husqvarna_svartpilen_801_2




Nové Kawasaki: Ninja H2, Ninja 250SL a naháče Z300 a Z250SL

Kawasaki se do toho letos pořádně opřela, a kromě již známých novinek přivezla do Milána další překvápka. Vedle silniční verze superbiku H2 zaujaly hlavně nové modely řady Supernaked - Z300 a Z250SL. Představena byla také nová Ninja 250SL.

Kapitoly článku

Ninja H2

V Miláně se čekalo hlavně na civilnější verzi třistakoňového superbiku H2, a ta se skutečně představila. Základ je shodný s racing verzí H2R – tedy přeplňovaný čtyřválec v příhradovém rámu – ale model s homologací pro silniční provoz dostal o něco slabší motor. Kawa se držela současného trendu, který velí dát alespoň 200 koní, a s náporovým sáním udává dokonce hodnotu 210 koní při stejných otáčkách 11 000 ot za min.
Vůbec poprvé na silniční motorce vidíme závodní odpružení KYB AOS-II, zadní kolo je letmo uložené a využívá stejnéhu uchycení tlumiče jako H2R. Přední radiální čtyřpístkové monobloky i 330mm kotouče pochází z produkce značky Brembo.
Z elektronických asistenčních systémů ve výbavě nové Kawasaki H2 najdeme systémy kontroly trakce, starovací asistent, systém nastavení brzdného účinku motoru, inteligentní ABS, quickshifter a elektronický tlumič řízení.
U podobných motorek se moc nepočítá se spolujezdcem, a tak Kawasaki rovnou dala novince do výbavy stupačky a sedlo jenom pro jednoho.

Podívejte se na video:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Z300

Větším překvapením je nový Zed s třístovkovým motorem, který Kawasaki prezentuje jako první Supernaked v této kubatuře. Jeho pohledný agresivní design navazuje na větší modely ze stejnojmenné řady Z, dvouválcový motor o výkonu 39 koní pochází ze supersportovní třístovky Ninja. Stejný model se stal základem dalších prvků, jako je rám, odpružení brzdy nebo kola. Se zadní pneumatikou o šířce 140 mm vypadá Z300 skoro jako dospělá motorka a určitě si mezi držiteli řidičáků skupiny A2 najde hodně fanoušků.

Ninja 250SL

Nejmenší z rodiny supersportů se objevila ve sportovnější, nebo chcete-li závodnější podobě. Za zkratkou SL se skrývá přívlastek Super Lighweight, a kromě nižší hmotnosti (151 kg pohotovostní) má novinka ve srovnání se základním modelem Ninja 250 také agresivnější ergonomii, takže by měla být v zatáčkách ještě obratnější a ovladatelnější.
Základem je čtyřtaktní jednoválec o objemu 249 ccm s výkonem 28 koní, umístěný v novém příhradovém rámu. Protože záleželo na každém gramu, Kawasaki použila při výrobě rámu různé průměry trubek. Odpružení se skládá z přední 37mm vidlice a zadná kyvky s centrálem UniTrak. Ten má možnost pětistupňového nastavení předpětí. Obě kotoučové brzdy bude u příplatkové verze hlídat sportovní ABS.

Z250SL

Dalším přírůstkem do kategorie Supernaked je jednoválcová Kawa Z250SL, která je podobně jako Ninja 250 SL lehčí alternativou k základnímu modelu. Novinka logicky vychází z jednoválcové Kawasaki Ninja 250SL, a chlubí se pohotovostní hmotností 148 kg.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist