Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Jestli KTM do budoucna bude dělat tak to nekonkurenceschopné motorky tak se nemůžeme divit že krachuje .... . Jak může vážit 125ka 158 kg ?! Taková Aprilia RX 125 váží 134 kg včetně náplně. Atlantik enduro 125 dokonce jen 108 ale suchých tedy. Ani ta 390 mně příliš nenadchla.
Vzhledem k diskusi níže, dovolil jsem si udělat následující přehled, jakou musí mít minimálně pohotovostní hmotnost motocykly, aby je bylo možné řídit s řidičským průkazem na A2, mají-li následující maximální výkon motoru:
- 35 kW - min. 175 kg (35/0,2=175)
- 34 kW - min. 170 kg (34/0,2=170)
- 33 kW - min. 165 kg (33/0,2=165)
- 32 kW - min. 160 kg (32/0,2=160)
- 31 kW - min. 155 kg (31/0,2=155)
- 30 kW - min. 150 kg (30/0,2=150)
- 29 kW - min. 145 kg (29/0,2=145)
- 28 kW - min. 140 kg (28/0,2=140)
- 27 kW - min. 135 kg (27/0,2=135)
...
atd. s každým jedním kW dolů to jde tedy dolů o 5 kg.
Tedy, pokud má například Aprilia RS 457 35 kW, nemůže vážit méně než 175 kg.
V článku zmiňovaná KTM 390 Enduro R 2025, která má 33 kW, nemůže vážit méně než 165 kg.
Oproti tomu Suzuki DR-Z4S 2025, která má 28 kW a podle údajů zde na M.cz má pohotovostní hmotnost
151 kg, by mohla vážit jenom 140 kg.
To, co je zde na M.cz uvedeno u KTM 390 SMC R 2025 (pohotovostní hmotnost 154 kg při výkonu 33 kW) je buď chybně, nebo se ten motocykl nemůže řídit s řidičákem na A2. 33/154=2,14 a to už je nad limit A2.
"Se skupinou A2 lze řídit motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu ke hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem."
Vypadá to nějak podivně, nevidím tam ty typický proporce endura a je to celkem těžký. Nový DR 400 je zas jen pětikvalt... Furt mi vychází nejlíp CRF 300L ..
ta Mitaska na zadku nějak nekoresponduje s ofiko údaji...ale pro úkony na videu se určitě hodí více
Rád se na tom svezu, jestli bude kde. Jsem zvědav jak cenově posadí toho Advíka. Ale jak píše kolega v diskuzi u těch motárdů ten motor ... no
https://www.ktm.com/en-int/models/dual-sport/2025-ktm-390-enduror.html
a srovnani
https://www.motorkar...torek&technika=1
Jestli KTM do budoucna bude dělat tak to nekonkurenceschopné motorky tak se nemůžeme divit že krachuje ....
. Jak může vážit 125ka 158 kg ?! Taková Aprilia RX 125 váží 134 kg včetně náplně. Atlantik enduro 125 dokonce jen 108 ale suchých tedy. Ani ta 390 mně příliš nenadchla.
Mimochodem, to promo video je super, takhle to ma vypadat! To samy video s motardem, taky paráda...
Bylo by y zajímavé, kdyby někdo postavil konkurenci 690...do cca 220 k.
(mimo koncern)
5 reakcí
Jak to vypadá hezky když to sedlá profík
Vzhledem k diskusi níže, dovolil jsem si udělat následující přehled, jakou musí mít minimálně pohotovostní hmotnost motocykly, aby je bylo možné řídit s řidičským průkazem na A2, mají-li následující maximální výkon motoru:
- 35 kW - min. 175 kg (35/0,2=175)
- 34 kW - min. 170 kg (34/0,2=170)
- 33 kW - min. 165 kg (33/0,2=165)
- 32 kW - min. 160 kg (32/0,2=160)
- 31 kW - min. 155 kg (31/0,2=155)
- 30 kW - min. 150 kg (30/0,2=150)
- 29 kW - min. 145 kg (29/0,2=145)
- 28 kW - min. 140 kg (28/0,2=140)
- 27 kW - min. 135 kg (27/0,2=135)
...
atd. s každým jedním kW dolů to jde tedy dolů o 5 kg.
Tedy, pokud má například Aprilia RS 457 35 kW, nemůže vážit méně než 175 kg.
V článku zmiňovaná KTM 390 Enduro R 2025, která má 33 kW, nemůže vážit méně než 165 kg.
Oproti tomu Suzuki DR-Z4S 2025, která má 28 kW a podle údajů zde na M.cz má pohotovostní hmotnost
151 kg, by mohla vážit jenom 140 kg.
To, co je zde na M.cz uvedeno u KTM 390 SMC R 2025 (pohotovostní hmotnost 154 kg při výkonu 33 kW) je buď chybně, nebo se ten motocykl nemůže řídit s řidičákem na A2. 33/154=2,14 a to už je nad limit A2.
"Se skupinou A2 lze řídit motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu ke hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem."
3 reakce
Vypadá to nějak podivně, nevidím tam ty typický proporce endura a je to celkem těžký. Nový DR 400 je zas jen pětikvalt... Furt mi vychází nejlíp CRF 300L ..
1 reakce
jasná volba kg u DR-Z
Teď co na to ostatní, mohla by to být pro nás výhodná řežba. KTM vypadá jako silnice dodatečně upravená do offu
5 reakcí
To jako že 390 je těžší než 690? Kde udělali soudruzi z NDR chybu?
6 reakcí