yamaha_demo_tour




Intermot: Kawasaki Ninja H2R má 300 koní

Honosná expozice tovární značky Kawasaki skrývala do dnešního brzkého dopoledne pod hedvábným závojem svůj největší skvost, který letos na výstavě Intermot můžete spatřit. Již dlouhou dobu se vedou nepotvrzené informace všeho druhu a dnes byl představen, všemi médii značně propíraný, model Ninja H2R.

Kapitoly článku

Ninja H2

Spekulace o tom, že nový model bude disponovat přeplňovaným motorem s třemi sty koňmi, se potvrdila a rázem je tu motocykl, se kterým nemá doposud žádný jezdec zkušenosti. Kawasaki využívá přeplňovaný, vodou chlazený řadový čtyřválec se zdvihovým objemem 998ccm. Klíček k dosažení brutální hranice maximálního výkonu je kompresor, který byl navržen společnostmi v rámci KHI, tedy Kawasaki Heavy Industries.
Spojení trubkového rámu a zadní hliníkové vidlice zajišťuje nízkou hmotnost a dokonalou tuhost motocyklu ve vysokých rychlostech zejména na závodní trati. Aerodynamika stroje je neúprosná a k ní patří i ostře řezané rysy kompletní kapotáže z uhlíkových vláken.
Je třeba upozornit, že s tímto modelem nelze doposud brázdit veřejné silničky a homologovaný model Kawasaki Ninja H2 bude představen až na výstavě EICMA v Miláně.

Versys 650

Kawasaki ovšem nejde na trh se svou kůží jen tak a velký výstavní prostor dostal i nový cesťák Kawasaki Versys. Design motocyklu prošel velmi příjemnou změnou a namísto převážně ostrých tvarů předchozího modelu, si Versys vysloužil již trošku příjemnější design.
Dvojice předních světlometů jsou zlehka převzaté ze supersportovních modelů Kawasaki, čímž se docílilo trochu zdravé agresivity. Motocykl svým tvarováním a ergonomickým řešením dává najevo, že se jedná o pohodlného společníka na dlouhé cesty, který zvládne i lehký terén v podobě štěrkových cest či polních přejezdů. Nejedná se pouze o cestovní náčiní, ale sportovní jízda třeba kolem alpských kopečků je pro Versys ideálním prostředím.
Technické parametry modelu Versys 650 uvádějí maximální výkon 69 koní, což znamená nárůst pěti koní oproti předchozímu modelu. 650tka by měla poskytovat jezdci lepší odezvu ve středních otáčkách a tak denní použití třeba na cestu do práce ji bude určitě cizí. Milovníci cestování uvítají větší větrný štítek, o dva litry větší palivovou nádrž a například možnost velmi rychlého nastavení předpětí předních tlumičů.

Versys 1000

Stejně jako slabší Versys i litrová verze změnila svou podobu k lepšímu a prim zde hraje odlehčený vzhled v čele s dvojicí nepřehlédnutelných světlometů. Nový je nyní také podsedlák, který dovoluje naložit Versys třemi kufry. Pro lepší jízdní vlastnosti jsou montovány nové USD vidlice o průměru 43mm, zadní pružící jednotka s ovládáním předpětí pružiny a odlehčená sedmnáctipalcová kola.
Hnacím agregátem je řadový, vodou chlazený, čtyřválec se 120ti koňmi, tedy s přírůstkem dvou koníků oproti loňskému modelu. Motor svým kroutícím moment (102Nm) bude nabízet jezdci široké možnosti použití, ať už se jedná o sportovní jízdu či jízdu ve dvou anebo o příjemné cestování.

Informace o redaktorovi

Tomáš Mikšovský - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist