Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Tdicko, načo vyrábať na Slovensku? Nič nám nechýba, len vytunelovaná firma na okraji krachu...
Veď majú toľko vyrobených, že to nepredajú ani za desať rokov... No a Euro5+...
Ja to vidím na klasický trik: "kupujte akcie, poskytnite úver, strašne sa nám darí, každý rok vyrábame viac a viac, oplatí sa do nás investovať..."
O tom, že nepredávajú až tak moc, o tom bolo ticho, nabrali prachy, zhasnú svetlo a basta.
Za tie prachy co dlzia, mozu postavit novu fabriku na Slovensku a este im vlada poskytne stedre dotacie.. pri tych cislach sa mi mota hlava. Neverim, ze to daju. Ta investicia je nenavratna a nesplatitelna. Museli by ist s marzou uplne inde a tym padom nemaju oproti cinanim sancu. A este posledne: tie manazerske optimisticke kecy o ludskych zdrojoch… ano, umreli na krasu a zisk im zozral marketing a socialne davky pre zamestnancov.. mimochodom, kto im teraz dava vyplaty?
Ty kráso, prošustrovat cca 40 mld (v CZK) je slušnej výkon opravdu "špičkových managerů" ...
Buď je to nyní pro investory "too big to fail" anebo v tom budou zase nějaký dotace, investiční pobídky od EU a pak si tu KTM zaplatíme na daních v podstatě všichni
Ne, je to celý evidentně schnilé, nechat to klidně padnout a ty supernanagery co brali celou dobu miliony Eur poslat do tepláků ...
A radši už nedělat rozhovory s nimi zde na M.cz ...
No, koukal jsem, jak je možné, že nepodali návrh na insolvenci rychleji, a stihli vyrobit tolik motorek na sklad. Z celkového dluhu 1,8 mld eur, budou ty skladové motorky odhadem tak za 1,5 mld eur. Mohli by to hodit pod cenou i k nám...
Insolvenční zákon v Rakousku je celkem podobný tomu českému a je tam také buď neschopnost splácet závazky nebo tzv. předlužení. Reorganizaci říkají sanační řízení a právě jedna z variant je se správou, tzn. že tam zůstanou borci co to zmastili, ale ihned musí splatit 30% závazků. Což se asi děje. Evidentně si tam management hověl a usnul na vavřínech. Nestihli včas reagovat na změny trhu, snížení odbytu atd. Teploučko, papučky a kafíčko...
Samozřejmě krach není dobrý, ale jako nový věřitel, který do toho nalije love, bych ten starý management vyhodil komplet a ponechal jen technický management. No a zeštíhlovat hlava nehlava...
Pokud by měla "značka pokračovat tak, jak ji známe", jak tvrdí nadpis článku, znamenalo by to, že Pierer vytáhne ze strožoku 20mld, hodí je na stůl, udělá dlouhej nos na věřitele, a bude dál vládnout svýmu impériu.
A to se IMHO nestane - jednak je otázka, jestli by takový prachy byl schopnej dát dohromady, druhak, a to je hlavní, by s nim nikdo z byznysu po tom, co věřitele připravil o nějakjech baj voko 30-35mld, nechtěl mít nic společnýho. I finančně zdravá firma potřebuje někde úvěrovat, i finančně zdravá firma jede u dodavatelů na kredit a s Piererem u kormidla by s KTM dál spolupracoval jen sebevrah.
Takže spíš dojde ke změně k vlastnický struktuře a je jenom otázka, kdo to koupí.
Bajaj? To by IMHO nebylo pro KTM špatný, ale sbohem produkci v Rakousku.
CF moto? Tomu nevěřim, Číňan má svojí hrdost a už ví, že může dobýt US/EU trhy pod svojí značkou, nepotřebuje k tomu žádný trojský koně.
BMW? Konkurenci k vlastním čtyřválcům a GSům asi nepotřebujou, že by je zase zajímaly krosky? Nevím...
Investiční fond? Ducati v podobným režimu prožila svoje zlatý léta, ale KTM teď IMHO potřebuje investora s vazbama do motocyklovýho byznysu.
Ať to bude, kdo chce, bude se muset chovat finačně zodpovědnějc. Což podle mě znamená:
- pročistit nabídku o nevýdělečný modely
- osekat náklady na vývoj, prodloužit modelovej cyklus
- osekat náklady na motorsport
- relokovat výrobu mimo Rakousko
- udělat něco s GasGasem (zabít?) a Husqvarnou (prodat?)
No a úplně bych nezavrhoval ani možnost, že KTM během 3 měsíců kupce nesežene a skončí v konkurzu. Tu značku by samozřejmě někdo koupil, je moc slavná na to, aby zanikla, ale těžko říct, jakej by pak měla obsah.
Říkalo se že mají 200.000 motorek vyrobených na skladě tak to s tím obnovením výroby asi tolik nehořelo ?
Nikdy jsem KTM neměl ale snad neskončí. Nemají to lehký, vyroba v Evropě je ukrutně drahá a kvůli eurkratům to bude čím dál horší a výroba v Číně jim zase odsála know-how a způsobila nemalé a drahé problémy s kvalitou.
"Aby mohla celá anabáze dojít ke zdárnému konci, potřebuje KTM aktuálně sehnat kapitál 800 milionů eur (20 miliard korun) – z něj se splatí výše zmíněných 30 % pohledávek, a současně bude mít značka peníze na nový rozjezd. S tímto investičním procesem vypomůže bankovní skupina Citigroup Global Markets Europe AG."
Já se přiznám, že tomu teda vůbec nerozumím.
Takže Citigroup vyplatí KTM 800 mil. eur a stane se tak novým věřitelem KTM, ne? A z těch peněz se 548 mil. eur vyplatí stávajícím věřitelům, je to tak?
Takže pro mě to znamená, že se vlastně nestalo nic. KTM bude mít stále stejné dluhy, jen se trochu změní kolik bude komu dlužit.
Jestli tomu říkají problém vyřešen, tak jejich management asi užívá kvalitní materiál...
Sorry … ale doteď KTM dělala skvěle stroje a jako jedna z mála továren akvizovala. Každá firma má dřív či později problémy … Porshe, Fiat, MV Augusta, VW, Ducati, Mercedes, ….. já mám 4tou KTM a chci pátou … 1390 SAS … nejsem politik ale motorkář … tak jim držím palce …. Dokonce i v Italka
Mě by zajímalo, jak jsou na tom dodavatelé. Zejména ti, jimž KTM tvořilo většinu obratu. Čtvrt roku bez zakázek a navíc za ty předcházející dostanou zaplaceno jen 30% dlužné částky, to je pro menší firmy likvidační. Být dodavatelem KTM, už bych pro ně nic nedělal, pokud bych vyloženě nemusel.
Také by to chtělo nějaké podrobnosti k tomu, kde KTM vezme těch půl miliardy. Pokud je dodá City Group, určitě bude chtít zajištění nebo akcie. Jinak by to byli úplní blázni.
Jsem zvědavý, kam později ti skvělí manažeři nastoupí, aby další prosperující podnik dovedli "ke světlým zítřkům". Já jsem manažer, obchodní ředitel, kdo je víc... Smutné, kam to KTM dopracovala.
"A výsledek je s opatrností optimistický. KTM se dohodlo na splacení bezmála třetiny celkové dlužné částky a mělo by pokračovat v tom, co dělá doposud."
Aha, takze to co je privedloi na buben je plan to delat stejne a to je ma ozivit?
Jedna věc mě tedy překvapuje hodně - tyto informace jsem si přečetl už minulý týden na Autoforum.cz a není mě jasné, proč s tak zásadní info ohledně KTM přijde server přímo zaměřený na motorky za takovou dobu, když i na tom Autoforu to byly převzaté informace od Adventure Rider.
Insolvenční řízení od 29. listopadu 2024 po třech měsících vyvrcholilo
a KTM do 23. května 2025 JEDNORÁZOVĚ splatí věřitelům 30 % všech
pohledávek , částku 548 milionů eur (13,7 miliardy Kč) .
SOUD na začátku června potvrdí dodržení plánu restrukturalizace .
Až bude jeho rozhodnutí pravomocné , KTM AG bude NORMÁLNĚ
fungující společností a majitelem bude nadále Pierer Mobility AG .
Tato epizoda (trefné pojmenování 548 mil. Euro = 30% ! dluhu)
přinese dlouhodobé důsledky , protože už od začátku insolvence
"se mluví" o snižování KAPACITY výroby a STAVŮ zaměstnanců ...
A já jim přeju, ať to rozchodí a výrobu v Rakousku zachovají. Radovat se z konce jakéhokoliv výrobního podniku v Evropě by byla přece blbost.
Pokud se to podaří, měl by ale pan Pierer jít zapálit do kostela Nanebevzetí Panny Marie v Mattighofenu velkou svíci, protože to by byl taky velkej zázrak. A měl by jít nahej!!!
Ke KTM jako značce a kompletně k přístupu zákazníkům a reklamacím se raději nebudu vůbec vyjadřovat. Pokud to KTM nerozchodí, tak mě to nebude vůbec vadit. Ale je to jen můj názor, nikomu ho nenutím a nikomu se k následujícím komentářům nebudu vyjadřovat.
Tdicko, načo vyrábať na Slovensku? Nič nám nechýba, len vytunelovaná firma na okraji krachu...
Veď majú toľko vyrobených, že to nepredajú ani za desať rokov... No a Euro5+...
Ja to vidím na klasický trik: "kupujte akcie, poskytnite úver, strašne sa nám darí, každý rok vyrábame viac a viac, oplatí sa do nás investovať..."
O tom, že nepredávajú až tak moc, o tom bolo ticho, nabrali prachy, zhasnú svetlo a basta.
1 reakce
V roce 2020 měla 48% akcií KTM indická Bajaj Auto. Jak je to nyní nevím. Možno ověřit zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Bajaj_Auto
1 reakce
Za tie prachy co dlzia, mozu postavit novu fabriku na Slovensku a este im vlada poskytne stedre dotacie.. pri tych cislach sa mi mota hlava. Neverim, ze to daju. Ta investicia je nenavratna a nesplatitelna. Museli by ist s marzou uplne inde a tym padom nemaju oproti cinanim sancu. A este posledne: tie manazerske optimisticke kecy o ludskych zdrojoch… ano, umreli na krasu a zisk im zozral marketing a socialne davky pre zamestnancov.. mimochodom, kto im teraz dava vyplaty?
Ty kráso, prošustrovat cca 40 mld (v CZK) je slušnej výkon opravdu "špičkových managerů" ...
Buď je to nyní pro investory "too big to fail" anebo v tom budou zase nějaký dotace, investiční pobídky od EU a pak si tu KTM zaplatíme na daních v podstatě všichni
Ne, je to celý evidentně schnilé, nechat to klidně padnout a ty supernanagery co brali celou dobu miliony Eur poslat do tepláků ...
A radši už nedělat rozhovory s nimi zde na M.cz ...
2 reakce
No, koukal jsem, jak je možné, že nepodali návrh na insolvenci rychleji, a stihli vyrobit tolik motorek na sklad. Z celkového dluhu 1,8 mld eur, budou ty skladové motorky odhadem tak za 1,5 mld eur. Mohli by to hodit pod cenou i k nám...
Insolvenční zákon v Rakousku je celkem podobný tomu českému a je tam také buď neschopnost splácet závazky nebo tzv. předlužení. Reorganizaci říkají sanační řízení a právě jedna z variant je se správou, tzn. že tam zůstanou borci co to zmastili, ale ihned musí splatit 30% závazků. Což se asi děje. Evidentně si tam management hověl a usnul na vavřínech. Nestihli včas reagovat na změny trhu, snížení odbytu atd. Teploučko, papučky a kafíčko...
Samozřejmě krach není dobrý, ale jako nový věřitel, který do toho nalije love, bych ten starý management vyhodil komplet a ponechal jen technický management. No a zeštíhlovat hlava nehlava...
Pokud by měla "značka pokračovat tak, jak ji známe", jak tvrdí nadpis článku, znamenalo by to, že Pierer vytáhne ze strožoku 20mld, hodí je na stůl, udělá dlouhej nos na věřitele, a bude dál vládnout svýmu impériu.
A to se IMHO nestane - jednak je otázka, jestli by takový prachy byl schopnej dát dohromady, druhak, a to je hlavní, by s nim nikdo z byznysu po tom, co věřitele připravil o nějakjech baj voko 30-35mld, nechtěl mít nic společnýho. I finančně zdravá firma potřebuje někde úvěrovat, i finančně zdravá firma jede u dodavatelů na kredit a s Piererem u kormidla by s KTM dál spolupracoval jen sebevrah.
Takže spíš dojde ke změně k vlastnický struktuře a je jenom otázka, kdo to koupí.
Bajaj? To by IMHO nebylo pro KTM špatný, ale sbohem produkci v Rakousku.
CF moto? Tomu nevěřim, Číňan má svojí hrdost a už ví, že může dobýt US/EU trhy pod svojí značkou, nepotřebuje k tomu žádný trojský koně.
BMW? Konkurenci k vlastním čtyřválcům a GSům asi nepotřebujou, že by je zase zajímaly krosky? Nevím...
Investiční fond? Ducati v podobným režimu prožila svoje zlatý léta, ale KTM teď IMHO potřebuje investora s vazbama do motocyklovýho byznysu.
Ať to bude, kdo chce, bude se muset chovat finačně zodpovědnějc. Což podle mě znamená:
- pročistit nabídku o nevýdělečný modely
- osekat náklady na vývoj, prodloužit modelovej cyklus
- osekat náklady na motorsport
- relokovat výrobu mimo Rakousko
- udělat něco s GasGasem (zabít?) a Husqvarnou (prodat?)
No a úplně bych nezavrhoval ani možnost, že KTM během 3 měsíců kupce nesežene a skončí v konkurzu. Tu značku by samozřejmě někdo koupil, je moc slavná na to, aby zanikla, ale těžko říct, jakej by pak měla obsah.
1 reakce
Říkalo se že mají 200.000 motorek vyrobených na skladě tak to s tím obnovením výroby asi tolik nehořelo ?
Nikdy jsem KTM neměl ale snad neskončí. Nemají to lehký, vyroba v Evropě je ukrutně drahá a kvůli eurkratům to bude čím dál horší a výroba v Číně jim zase odsála know-how a způsobila nemalé a drahé problémy s kvalitou.
2 reakce
"Aby mohla celá anabáze dojít ke zdárnému konci, potřebuje KTM aktuálně sehnat kapitál 800 milionů eur (20 miliard korun) – z něj se splatí výše zmíněných 30 % pohledávek, a současně bude mít značka peníze na nový rozjezd. S tímto investičním procesem vypomůže bankovní skupina Citigroup Global Markets Europe AG."

Já se přiznám, že tomu teda vůbec nerozumím.
Takže Citigroup vyplatí KTM 800 mil. eur a stane se tak novým věřitelem KTM, ne? A z těch peněz se 548 mil. eur vyplatí stávajícím věřitelům, je to tak?
Takže pro mě to znamená, že se vlastně nestalo nic. KTM bude mít stále stejné dluhy, jen se trochu změní kolik bude komu dlužit.
Jestli tomu říkají problém vyřešen, tak jejich management asi užívá kvalitní materiál...
2 reakce
Sorry … ale doteď KTM dělala skvěle stroje a jako jedna z mála továren akvizovala. Každá firma má dřív či později problémy … Porshe, Fiat, MV Augusta, VW, Ducati, Mercedes, ….. já mám 4tou KTM a chci pátou … 1390 SAS … nejsem politik ale motorkář … tak jim držím palce
…. Dokonce i v Italka
1 reakce
No a na to se napijeme
4 reakce
Mě by zajímalo, jak jsou na tom dodavatelé. Zejména ti, jimž KTM tvořilo většinu obratu. Čtvrt roku bez zakázek a navíc za ty předcházející dostanou zaplaceno jen 30% dlužné částky, to je pro menší firmy likvidační. Být dodavatelem KTM, už bych pro ně nic nedělal, pokud bych vyloženě nemusel.
Také by to chtělo nějaké podrobnosti k tomu, kde KTM vezme těch půl miliardy. Pokud je dodá City Group, určitě bude chtít zajištění nebo akcie. Jinak by to byli úplní blázni.
3 reakce
P. S. :
Pan Pierer skončil v představenstvu KTM a zůstává jen v Pierer Mobility AG .
Zaplaťpánbu !
Jsem zvědavý, kam později ti skvělí manažeři nastoupí, aby další prosperující podnik dovedli "ke světlým zítřkům". Já jsem manažer, obchodní ředitel, kdo je víc...
Smutné, kam to KTM dopracovala.
Už to nikdy nebude ako predtým.
"A výsledek je s opatrností optimistický. KTM se dohodlo na splacení bezmála třetiny celkové dlužné částky a mělo by pokračovat v tom, co dělá doposud."
Aha, takze to co je privedloi na buben je plan to delat stejne a to je ma ozivit?
Jedna věc mě tedy překvapuje hodně - tyto informace jsem si přečetl už minulý týden na Autoforum.cz a není mě jasné, proč s tak zásadní info ohledně KTM přijde server přímo zaměřený na motorky za takovou dobu, když i na tom Autoforu to byly převzaté informace od Adventure Rider.
1 reakce
Takže stručněji a bez eufemismů :
Insolvenční řízení od 29. listopadu 2024 po třech měsících vyvrcholilo
a KTM do 23. května 2025 JEDNORÁZOVĚ splatí věřitelům 30 % všech
pohledávek , částku 548 milionů eur (13,7 miliardy Kč) .
SOUD na začátku června potvrdí dodržení plánu restrukturalizace .
Až bude jeho rozhodnutí pravomocné , KTM AG bude NORMÁLNĚ
fungující společností a majitelem bude nadále Pierer Mobility AG .
Tato epizoda (trefné pojmenování 548 mil. Euro = 30% ! dluhu)
přinese dlouhodobé důsledky , protože už od začátku insolvence
"se mluví" o snižování KAPACITY výroby a STAVŮ zaměstnanců ...
Můžu to tedy chápat tak, že BMW jako potenciální zájemce a možný majoritní vlastník je z kola ven?
1 reakce
A já jim přeju, ať to rozchodí a výrobu v Rakousku zachovají. Radovat se z konce jakéhokoliv výrobního podniku v Evropě by byla přece blbost.
Pokud se to podaří, měl by ale pan Pierer jít zapálit do kostela Nanebevzetí Panny Marie v Mattighofenu velkou svíci, protože to by byl taky velkej zázrak.
A měl by jít nahej!!!
1 reakce
Ne nadarmo se říká, že největším nebezpečím (nepřítelem) slona či mamuta je jeho velikost a hmotnost...
I když je to stále nahnuté, věřitelé v tomto případě mají lepší naději, že jejich pohledávky budou z nějaké části zaplaceny...
KTM není vykradený moloch a peníze vydělat umí, to, že se jim dříve "pohádaly" řádky v cashflow, je blbé, ale v tomto případě řešitelné...
1 reakce
Ke KTM jako značce a kompletně k přístupu zákazníkům a reklamacím se raději nebudu vůbec vyjadřovat. Pokud to KTM nerozchodí, tak mě to nebude vůbec vadit. Ale je to jen můj názor, nikomu ho nenutím a nikomu se k následujícím komentářům nebudu vyjadřovat.
2 reakce
Pred smrtou sa kazdemu polepsi.