yamaha_demo_tour




Kawasaki ZX-10R Ninja 2016: vylepšená ze všech stran

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Poggy (0) napsal 17.10.2015 v 14:07

Omluva 15 600 USD, 16 300 je za KRT edici. Přehlédl jsem se.

Poggy (0) napsal 17.10.2015 v 13:58

V USA je cena stanovena na 16 300 USD. Což je stejně jako za základní R1.

Marex (2570) napsal 12.10.2015 v 22:59

Sakra! Z tohohle by byl naháč! Rám nebude potřebovat schovávat.

olha (4) napsal 12.10.2015 v 22:31

Jestli ti někde vyběhne dítě, srna, nebo vletí auto do protisměru, tak to položíš i s elektronikou.

olha (4) napsal 12.10.2015 v 22:28

Kdo nejezdí na okruhu a jezdí s rozumem, eleltroniku nepotřebuje.

Petřičák (184) napsal 12.10.2015 v 20:57

Kdyby dnešní elektronika byla tak dobrá, jak marketing jednotlivých výrobců hlásá do světa, pak by bylo přinejmenším velmi podivné, že všechny špičkové závodní týmy investují tak velké finanční prostředky do sběru a vyhodnocování dat. Závodní motorky i auta jsou doslova prošpikované senzory a po závodech i testování se pořádně zapotí vysoce výkonné servery aby se vývoj mohl zase o malý krůček posunout dál... Technologický pokrok lidstva je skutečně úžasný, ale nikoli všemocný.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 12.10.2015 v 18:12

krom toho je spousta testu a na suchu se zabrzdi driv bez ABS, ale na mokru nikoliv, krom toho prave ze diky tomu ze ABS nezna povrch a stav pneu, tak reaguje na aktualni situaci prokluzu, to je spis vyhoda prece

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 12.10.2015 v 18:09

jakej vtip, nechapu... ze clovek vidi dopredu samozrejme doplnuje elektroniku, ktera to neumi, co je na tom zvlastniho ?

nejefektnejsi brzdeni je pri zhruba 15% prokluzu, doplnte si vzdelani a samozrejme ABS ve finalnim efektu stanovuje hranici maximalniho brzdeni (a je fuk, ze jde o nejakou oscilaci okolo teto hodnoty).

zdalis (17) napsal 12.10.2015 v 16:43

tak to jsem se taky pobavil, člověk doplněk elektroniky:) asi je tam autopilot a člověk je jen pomocníček aby v tom nebyla elektronika sama:)
elektronika (počítač) dosahuje užitku pouze do výše zkušeností a schopností lidí, kteří ji sestrojili (naprogramovali), proto je velmi těžké ji sestrojit aby byla 100pro.

ABS má velkou výhodu oproti člověku, že nemá emoce, ale má také velkou nevýhodu, že nemá potřebné informace, jako je např. povrch vozovky, stav pneu... Nejefektivnější brzdění je těsně na hranici před utržením (ztrátou adheze), ale tuto hranici ABS nedokáže zjistit aniž by k utržení nedošlo, neboť nemá potřebné informace. Proto osciluje těsně nad a těsně pod touto hranicí. Z toho logicky vyplývá, že existuje i efektivnější brzdění než s ABS. Věřím že zkušení lidé na známých površích se známým strojem zvládnou zastavit dřív. Ve zbylých případech jim však elektronika pomůže a možná i zachrání.

Petřičák (184) napsal 12.10.2015 v 14:45

To je zvláštní názor... Že řidič vidí je doplněk elektroniky... Zajímavé jak velké procento lidí s těžkou vadou zraku či úplně slepých jezdí na motorkách či auty. Elektronika přece umí řídit za ně... Už jsem slyšel hodně špatných vtipů, ale tenhle je opravdu perla. ABS nestanovuje žádnou hranici brzdné síly ale jenom přeruší hydraulický tlak ve vedení v případě nadlimitního rozdílu otáček předního a zadního kola. Je to počítač, né křišťálová koule.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 12.10.2015 v 00:48

to neni nevyhoda, to je jen nedostatek, neco jako ze motorky nemaj kridla a nemuzou litat neni nevyhoda toho ze maj motor. ale porad elektronika pozna mnohem driv, ze ti klouze kolo a stanovi napr. presnou hranici max. brzdeni aby se dal predek jeste uridit. a to clovek neni schopen. ani clovek neumi kazdou situaci stoprocentne spravne vyhodnotit, ale to ze vidi pred sebe je doplnek k te elektronice.

Petřičák (184) napsal 11.10.2015 v 19:08

Bubrak-ZX10R: Jasně, palivové mapy byla odpověď Suzuki na první výskyty TC. Nemůžu bohužel porovnat jak to funguje na řadě GSX-R, za sebe můžu říct, že na mé vlastní motorce je to úplně zbytečné právě díky úžasně kultivovanému charakteru motoru. Taky jsem byl zprvu velkým kritikem ABS protože v autě mě neskutečně štve tím jak zbytečně brzo a zbytečně agresivně mi bere brzdný výkon a já s tím nemůžu nic udělat. Na motorce je to ale něco úplně jiného, netuším jestli je to jen pokrokem či vynikajícím naladěním, ale do brzdění mi to sahá až vyloženě na poslední chvíli a v páčce téměř vůbec nejsou cítit pulzy. Už mě to v létě zachránilo od pádu na rozsypaném obilí během žní, takže bych byl velký pokrytec, kdybych to neuměl uznat. Pokud si člověk při jízdě nechává určitou rezervu a nejede vyloženě úplně na krev, spoustu nebezpečných situací je schopný předvídat a přizpůsobit se jim. TC může zachránit situaci když člověk vletí bez rezervy někam, kde je značně snížená adheze, ale ani to neznamená, že na ni lze spoléhat. Elektronika má oproti živému člověku zatím stále tu podstatnou nevýhodu, že nevidí před sebe a ne každou situaci dokáže stoprocentně správně vyhodnotit.

Petřičák (184) napsal 11.10.2015 v 18:51

fourman: Ano, zákazníci chtějí elektronické pomocníky protože jim bylo řečeno, že je mají chtít. To je právě problém obrovského množství dnešních spotřebitelů, jednoduše vůbec nevědí co chtějí. Nechají se přesvědčit/zmanipulovat marketingem a výsledkem je, že automotive industry je nuceno produkovat výrobky nad kterými zůstává rozum stát. Ono je to vždycky o určité rovnováze a když zákazníci budou požadovat nesmysly, budou se nesmysly vyrábět. Moderní motorky jsou fajn, jen z nich tenhle trend dělá stále úžeji specializované stroje. Dřív se supersporty navrhovaly tak, aby byly dostatečně komforní i pro běžné použití či cestování zatímco dnes už se s jízdou mimo okruh téměř nepočítá. Ano, elektronika a moderní komponenty tohle umí řešit, ale jaká bude prodejní cena a kdo na ni dosáhne?

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 11.10.2015 v 17:56

Petricak: suzuki pujde touhle cestou taky, ostatne jako prvni nabidla 3 palivovy mapy u K5, vzpominas? i u Kawy si muzu koupit min olitanou gen1 (co mam) pokud budu chtit to co ty. ten trend je delat TOP bike, k cemuz elektronika dneska proste patri, samo taky se mi libi vic BSB, kde je TC zakazana a je to pro me top serial. cili to co ma nova desitka beru jako nutny zlo, kdy je treba drzet krok s konkurenci a nabidnout top bike, zatimco se to da vse povypinat. ABS nuti EU jako povinny, to bych si stezoval tam a verim ze casem bude nutit i ty TC a dalsi pomocniky. ja ABS treba uznavam, ze na mokru to je nenahraditelny a clovek zvlast v krizovce jedna podvedome a ABS mu muze zachranit krk, to bez debat, ale normalne ji nepotrebuju. podobne tlumic rizeni - me hrozne bavi moje desitka co ho nema a sem tam si zaziju tank-slapper a proste je to zradlo. stejne tak si tlumic muzu z novy motky sundat a nebo na okruh naopak vratit abych byl rychlejsi a mel srovnatelny naradi jako ostatni. je to proste moznost navic, ktera jde sundat a neni problem. me se Suzuki libi, ale precijen trochu zaspali uz. poctivej kus motorky je Harlej a mnozi by ho mohli preferovat, ze to je proste stara klasika co jim staci.

azgum (89) napsal 11.10.2015 v 15:42

PetrTM
asi neumis moc dobre prekladat z Japonstiny ale tuto je obyčejný fotoshop. Nekomu se nechtelo predelavat ani bocni kapotu, nadrz, sedlo z aktualniho modelu... A nejvic pochybuji ze se bude jmenovat GSX-RR. Podle zdroju v anglictine je toto koko*ina Jedine co sedi je ze do prodeje pujde asi az 2017. Ale nic z vyse uvedeneho taky neni z oficialniho zdroje ale lepsi nez sirit bludu o to autorovi fotky prece jde.

fourman (87) napsal 11.10.2015 v 11:58

Petřičák:
Supersporty nejezdí jen na okruhu. Cca polovička prodaných supersportů jde na okruh, ale zbytek je pro každodenní použití (pro milovníky kapotovaných strojů a dokonalých jízdních vlastností). Crafer se Schwantzem se zaměřují na školu jízdy na okruhu, to je trochu jiná situace. Ale běžná silnice nemá vždy dokonalý povrch jako závodní okruh, a kromě tradičního štěrku po zimě, oleje, bahna od jezeďáků čekají na jezdce další rizika. A právě i v běžném provozu přichází na řadu elektronika. Kdo ji chce vypnout, stačí jen zmáčknout čudlík. Výrobci ale přece nemůžou dělat verze 2 verze jedné motorky bez elektroniky, a verzi s el. Navíc jak se dívám kolem sebe, všichni ji chtějí. To by jsi potom musel napsat i do automobilek, ať přestanou dělat ABS, ESP, hlídání průhů, natáčecí světlomety, nastavení podvozku, ať ti tam dají zaše švihadla místo el. stahování oken, a že blinkry chceš ukazovat ručně. Mě se taky líbí klasické motocykly (kus železa) z dob dávno minulých, obě kategorie mají své kouzlo. Ale dokonalé svezení a cestování ti nabídnou jen aktuální Hi tech motorky, tak to prostě je.

Petřičák (184) napsal 11.10.2015 v 09:48

Brečet nad rozlitým mlíkem není můj styl. Já jen předkládám argumenty, které považuju za relevantní. Nic víc a nic míň. Jak napsal předřečník, 190 koní na zadním kole pro něj není problém a elektroniku nepotřebuje. Já se tedy ptám proč by za ni měl platit pokud ji nepotřebuje/nechce? Já si jen myslím, že elektronika v jakémkoli stroji by měla sloužit jen pro vylepšení jízdních vlastností ale ne jako berlička co řeší za pilota jeho chyby. Je zajímavé, že například Simon Crafar ve své motoškole tvrdí to samé: limit is yours. Jezdí na litrovém Gixeru a na základě toho co tu zaznělo by mělo jít o outsidera o kterého si nikdo neopře ani kolo. Přitom si jej najímají i profesionální závodníci z WSBK aby je naučil jak zrychlit a vyhrávat...

kawafil (1096) napsal 11.10.2015 v 08:56+1

jo a 200 koni je alespon me malo , ja mam konkretne 190 na zadnim a jezdim s vypnutou TC

kawafil (1096) napsal 11.10.2015 v 08:47

bubraku souhlas ,tenhle upgrade vraci kawu tam kam patri,na vrchol a o tom tahle trida je ,tenhle bike az nalepi cenovku tak bude taky vrcholna pocitam o 100l vyssi nez moje a pul mega neni malo

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 11.10.2015 v 00:19+4

vy ste placky to je neuveritelny, v USA na techto SBK najedou 50tis rocne a vy tu brecite jak se s tim neda jezdit. ja najel na ZX10R necelych 90tis km a pro silnici si nedovedu predstavit nic lepsiho co se tyce zazitku z jizdy, a to samy byla 2013 kterou sem mel 2x 4 hodiny a naprosto sem si to uzil. fakt je mi z vas smutno a kouknete se nekam jinam protoze u nas mi to prijde takovej narodni sport (nic nejde vyuzit, vsechno je naprd, zlaty komunisti, bez plny polni ani pro rohliky, zazimovat uz v zari... atd atd)

..Roko.. (7) napsal 10.10.2015 v 23:38

Myslím, že zůžování využití motorek, totálně zabíjí jejich použitelnost v provozu, bavím-li se o SS. Tohle je vzteklá, brutální mašina, co se bude na silnici jenom nudit. Já se vrátil technikou do 90tých let, protože na co je mi stroj co udělá 0-300 pod 20sec? Na ho*no, přesně tak. Tyhle bajky jsou dnes pro lidi co se věnují 100% okruhu, nebo pro šampóny co budou blít, že je to motka v poho a není problém s ní lítat kdekoli 300..Jde to do p*dele a je to jenom masírka čísel. Dopadnem, jak Frantíci a každej bude mít kobylu se 100k, protože se výrobci SS soustředí jen na to svoje závodění ve WSBK.

Petřičák (184) napsal 10.10.2015 v 20:07+1

fourman: Ano, u Suzuki je to bohužel/bohudík z nouze ctnost jelikož ve srovnání s konkurencí na tom nejsou finančně zas tak dobře, aby si mohli dovolit utrácet příliš mnoho peněz na vývoj. Co jsem koukal do výročních zpráv, výroba motocyklů je dlouhodobě ztrátová a nebýt toho, že ty motorky nedělají jen kvůli byznysu, asi by to už dávno zabalili. Motory Suzuki jsou známé svojí robustností a při dobrém zacházení i dlouhou životností. Motor, který má krásně lineární průběh výkonu i točivého momentu nepotřebuje v běžném provozu žádné elektronické berličky. Na přepínač výkonových map co mám na řídítkách jsem dodnes nemusel ani jednou sáhnout, je tam naprosto zbytečný a sám sebe se ptám nač jej tam Suzuki vůbec dala. Ano, nehoním sekundy na okruzích a nedělám si ambice být nejlepším řidičem na světě. Jen se jen slušně ptám kolik lidí opravdu potřebuje ty desetinky honit a kde konkrétně a jakým způsobem tu nejnovější technologii využijí? Já vím, že výrobci tyhle motorky potřebují minimálně jako homologační série pro svoje závodní stroje do WSBK. V mistrovství světa se bez toho obejít nelze, naprostý souhlas. Ale v běžném provozu?

technasia (1933) napsal 10.10.2015 v 19:32

Kawa nikdy nezklamala.no možná zx-9tka 2000-2003 byla proti konkurenci trochu "cestak"

fourman (87) napsal 10.10.2015 v 19:08+1

Petřičák: napsal jsi to úplně přesně. Kdo chce poctivé železo ze STARÉ školy, tak šáhne po Suzuki, u které se vývoj zastavil bohužel před x lety. Máš štěstí, že máš zrovna motorku, jejíž konstrukce a vlastnosti odpovídají motorkám 10 let zpátky, jak výkonem, brzdami, i ovladatelností. Prostě staré železo. Tu si budeš muset nechat až do konce života. Už dříve jsem si všiml tvých negativních komentářů na jakýkoliv motocykl s elektronikou (tedy vyspělý). Pokud nepotřebuješ kontrolu trakce a další elektroniku, tak jsi buď stejně dobrý jako Rossi, nebo asi nejezdíš na hraně a už vůbec nejsi honič sekund na okruhu.
Supersporty jsou dnes o hledání desetin sekund (stejně jako MotoGP), a bez elektroniky to je prakticky nemožné - zeptej se jezdců MotoGP.
Na běžných silnicích zase elektronika pomáhá méně zkušeným jezdcům, aby se snížilo riziko pádu.
Neříkám, že zrovna Honda má aktuálně ten nejlepší materiál, ale Kawasaki a Yamaha začínají utíkat ostatním japoncům, ať už na silnici, nebo na závodní dráze. Bez špičkové elektroniky je ale Suzuki ani Honda nedožene.

jungen (7) napsal 10.10.2015 v 19:00

tak pro mistni hustokruty strelce co to dva tydny ladi a dva dny jezdi pres 300 a chvastaji se tim je to guru jak svin,pro me moto technicky dobry,ale nic pro me,ja si radsi zajezdim

Petřičák (184) napsal 10.10.2015 v 17:29

Ono to není jenom samotné výkonové špičce, ale taky o životnosti takového motoru... Vydlabat dvěstě kobyl z litrového objemu je něco naprosto nevídaného a je otázka, kolik toho ten motor snese. Já vím, že většina motorkářů toho zas až tolik nenajezdí, ale tím se vracím zpátky k tomu využití. V běžném provozu je možnost dát plnej knedlík značně omezená, když pominu dálnice, jsou to většinou jen vteřiny nebo desítky vteřin... Okruh je na takovéhle náčiní ideální, jenže jak často se tam běžný smrtelník dostane? S nějakým agenturním ježděním tak 5 až 8 svezení za sezónu?

Petřičák (184) napsal 10.10.2015 v 17:17

OK, když je tam ta elektronika zbytečná, proč ji tam všichni cpou? Jen to zvyšuje váhu a prodejní cenu... Nerozumím tomu co je špatného na tom chtít mít novou motorku kde nemusím platit za zbytečnosti o které nestojím a nemusím trávit navíc čas tím odpojováním?

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 10.10.2015 v 02:42

a nejvic pred tema 30 lety fnukali prave ti, co ty kone neumeli nabidnout znouzectnost se tomu rika jinak sam jsem proti elektronice na motorce, ale lze to vsechno vypnout ci odpojit, takze no problemo

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 10.10.2015 v 01:41

Petricak: ale prosimte, elektronika jde obejit a bez ni to lze ridit naprosto normalne, aspon predchozi generace s vypnutou trakci byla uplne normalni motorka, nechapu co sou z tech koni lidi tak vypleskly, kdyz to samy se psalo pred 30 lety o 100 konich, taky ze to nikdo nedokaze vyuzit. kraviny.

Petřičák (184) napsal 10.10.2015 v 00:42

Á jééé, další Playstation na trhu. Já jen doufám, že se Suzuki bude i nadále držet své filozofie méně elektroniky, více motorky a zůstane volbou fajnšmekrů co chtějí poctivé železo ze staré školy. Kdo potřebuje tolik kobyl, když se to bez elektroniky nedá řídit? Dobré leda na hospodské onanie. Howgh

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist