husqvarna_svartpilen_801_2




Takhle by mohla vypadat nová Jawa Bizon. Dočkáme se jí v sériové podobě?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
mira592 (35) napsal 21.05.2021 v 20:38

Bizon byl tehdy celkově velmi špatný. Podsekla vidle a ovládání na prd. Zapalko nic moc. ÚŘ se zapsala do dějin neslavně. Na tu dobu nehezky dezignovy výtvor ale všecko bylo ovlivněno dobou v Čr

Bigmen_cz (3) napsal 17.05.2021 v 12:41+1

Tak kamarád v sousední garáži ji měl, kdy ji tam odstavil jeho táta, poté, co ji nahradilo auto. Do té doby na ni totiž jejich 5 člená rodina jezdila cca. 2 km po polní cestě (přesuny k prarodičům) Ano, jezdilo jich na Bizonu 5!. V garáži jsme ji pravidelně prošlapávali, aby nezarezla a čekali, až bude ten správný čas (našich 16 či 17 let) a mohli ji provětrat. Nakonec se to uskutečnilo, on měl Bizona 250, já kývačku 250/535 a vyráželi jsme za holkama. Bizon byl hodně nespolehlivý. Seřidili jsme ho, odjezd, návrat však jen jako 125 ccm, prototže jeden válec vždy vysadil. Tak znovu seřícit kaldívka, předstih a jelo se znovu. Takhle se to pořád opakovalo, až se kamarád i s motorkou odstěhoval. Pak ji prodal, stejně jako já kývačku. Nyní jezdíme zase spolu však na jiných strojích.
Byl bych rád, kdyby se Jawě opět povedlo vrátit se na trh a když to bude s Bizonem, proč ne. Dnešní konzmní společnosti je třeba nabídnout za peníze odpovídající kvalitu a když vidím, jak dopadla retro kývačka z Indie, která má sice své kouzlo, ale za ty peníze ji nikdo kupovat nechce, tak se obávám, aby podobně nedopadl projekt Bizon.

Wenci (15) napsal 08.05.2021 v 12:20+1

Jo, jo! Tak jsme se zase rozvášnili, ale dle mého to bude tak všechno. Vždycky nám hodí něco na udičku, abychom se chytli a my ano. Já taky i když jsem příznivec spíše ČZ, ale o ní se ani nefantazíruje.
No což, snít je taky hezké!

TomHorn (49) napsal 06.05.2021 v 11:19+1

Bizon byla moje první opravdová motorka po Pionýrovi a Jawa 90, byla to žlutooranžová 350. Zřejmě se to vyváželo nebo mělo vyvážet na zahraniční trhy, protože ten můj měl výrobní štítekl v angličtině. Asi nějaký neuskutečněný vývoz. Dovolená po Čechách 1984 byla rozdělená mezi jízdu, opravy dobíjecího relé a nabíjení baterie u ochotných lidí po cestě. Na svoji dobu to s 24 PS jelo docela dobře, ale brzdy to moc nestíhaly. Ale vlastně na něj vzpomínám v dobrém.
Držím palce, aby se projekt dostal do výroby a našel si dostatečný objem kupců. Ale k tomu by bylo zřejmě potřeba trochu modernější management v JAWA Moto spol. s r.o. nebo kdo by to vlastně měl realizovat. Možná by mohl zase zainvestovat stát. Což mi tak trochu připomělo projekt Felger, do kterého minsterstvo průmyslu a obchodu nainvestovalo, pokud vím cca 22 mil a ...

PS: název Bizon není, jak uvádí redaktor, samozřejmě, podle jednobrýlové vidlice, ale podle bočního profilu připomínající toto prérijní zvíře

Simier (142) napsal 06.05.2021 v 07:18+2

Jak to tak pročítám, tak jsme všichni špičkoví vývojoví inženýři, konstruktéři a markeťáci
Faktem je, že pro nás všechny je Jawa horké nebo spíš hořké téma! Těch 180 komentářů ukazuje, že nás Jawa prostě stále zajímá! Ale styl této diskuze už má docela blízko těm na serveru novinky.cz

Marex (2570) napsal 05.05.2021 v 22:10

Jako kdyz dite maluje motorku.
Jedina sance povstat z popela ( smichaneho s kejdou), je udelat retro bike, ktery skryje veskerou moderni techniku, pod kabat neceho, jako 500 OHC, nebo jeste lepe, o neco starsiho designu. Treba na designu modelu Rumpal.

Hofix (34) napsal 05.05.2021 v 20:29

Projekt je super. Ale pokud to bude Čína, tak je to průser...

R.a.F (1) napsal 05.05.2021 v 19:36+1

Kdysi dávno jsem Bizona měl, byla to moje první motorka po pionýru. Je tak ošklivá, až je krásná a moc jich nebylo. Ten nový návrh je dobrý, ale podle mě zůstane jen na papíře. Škoda.

adamjan (1) napsal 05.05.2021 v 19:23+1

Možná se dočkáme ale leda tak v Indii

Honza-K (830) napsal 05.05.2021 v 19:06

Bizona jsem kdysi mel a nevzpominam na nej uplne v dobrem... Upřímně dost hrozna motorka,kratka, debilni predni vidlice a nebezpecna hrana nadrze.

Ale tohle nevypada spatne... Jenom ta cesta od snu k realite bude asi hoooodne dlouha...

XJ500 (26) napsal 05.05.2021 v 17:15-2+3

Nechápu, proč se dost borců vyjadřuje k činnosti Jawy, stylem, jakoby šlo o někoho, kdo má vůči Čechům povinnost být ta nejlepší firma na mašiny pod sluncem. A je (těma borcama) pranýřovaná za to, že toho není schopna. Je to vůbec svobodná firma? Nechápu proč tolik lidí irituje jejich výkon, (ať už je jakýkoliv) Vyčerpané dotace nemůže být ten důvod, nebo snad ano? To jsme my? Tak se poznáme? Prohrajem několik zápasů v řadě a celej tým ženeme k šibenici.

scott67 (76) napsal 05.05.2021 v 13:08+3

Vypadá to pěkně. Jenže skoro na každou klasiku ze staré doby se dá obléknout nový kabát. Dal by se takto předělat i Spartak, Tatraplán, Felda a dokonce snad i hadrák. Ale k čemu to je ? K připomenutí starých časů ? Tady nám to akorát ukazuje, že už nejsme schopni vyrobit vůbec nic. Tak si můžeme aspoň malovat.

Obycejny_clovek (324) napsal 05.05.2021 v 12:09-4+6

Proč... proč nám zase lžou, respektive proč si lžou sami sobě? Fabrika, která roky slibuje, nic vlastního nevyrobí a posílá peníze do Číny za motorky, které mají obstarožní techniku a jsou vnímány jako low-end, stejně jako MASH nebo Romet jakožto copy/paste.

Neumí vyrobit ani klasickou motorku, natož něco jako futuristický design Bizona. Zkusím si představit na té skice blinkry a zrcátka a musím se smát. Vždyť v JAWA pokazí i držák na světlo. Ačkoli můj otec i já jsme na JAWA začínali, dnes je to tragikomedie.

Za ty roky marného snažení mi přišly pouze návrhy od Bezziho jako něco, co mi dávalo smysl. Třeba...



JAWA se ale nikdy nepoučila a dál jde ušmudlanou cestou zarytého přesvědčení, že Asie ji spasí, s motorkáři se netřeba bavit a hlavně nevnímat vnější svět.

saci_ventil (292) napsal 05.05.2021 v 10:42

Smrdia mi tu dotácie na výstavbu domčekov pre deti na lukratívnych pozemkoch..

PBM2 (114) napsal 05.05.2021 v 10:23+2

Asi není moc co psát. To, že někomu se to líbí a jinému ne, je věcí vkusu a to já respektuji. Je to vidět například na modelech od Husqvarny a mnoha dalších. Ono co si budeme povídat, když je něco hodně podobné dalším modelům, výrobce je kritizován za kopírování a neschopnost jít vlastní cestou. A když je to zcela odlišené, je kritizován za vzhledový hnus a neschopnost dát dohromady hezkou věc. To vše je ale jedno. Jawa je ze zcela praktických důvodů neschopná vlastní výroby na vlastní lince. Třeba jen z toho důvodu, že vlastně žádnou vlastní linku, na které by byli schopni v Česku vyrábět vlastní kvalitní a cenově konkurenceschopné modely (nejsme v Číně, kde jsou díky vyrobeného množství pro velký počet odběratelů schopni minimalizovat náklady a tím i konečnou cenu), o které by byl dostatečný zájem (ten podmiňuje další vývoj, výrobu a existenci), Jawa nevlastní a tak by musela výrobu zajistit jinde, což by konečnou cenu neúměrně zvedlo, takže opět se vracíme k počátku. Aby bylo něco konkurenceschopné, musí to být technicky srovnatelné s konkurencí, musí to mít zajištěnou rozsáhlou síť dealerů a dostatek ND, a v neposlední nebo první řadě výhodnou cenu, což při malém množství vyráběných kusů a modelů je zcela nemožné (velká konkurence, mnoho nabízených značek, modelů a rozsáhlé sítě prodejců a servisů). Takže opět nic. Tady platí víc než jinde "kdo chvíli stál, již stojí opodál". Nebo jako spousta jiných značek přeprodávat pod svojí značkou jinde vyvinuté a vyráběné modely z katalogů jiných výrobců a doufat, že je nebudou za shodu jejich modelů s mnoha dalšími od "takyznaček" kritizovat motorkáři, kteří od nich pak zhnuseně odvrátí zrak. Škoda, ale v dnešní době nikdo, ani kdyby za sebou měl velký balík peněz (a ten by musel být fakt velký), nepůjde do hodně riskantního projektu u ve světě takřka neznámé značky (bráno ve vztahu k těm současným, minulost se nebere, na tu zákazníci nehrají). Snaha byla, ale přišla moc pozdě a dneska to je "jen o penězích".

gresini (4459) napsal 05.05.2021 v 10:03+1

Dnešní češi už hezkou motorku s výkonným a spolehlivým motorem vyrobit neumějí

papiboy (1260) napsal 05.05.2021 v 09:02

Heki, sklamal si. Ty máš určite na viac, nie len na kvalifikovanie oponentov.

Husa123 (55) napsal 05.05.2021 v 08:06-1+1

zase nějaký paskvil s čínským motorem.....to fakt musí jawu zachránit indové??... to češí neumí vyrobit normální motorku?... řel bych že spíš nechtějí....mluvil jsem s lidmi z jawy, totální arogance a jejich argumenty že dneska nejde vyrobit motorka s vlastním jawáckým motorem a takový keci....

Heki (401) napsal 05.05.2021 v 08:05-2+12

Už jsem si zvykl, kolik je tady vždycky konstruktérů, technologů, rámařů a motorářů.

Už jsem si zvykl, že půlka z Vás to v garáží s Frantou od vedle vyrobí levněji a líp.

Už jsem si zvykl, že Jawa ikdyby prodávala mašinu lepší a rychlejší než BMW S 1000 RR za polovinu peněz, stejně řeknete, že to je čínský paskvil, který je hnusný, nejede a rozsype se.

Nezvyknu si ale asi na to, kolik je ve Vás zla, když čtu ty komenty...

zkusebak (5) napsal 05.05.2021 v 07:53+1

Jedním slovem hrůza,to si snad nemůže nikdo koupit......To neumíme udělat hezkou motorku ?

Foo (8) napsal 05.05.2021 v 07:50

Třeba to zase zachrání Indové . Tam se Jawa 300 CL moc povedla. Tenhle paskvil s čínským motorem

650ccm (88) napsal 05.05.2021 v 07:32+3

Určitě zajímavá, pro spoustu lidí i hezká motorka.
Výrobek z lisovaných plechů ... na to dojela unifikovaná řada. Prototypy byly super, ale sériové lisování a pak automatické svařování hluboce tažených plechů bylo nad síly tehdejších technologů. Snad by to dneska bylo lepší.
Pevně věřím, že přijde na trh nejpozději 14 dní po uvedení jawáckého litra (blbý vtip).

Po pravdě - jediná šance české jawy je "odlišit se" v kategorii motorek za přijatelné peníze. Totálně se odlišit, aby tu motorku poznávali z dálky i jiné národy než Češi. To by se mohlo s Bizonem podařit (už zase sním, měl bych se probudit).

milonovo (48) napsal 05.05.2021 v 07:14+2

Mě se to celkem líbí, pokud by to dotáhli tady a skutečně to začali vyrábět, tak držím palce Jawa mi nikdy nic moc neříkala, ale zaplaťpánbůh za každou věc, co tady někdo udělá. Samozřejmě skrz tu nedávnou historii jsem taky trochu škarohlíd, ale třeba to klapne...

SuperSic58 (1308) napsal 05.05.2021 v 07:10+4

nějak tušim další fiasko...

LAJWEC (380) napsal 05.05.2021 v 02:16+1

To zas bude nějakej tunel,jak všecko co dělali. Divím se,že jim ještě někdo nějakou dotaci přiklepne. Vždyť kolik toho naslibovali a kolik toho doopravdy vyjelo a kolik se toho udělalo a prodalo.No,asi nic když nic není vidět.
Takže toto bude další případ pokud se toho nechytnou Indové. Myslím,že v té fabrice je už delší čas mrtvo a lidi co opravdu umí udělat motorku a rozumí řemeslu už v Jawé dávno nejsou a podle toho to taky vypadá. Naposledy Excelentní výrobek Jawy držák předního světla na tuším na čínskýho scramblera. To mluvilo za vše.

Franky (155) napsal 04.05.2021 v 23:42-1+2

Týnečtí snad dokonce minulý rok dokázali vydyndat další dotaci na vývoj elektro-motocyklu = aniž by hnuli prstem! ----Díky tomuto jsem se já bláhově domníval, že za tuto další v řadě dotací / elekrodotaci převezmou výrobu skútrů ČZ-elektro === protože dotační částka přesně odpovídala prodejní ceně "balíčku" EL-ČZ. ------- ? a práce na vývoji, přípravě a spuštění výroby již za ně udělal někdo jiný.
Bylo by to od nich konečně, konečně, konečně NĚCO!
Ale opět mýlka
Oni tu dotaci zase jen "prožerou"!
Ovšem s vizi, že Ind vymysli EL-JAWU za ně ??.
,,,,,,, další švindl

alexa7 (101) napsal 04.05.2021 v 23:29+1

Ja som mal dvoch Bizonov lebo som nemal vtedy na ine a velmi lutujem ,ze som si ich nenechal . Keby som vedel ,ze za ten nepodareny šunt su teraz schopni ludia vysolit take peniaze. Bol to nepodarok a nadvezovat na to je z mojho pohladu smiesne. Ano retro leti, ale ked bolo volaco nahovno ,tak nebudem
z toho robit legendu.


Jirka4137 (114) napsal 04.05.2021 v 23:25

Vidím že Jawa je tady velice populární. Skutečnost je ovšem taková že díky Jawě v Indii se kluci v Týnci pěkně pakujou. Mají nějaké provize z prodaných kusů a těch se tam prodají mraky. Víc než v celé EU dohromady. Tam je totiž motorka pro ty co nemusí do práce na střeše vlaku. Opravdu dopr. prostředek.
Je to jen studie a s velkou pravděpodobností se v reálu neuskuteční. Když ano tak bude za nesmysl.

Zedsdead (293) napsal 04.05.2021 v 23:01-1

Momentálně jediná značka v ČR, která má nějaké jméno u nás a ve světě a teoreticky by byla schopná vlastní motorku prodat je - Kuberg.
Vývoj se dá zaplatit, výroba se dá zorganizovat, ale obchod funguje na základě důvěry v značku. A důvěru zákazníků si musíte zasloužit a buduje se roky.
I kdyby Jawa dnes vyrobila zlatou motorku, tak ji neprodá. (pár kousků se nepočítá) Ta značka je už jenom nostalgie. Nic víc.

Jaroslav35 (-1) napsal 04.05.2021 v 22:59-3+2

Jawy byly dycky krásné motorky. Tohle to... to je z Minecraftu? WTF?!?! 1.duben už je dávno pryč, takže co to je? Pokud jde o reálný plán, doporučoval bych ho spálit. HDD zmagnetizovat SSD rozmlátit a to celé zase spálit. Pro jistotu.
Toho, kdo to namaloval, převelet do designu nočníků, s hovnama si bude rozumět

Předchozí
1 2 3 4
Následující



TOPlist