se asi úplně rozepisovat nemusíme, ty stejně nebudou mít dlouhou životnost, proto bude důležitější informace o titanové koncovce Akrapovič. Kromě váhové úspory má přinést o něco silnější spodek. Ten asi úplně jezdec nevyužije při startech, hodit se při nich naopak bude mechanický asistent startu na přední vidlici. A když už se ten holeshot povede, bude dobré motorku také včas zastavit. Aby to šlo lépe, je SX-F Troy Lee Designs vybavená předním poloplovoucím kotoučem s chráničem. Lepší ochranu stroje má zajistit také kompozitový chránič motoru. Poslední specialitky této edice jsou lehká zadní rozeta, frézované spojkové víko Hinson a jiné sedlo se silikonovými pásy pro lepší přilnavost. Novinka by měla být dostupná od října, takže kdo má zájem, šup k nejbližšímu dealerovi KTM!

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist