Repliku tovární dvěstěpadesátky KTM doplňuje o větší 450 SX-F Factory Edition

Motorku jako mají kluci z továrních týmů, si můžou nově dopřát i jezdci královské třídy MX1. KTM právě představenou „čtyřipade“ doplnila už dříve představený menší čtyřtakt a asi nikoho nepřekvapí, že je seznam doplňkových dílů hodně podobný.
 

Cooper Webb a Marvin Musqvin, to jsou jména, kterými se ohání rakouské PR oddělení ve spojitosti s nově představenou KTM 450 SX-F Factory Edition. První jmenovaný získal v roce 2019 titul v americkém superkrosovém šampionátu ve třídě 450, který sice letos neobhájil, ale celkové druhé místo se čtyřmi vyhranými víkendy a celkem 13 posbíranými pódii určitě není špatný výsledek. Musqvin letošní superkrosovou sezónu nestihl kvůli zranění, do motokrosového šampionátu ale naskočil a hned se ukazoval hodně vpředu, když celkově skončil čtvrtý se sedmi pódiovými umístěními. U obou závodníků to bylo logicky v sedle 450 SX-F v typických barvách s červeným „energetickým“ býkem a oranžovým rámem.

To jsou samozřejmě hlavní designové odlišnosti tovární repliky, kterou můžou zákazníci od prosince objednávat. Jak ale známe KTM, jenom o barvách to není. U modelů 2021 je zásadní novinkou možnost ladit jejich motor pomocí mobilní aplikace. Ve standardu si k tomu potřebujete dokoupit krabičku pod názvem Conectivity Unit, u tovární verze ji dostanete už v základu. Jestli někdo náhodou netuší, o co jde, tak ve zkratce – na mobilu si ve speciální aplikaci můžete upravovat určité parametry motoru, zjednodušeně ho můžete udělat agresivnější nebo mírnější, své nastavení pak odešlete do motorky a ona se podle toho začne chovat. Podobný systém už nějaký pátek u svých motokrosů nasazuje například Yamaha.

To máme spíš softwarové úpravy, nechybí ale ani nějaký ten lepší hardware. Když zůstaneme u motoru, máme tu kryt spojky Hinson, kompozitový „šusplech“ pod motorem a koncovku Akrapovič. O kousek nad ní je tovární sedlo Selle Dalla Valle, a když se po něm posuneme do přední části, určitě naše oči neminou frézované brýle s nastavitelným offsetem 20 nebo 22 milimetrů a s gumovým uložením řídítek. Na druhém konci vidlice se skrývá plovoucí 260mm kotouč s krytem ve standardní výbavě a co už tedy na první pohled vidět není, ale u tovární edice by to nemělo chybět, je takzvaný holeshot deivce pro rychlejší starty. No a nebyla by to správná KTM replika, kdyby nepřijela na továrních kolech s ráfky D.I.D a obráběnými středy, a protože oranžové není nikdy dost, máme tu na závěr oranžovou zadní rozetu.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist