Intermot Kolín: Kawasaki 2007/2008
Text: Jarda Ducháček , Filip Tichý , Lukáš Růžička | Zveřejněno: 12.10.2006 | Zobrazeno: 17 080x
Snímky nových modelů Kawasaki výrobce postupně uvolňoval již nějakou dobu před výstavou, až zde jsme si ale mohli prohlédnout všechny detaily a dozvěděli jsme se technické údaje. Zajímavá byla také předváděcí show Kawasaki založená na pěkných propagačních videech - však také Kawa jako jediná natáčí krásné a vtipné propagační videoklipy (určitě už jste viděli například, nebo a poslední.
Kawasaki předvedla čtyři novinky pro příští sezónu. Další dvě - KLX450 a GTR1400 - jsou uváděny jako modely 2008, ale není vyloučeno, že se začnou vyrábět již v průběhu příštího roku.
Kawasaki GTR 1400
Začneme hned největším hitem, označovaným výrobcem jako Transkontinentální Supersport. Na pódium sice přijelo jako poslední, ale určitě se jedná o nejočekávanější model. Nové GTR je vedle obrovského čtyřválce 1400 z modelu ZZR doslova nabité technickými novinkami. Mezi ně patří například použití proměnného časování ventilů, se kterým jsme se v odlišném provedení mohli v motocyklovém světě zatím setkat pouze z Hondy VFR. Řešení od Kawy by ale mělo být plynulejší, podrobné informace ale zatím neznáme. Zvuk to každopádně mělo hodně impozantní. Výkon až tak moc utlumený asi nebude - vzhledem k tomu že je použito náporové sání ram-air.
Další technickou lahůdkou je řešení zadního zavěšení kola s kardanem Tetra-Lever. Vidlice vlastně sestává ze čtyř „táhel“, ke kterým je připojen kardan - těžko popisovat, raději se sami podívejte na snímky odkryté mašiny.
Obrácená přední vidlice, radiální brzdy, radiální páčky brzd i spojky, to bude slušná výzva pro dosavadní rodinu cesťáků. Kawasaki také zařazuje senzory tlaku v pneumatikách, což by mělo zvýšit klid v duši při vysokých rychlostech, kdy rychlá detekce případného defektu může doslova zachránit život. Jako třešničku na dortu Kawasaki zařadila dálkový kódovaný klíč KI-PASS (Kawasaki Intelligent Proximity Activation Start System), takže odpadne hledání klíčů a odemykání. Možná myslíte že to je nepodstatný nesmysl, ale kolikrát už jste si zapnuli kombinézu, nasadili rukavice, zaklapli hledí.... a ejhle, klíčky jsou v náprsní kapse, takže zase všechno rozepnout a znovu.
Další luxusní výbava této třídy, jako je ABS, elektricky stavitelný štít, vyhřívané rukojeti atd jsou samozřejmostí. Jak říká Kawasaki, k motorkám sebou musíte mít řidičák, ke GTR si musíte vzít ještě cestovní pas.
Kawasaki Ninja ZX-6R
Nový motor, optimalizovaný podvozek a precizní aerodynamika - to je recept Kawasaki, jak získat titul nejlepšího supersportu pro rok 2007. Motor má stejné parametry zdvihu a vrtání jako stávající verze, ale je podstatně kompaktnější a lehčí - podobný recept jako u nové CBR600. Nová je také převodovka kazetového typu s podporou snazších úprav převodových poměrů při závodním použití. Přestože celkový design navazuje na letošní verzi - hlavně díky malým kapkovitým světlometům - vše podstoupilo značené úpravy a výrobce slibuje velké vylepšení v oblasti aerodynamiky.
Kawasaki tento předělaný model jednoznačně směřuje na závodní okruh - konec kompromisů, které měly tyto stroje posouvat do běžného provozu. Marketingové oddělení asi usoudilo, že když někdo chce okruhovku, bude radši tisíce kilometrů na běžných silnicích trpět, než aby za své peníze dostal zkrocenou civilní verzi.
Kawasaki Z1000
Pořádný drsný stríťák - to má být hlavní poselství nového designu. Základní rysy zůstaly zachovány, hlavně díky charakteristickému předku s miništítkem. Podobně jako první model šokoval svými zdvojenými výfuky, i nové Zetko přináší novou myšlenku - tentokrát rozdvojené „bambitky" s trojúhelníkovým vyústěním - zdá se že trojúhelníkovému trendu letos podlehli všichni výrobci.
Novým počinem jsou také boční panely s integrovanými směrovkami, které se osvědčily z modelu ER6n. Motor bude převzatý z modelu ZX-10R se zvýšením síly ve středním pásmu a nejvyšším výkonem 125 koní při 10tis ot/min a krouťákem 99Nmpři 8200 ot/min.
Kvalitnímu podvozku mají odpovídat radiální brzdy a dokonce i volitelné vybavení systémem ABS, což ve sféře drsných naháčů zatím není moc obvyklé.
Kawasaki Versys 650

To vše je zde zabaleno do obrysu cestovního „endura“. Mezi další charakteristické prvky patří obrácená plně nastavitelná přední vidlice s velkými zdvihy, odkrytý pomocný rám v podsedlové části a divoce tvarovaný světlomet.
Jak naznačují litá kola 17" i sportovní obutí 120/70 vepředu a 160/60 vzadu, jedná se o model zaměřený spíše na silnici než do terénu. Posouvatelné plexi a pohodlné sedlo rozdělené na dvě samostatné části ale naznačují, že mu nebudou cizí ani dlouhé cesty. S tím koresponduje nádrž s objemem 19 litrů.
Kawasaki VN900 Custom
Kawasaki se pustila stejným směrem jako Honda se svým modelem Shadow Spirit. Styl Custom je prostě lákavý a VN900 to se sníženou zadní částí a loukoťovým předním kolem 21" moc sluší. Dozadu výrobce osadil pořádnou pneumatiku 180 mm o průměru 15". Masivní motor se dokonce tváří ještě na větší objem, než jakým je 903 ccm. Motor je naladěn na maximální výkon 54 koní, ale hlavně na pořádný krouťák o hodnotě 82 Nm již při 3500 ot/min. Suchá váha této devítistovky je 250kg.
Velkou pochvalu bych designérům udělil za citlivé sloučení všech dalších prvků a ovladačů v uceleném stylu. Od malého světlometu, přes vysoká rovná řidítka, ladně prohnutou nádrž až po malou kapičku zadního světla - všechno k sobě pasuje a navzájem perfektně ladí. Zajímavostí je také pohon ozubeným řemenem.
Kawasaki KLX450R
Na pódium se dostavila také KLX450 - ostré enduro odvozené od úspěšné krosky KX450F. Čtyřdobý jednoválec je vybaven elektrickým startérem a pětistupňovou převodovkou a má poskytovat ovladatelnější rozsah otáček.
Informace o redaktorovi
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)