yamaha_demo_tour




Kawasaki W800 Final edition: konec jedné klasiky

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
mira592 (35) napsal 27.07.2019 v 18:10-1

dnes mají všichni mraky jaw, pincků, czetek, ano je to tu tradice, ale tohle si pozornost zaslouží. Je to "velká" motorka pro nás asi z hlediska motopříznivců zajimavá, ale je spíš na delší trasy a u nás se často jezdí na ty spíš kratší. Každopádně vynikající stroj.

ZDENY777 (15) napsal 14.06.2016 v 20:32+3

Zdravim všechny diskutující před skoro třemi lety jsem uspořádal setkání těchto strojů Kawasaki W650 aW800 a je pravda že nás nebylo mnoho. Postupně byly založeny skupiny W650 a W800 na facebooku a motorkářích a dnes naše skupina čítá přes 20 majitelů těchto motocyklů. Příjemné bylo také zjištění že tento motocykl vlastnil Pavel Hanzlík ano slyšíte správně Pavel který údajně tvrdil že je to motorka na celý život dej mu pánbu věčnou slávu. Dnes už taky imezi nás patří a jsem velice potěšen známý cestovatel a provozovatel nejkrásnějšího muzea v Českých Budějovicích pan Petr Hoštálek který na Kawasaki W650 jel trasu Paříž-Peking a napsal o tom skvělou knihu. Pro mě je tento motocykl ztělesnění 60-70 let a má v sobě mnohem více Anglie než dnešní Triumph a taky něco od nás z Čech a to motor který je inspirovaný J.awou 500.

Piwell (21) napsal 11.06.2016 v 09:20

Tahle "japonská kopie britských originálů" je mnohem klasičtější a mnohem autentičnější než samotní následovníci těchto originálů Spíš jde o to, že "kopie" byla původní W1 v roce 1965. W800 je prostě x-tý následovník této řady.

Táta jí má doma (2012 SE), zrovna včera jsem na ní jel. Musím říct, že mně se W800 líbí mnohem víc než Triumphy. Zpracování je naprosto perfektní. Dojem možná kazí pochromovaný plastový kryt královské hřídele (do poklepání by to nikoho ani nenapadlo), malý displej v budíku a možná ta stříkačka no ... není to replika, je to retro. Jezdí se na ní padárně, motor je pružnej, max. krouťák je od 2500 ot. takže i "slabý papírový výkon" je údaj relativně o ničem. samozřejmě to není úplnej trhač asfaltu, ale svižná je dost. Je to parádní motorka, opravdu ...

biker.ch (8) napsal 10.06.2016 v 21:54

No teda já bych jako protestovat jel, ale zorganizovat takovou ekšn neumím. Fakt je, že u počálu nás může držkovat milion a bude to k hovnu

JA-NE (781) napsal 10.06.2016 v 15:55

Na buduci rok konci napr aj Intruder od Suzuki a dalsie jej modely...tiez koly emisiam

Dovi (90) napsal 09.06.2016 v 16:31

"A ještě kousavej dotaz, motor NC bys označil taky za podkoňovanej? Nebo 60 koní z litru je málo a 70 už je v normě?"

JohnnyS08>
Ano, motor v Hondě NC 700 i NC 750 je na dnešní poměry bezesporu taky podkoňovaný, a bylo to tak zvoleno se zřejmých důvodů.

A ještě drobnost.
Říkáš, že pokládáš "kousavý dotaz", ale vždyť já jsem přece nezmiňoval ten malý litrový výkon W800 vůbec nijak negativně, ale naopak jako výhodu z hlediska možnosti ukočírování emisí...

DOOMer (-1) napsal 09.06.2016 v 14:32

JohnnyS08: jo jo klasicka replika, s plastovou kralovskou hrideli . No pokud vim tak klasiky od Triumphu nemeli "plazmu" ani kontrolu trakce nekde do roku 2008, takze porad dost modelu na vyber, do roku 2008 pak i jeste s karbcema.

HonzaHus (62) napsal 09.06.2016 v 13:36

Johnny: díky za upřesnění, o těch zákazech ve městech jsem nevěděl. Smyčka se stahuje a nevede to k ničemu dobrému - mezi staršími stroji je hodně krásných, o nových se to moc říci nedá, tahle W800 je výjimkou. Měli by páni radní myslet také na estetiku, klasické motorky a veteráni zdobí ulice měst, na rozdíl od většiny nových plechovek (a někdy i motorek), které až na loga vypadají v podstatě všechny stejně nevzhledně.

Vitja (0) napsal 09.06.2016 v 12:41

Důvod proč jsem si koupil scramblera od triumphu dokud to šlo.

JohnnyS08 (219) napsal 09.06.2016 v 12:16

Tak edit, Paříž už za měsíc zakáže provoz motocyklů vyrobených před rokem 2000...

Dovi> Hlavní roli ve stažení W800 z výrobního programu hrají emise, o tom nemůže být pochyb. Retro se prodává v západní Evropě docela dobře, Guzzi na něm v podstatě staví svůj výrobní program, pro Triumph je pevnou součástí portfolia, a v určité míře s ním koketuje většina velkých výrobců. Kawasaki W800 asi úplně nesplnila očakávání ohledně prodejnosti, takže se nedočkáme následovníka plnícího novou normu. Pokud by ta ale nepřišla, byla by tu s námi asi ještě dlouho. V praxi je docela běžné, že víc modelů sdílí jednu výrobní linku s tím, že méně prodávané modely jsou vyráběny jen např. dva týdny z každého kvartálu.

A ještě kousavej dotaz, motor NC bys označila taky za podkoňovanej? Nebo 60 koní z litru je málo a 70 už je v normě?

A poslední poznámka - ta nová norma neodepisuje jenom vzducháče, ale dost tvrdě dopadá taky na velké jednoválce a dvouválce. U jednoválců to asi jen urychlí proces jejich vymizení, ke kteréu by asi došlo tak jako tak. U dvouválců se můžeme těšit na dvě svíčky v palici a ještě škubavější chod.

JohnnyS08 (219) napsal 09.06.2016 v 11:50-1+1

DOOMer> Možná třeba to, že ta japonská replika je klasičtější než anglickej originál s plazmou vepředu a kontrolou trakce...

HonzaHus> Nebuď naivní, na současné podobě emisních norem (a legislativy kolem dopravy obecně) se hodně podepsala lobby autoprůmyslu. A cílem výrobců není, aby plébs moh jezdit ve dvacet let starejch plečkách, byť všichni víme, že z hlediska ekologie je to to nejlepší, co můžeme dělat. Z hlediska ekonomiky je naopak takový chování nejhorší možný, takže se připrav na to, že omezení provozu starých motorek přijde, respektive už pomalu přichází.

Od příštího roku se na staré moto nepodíváš do centra Prahy a možná i pár jiných měst v Čechách. Dramatické omezení provozu starších automobilů chystá Paříž. V první fázi se omezenení nebude týkat motocyklů, ale v druhé už ano, nejprve velkoobjemových a dvoutaktních strojů. Itálie zakázala provoz starých kár celoplošně a ve výhledovém updatu je pamatováno i na motocykly, zatím opět dvoutaktní.

Znáš to pořekadlo o žábě a ohřívající se vodě? Voda omezení provozu starých motocyklů je zatím studená, ale pod kotlem už plápolají první polínka...

HonzaHus (62) napsal 09.06.2016 v 10:29

Hezky ta debata pokračuje, k Antiho poznámce - jsou větší zdroje emisí, podle zpráv pouze patnáct (!) zaoceánských nákladních lodí vyprodukuje víc emisí, než všechna auta a motorky na světě dohromady. Jenže to asi nikomu nevadí, protože lodi jezdí po moři a ne v obcích. Přesto bych tam napřel pozornost a víc přemýšlel o tom, co a odkud vlastně kupuji, ale jak jsem psal - každý krok je dobrý. A nejlepší ten, když člověk udržuje v provozu motorku starší, možná smradlavější, až k hranici její životnosti - tedy do okamžiku, kdy ho opravy (zvyšující se položka) vyjdou dráž, než roční odpis (každý rok víc ředěná položka), nicméně je to pořád k životnímu prostředí lepší, než když si člověk každých pár let kupuje novou. I proto si ten svůj vzduchový jednobuch (FMX 650) budu držet, tak dlouho, jak to půjde - už teď mi přijde jako naprostá klasika.
Ještě si k němu přikoupím nějaký vzduchový dvouvál a budu mít vystaráno.

sered (113) napsal 09.06.2016 v 10:20

seikos> demokracie jvznikla sice ze slo demos kritos = vlada lidu, ale lid , oFcani jak rika prezident ma jedinou povinnot - jednou za ctyri roky jit zvolit statostranu!

DOOMer (-1) napsal 09.06.2016 v 10:18

Co vede člověka k tomu kupovat "anglickou klasiku" japonské výroby radši než anglický originál? Cena?

Dovi (90) napsal 09.06.2016 v 08:29+1

 
Všechno je to hezký (nebo taky smutný - podle toho, z jakýho konce se na to člověk podívá), ale ono je za tím víc než jen ty emise. Ty jsou jenom zástupným problémem, a kór u takto podkoňovaného motoru. Hlavní jsou vždycky peníze a ekonomika výroby. Výsledek je takový, že skoro všichni (včetně mne) po takovémto retru nostalgicky občas zálibně pokukujeme a v diskuzích poslintáváme, ale málokdo je nakonec schopen nebo ochoten utratit za to čtvrt milionu korun. Ojetin moc není, protože se moc nekupují ani funglovky. A pro výrobce je nerentabilní udržovat výrobní linku v chodu, když nejsou prodeje. Jenom z krásných prospektů a naleštěnýho kusu za výlohou se výrobce ani prodejci neuživí.

P.S.
Taky jsem měl před asi 4 lety W800 v užším výběru (byla by to bývala volba pouze srdcem), ale nakonec pak po projetí se na tom stroji a po zvážení všech pro a proti z toho sešlo. Holt sebekriticky přiznávám, že tak tomu bylo. A podle výsledků prodejů si myslím, že podobně to dopadlo i u mnoha dalších potenciálních zájemců o tuto mašinu.
 

seikos (975) napsal 09.06.2016 v 07:03

Limetkka: vykourit Brusel staryma Jawama? A nebylo by to trochu kontraproduktivni? Naseres je jeste vic a jeste vic se jich najde co budou volat po omezeni emisi.
Priste nez neco napises, chtelo by se nad tim trochu zamyslet.

Ja bych se domluvil s majiteli nejakych peknych a "nezavadnych" staveb. Udelal bych na Staromaku vystavu, kde bych na kazdy DUVOD NEUDELENI STK nalepil listecek a tak bych demonstroval verejnosti nesmyslnost. Hlas lidu (a novinaru) je silny.
Napriklad.
Lepsi takhle demonstrovat, nez jen psat na fora

sered (113) napsal 09.06.2016 v 06:51

HNUSNY EKOTERORISTI!

Anti (392) napsal 09.06.2016 v 06:16+2

HonzaHus:Kdysi jsem to taky tak bral,že každý krok k omezení emisí je dobrý krok.Ale motorka co najede pár tisíc ročně?Pokud se řeší omezení emisí,vždy si vzpomenu na silnice přeplněné kamiony nebo zdvihnu hlavu a koukám na to množství letadel které lítá jen pro to aby si někdo mohl prožít dovolenou v uzavřeném hotelovém resortu.Tam to má smysl.
Motorka krásná,hlavně mi vadí ten emisní globál,protože s odepíše mnohem víc takových strojů včetně jednoválců.Za jakých podmínek splňuje emise HD víme všichni...

HonzaHus (62) napsal 09.06.2016 v 02:28-3+1

Dave81: přesně tak! O důvod víc se starat o ty mašiny, co máme. Při dobré péči vystačím se dvěma, třema motorkama do konce života a pokud nebudu chtít, novou si nekoupím. Nikdo mě k tomu přece nemůže donutit a navíc je to ekologické - výroba nové "čistější" motorky dostane do vzduchu mnohem víc bordelu, než když tu starou, která ty emise nemusí plnit, udržíš co nejdéle v provozu.
A vzducháče (který pro to jejich štěkání, kašlání a burácení mám tak rád) ještě žijou - viz nová Moto Guzzi V9 nebo téměř všechny Harley-Davidsony.
Ale i přes ty nové normy to jde, krásnou novou řadu Bonneville má teď Triumph, sice s vodníkem a elektronickým plynem, ovšem také se servisním intervalem 16 tisíc km, menší spotřebou a vyšším krouťákem v nižších otáčkách. Přitom jenom znalec by z odstupu nějakých dvaceti metrů dokázal poznat, kterej z těch Triumphů je ten novej.
Zpřísňující se emise se mi taky nelíbí, ale planeta se otepluje a každý krok směrem k tomu, aby se to alespoň zpomalilo, je krok dobrý. Přestože skončí výroba W800, odkazující na legendární řadu W, která si v šedesátých letech vzala za vzor anglickou klasiku.

Dave81 (55) napsal 08.06.2016 v 23:11+1

Všichni ji najednou chtějí. ;) tak si tu "japonskou klasiku britského stylu" běžte koupit ;) není lepší vzít rovnou Triumpha??? Mě chybět nebude, naživo jsem jí potkal párkrát a kdyby přece jen - ojetiny nikdo nezakáže...

Limetkka (17) napsal 08.06.2016 v 22:57+1

By chtělo, aby se tradiční české motocykly vydaly na cestu do Bruselu a řádně jim to tam vykouřily, třeba by ti trotlové dostali rozum, ví-li vůbec, co to je...
Postupně zakázat vzducháče, to je jak zakázat auta se čtyřmi koly

Zedsdead (293) napsal 08.06.2016 v 22:00

Klídek!
Spíš než Brusel bych za tím viděl prodejní čísla. Kolik jich jezdí? Já jsem viděl za posledních pár let jedinou někde v Německu na odpočívadle...
Tyhle škoda není, to byla škoda tak rychle odepsat Ducati GT 1000.

čzťák (17) napsal 08.06.2016 v 21:29+1

Sakra, to snad ne! Tahle motorka byl dlouho dobu můj sen a jednou jsem si ji chtěl osedlat... Zasraní byrokrati!!!

Radek2107 (53) napsal 08.06.2016 v 20:38+1

Tahle motorka je takový můj tajný sen. Ale šance, že bych si jí mohl v brzké době pořídit, je nulová

Radek156 (7) napsal 08.06.2016 v 19:56+1

Znáte hlášky na téma: "Jak člověk pozná že je starý"? Dovolil bych si doplnit o: "Je mu líto, že přestali vyrábět ... W800". Ach jo, doufám, že se nedožiju konce všech klasických motocyklů.

Destroyer (237) napsal 08.06.2016 v 19:14

smutná správa, mnou najviac otriasol fakt, že pomaly ale isto je koniec vzducháčom. Namiesto krásneho rebrovania budú motory v tvare tehličiek a potom už ozaj bude zavádzanie e-bikov jednoduhšie
...na margo k emisným normám - tie sa sprísňujú už takmer 40 rokov, motorky doteraz tento boj obstáli veľmi dobre.
čím ďalej tým viac sa neviem stotožniť s vymoženosťami ako drive-by-wire-everything, prešpekulovaných palivových máp, neviem-akých-nastaviteľných trakčných kontrol, elektronických tlmičov, motorov čo majú dokonalý chod a motoriek čo netrasú. Slovami môjho motocyklového súputníka - "Keby nechcem aby na mňa fúkalo, aby som nezmokol alebo aby ma netriaslo, tak by som predsa išiel na aute".

vonRammstein (67) napsal 08.06.2016 v 18:24

Mít ty kačky volný, jdu do toho okamžitě.

Slow (50) napsal 08.06.2016 v 17:57

Když vidím, co máme v EU za svého zástupce, tak se divím, že ještě máme na čem a za co jezdit.
Zde více než jinde platí :"Dej blbci funkci..."

Nechal bych Merkelovou spolu s jejíma 80 miliony spoluobčanů a dalšími cca 2miliony "utlačovaných imigrantů" ať se potopí spolu s EU. USA už vstyčuje prostředníček, GB je na vážkách, a soviet se usmívá, frantík má socialismus a vymyšlí bejkárny...

Emise: už se těším jak jedu ve štrudlu kamionu přepravující zobíž sem a zase zpět produkující hromady CO2, poletavého prachu atd a nevytížené železnice (no byli jsme země s nejrosáhlejší železnicí)

seikos (975) napsal 08.06.2016 v 17:51+5

Nevím co se rozčilujete. Když se vám něco nelíbí, tak vyjeďte do ulic protestovat, jak se v roce 2011 a 2012 protestovalo přímo v Bruselu před evropským parlamentem. V obou dvou případech se tam sjelo více než 20 tis motorek.
STK šikana, zákazy doplňků, emisní regulace pro motorky, elkologické daně. Komu se to nelíbí, může uspořádat něco co má větší smysl než jen plkat a plakat na fóru.

Podívejte se na to obrovské množství lidí. Taky ty zamýšlené zákony neprošly. Hlas veřejnosti byl moc silný




MARTlN (54) napsal 08.06.2016 v 17:20+1

spokojeni europoslanci?? misto abyste resili miliony lidi prichazejicich do Evropy, resite nakej motor na hezky motorce, co tu 50 let fungovala a nikomu skodu nedelala..

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist