Eicma: Keeway, Ohvale, Rieju, Lem

A jdeme do finále! Po měsíci nám tu z milánské výstavy zbylo jen pár menších značek, které jsme navštívili a o kterých by byla škoda nic nenapsat. Zvlášť když se Keeway ukázal s adventure motorkou pro sedmnáctileté, Ohvale s novou vrcholnou verzí jejich minizávoďáčku a španělské Rieju přivezlo krom elektriky také inovovaného univerzála Tango. Na závěr máme i perličku v podobě MV Agusty Brutale pro každého.

Eicma: Keeway, Ohvale, Rieju, Lem

Kapitoly článku

Cestovních endur pro nejmladší motorkáře se moc nenajde, proto zájemci o tenhle druh ježdění určitě přivítají příchod modelu TX 125 Adventure od značky Keeway, která stejně jako Benelli patří pod koncern Qianjiang Group. Jak název napovídá, motorka vychází z modelů TX a s ními sdílí také vzduchem chlazený SOHC jednoválec s výkonem 8 kilowat a krouťákem 9 newtonmetrů. První hodnoty dosahuje v devíti tisících otáčkách, druhé o dva tisíce níž. Motorka se sice hrdě prsí nápisem adventure, většinu dobrodružství ale stejně zažije na silnici, je totiž vybavena 17palcovými litými ráfky se silničními pneumatikami. Novinka bude na náctiletá srdce útočit hlavně svěžím designem a moderní výbavou s full LED osvětlením a digitálním budíkem.

Tango od Rieju na svou dobrodružnou povahu ve svém názvu vůbec neodkazuje, každopádně to s ním v terénu roztančíte rozhodně víc, než s předchozí novinkou. Tahle stopětadváca se vyrábí už od roku 2006 a do dalších let vstupuje s několika inovacemi. Nejviditelnější je designový facelift, který ke klasické trialové siluetě přidává několik moderních křivek. Na Tangu už jeho roky byly znát a tohle je rozhodně krok správným směrem. Spojnicí mezi vzhledem a technikou je nový digitální budík, čímž se dostáváme k technickým inovacím. Úpravou si prošel samotný rám, což spolu s novým sedlem, tvarem nádrže a bočními plasty zlepší ergonomii. Nezapomnělo se ani na motor, nově vybavený vstřikováním a vyvažovací hřídelí. Velkou univerzálnost stroje podtrhuje nízká váha (101 kg), malá výška sedla (790 mm) a velikost kol (19 vpředu, 16 vzadu).

Naprosto neuniverzální a jednostranně zaměřené jsou italské stroje Ohvale GP-0. Tyhle malé silniční závoďáčky si našly rychle své místo v srdcích závodníků napříč celým světem od naprosté špičky z MotoGP a WSBK, až po mladé naděje motorsportu. Jak to tak bývá, s jídlem roste chuť, a tak několika zákazníkům přišla verze s motorem Daytona 190 málo.

Ohvale v Miláně představilo řešení, kterým je silnější limitovaná verze poháněná motorem o objemu 212 kubíků. Že půjde o opravdu špičkové náčiní, potvrzuje antihop od EVR, speciálně navržený pro Ohvale, přední vidlice s frézovanými spodky a nastavitelným předpětím, brzdový systém se dvěma kotouči na předním kole, zadní Öhlins nebo digitální přístrojovka. Všechno doplňuje nová grafika na kapotách evokujících aerodynamická křidélka a karbonové blatníky. Spolu s motorkou dostanete 2 zadní rozety, přípravky Liquimoly k údržbě a slušivý přehoz přes motorku.

Spíš takovou malou, a to doslova, zajímavostí jsou motorky od značky LEM Motor. Tahle značka je sice původem italská, ale když se podíváte do jejího portfolia, je jasné, že vítr vane spíš z východu. Jenže dvojice malých motorek tak jednoznačně připomíná jednu italskou ikonu, že nešlo se u ní nezastavit a neudělat si pár fotek. MV Agusta Brutale je italský klenot pilovaný od roku 2001 k dokonalosti vizuální i technické, a to taky něco stojí. Bratru 349 000,- za nejlevnější Brutale 800. Jestli ale tuhle motorku bezmezně milujete a nemůžete si ji dovolit, mohl by vás vysvobodit právě LEM se svým modelem Brutus. V téhle zmenšené kopii najdete základní siluetu a rysy slavné MV, jen ty detaily a výkony trošku váznou. Je to ale vykoupené cenou, která je v podstatě to samé, jen škrtněte jednu nulu. Co se výkonu týče, ležatý jednoválec je k dispozici buď v objemu 110 cm3 s automatickou převodovkou nebo jako stopětadváca se čtyřkvaltem, v obou verzích se na stránkách dočtete o stejném výkonu 6,5 kW. Silnější model má 14 palcové pneumatiky, menší jenom dvanáctky, dále jsou tu kotoučové brzdy a elektrický startér. Váha kapesní Brutalky je 104 kilogramu.

Náš tip

Kompletní přehled novinek z výstavy Eicma naleznete zde.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist