Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Je to moc pěkná motorka. Prosím nezapomeňte na to, že Indové mají ve výrobě Jawy kontinuitu jako v případě Royal Entfieldů. Nejsou to žádné stroje "jiného" původu, které někdo obléknul do vnějších "znaků" a tvarůJawy. K těmto strojům (Jawě a Yezdi) mají Indové vztah.
No a přimlouval bych se k tomu, abychom příliš nesrovnávali s japonskými stroji, když už hovoříme o asijské produkci.
Kdo má značku JAWA rád a nechce současnou motoprodukci s nalakovanými beztvarými motory, kdo ocení hezké odlitky, špajchlové kola, toho tento stroj osloví.
Na cestovní rychlost 90 až 100 km/h při sólo jízdě výkon bohatě stačí.
Lidi co se podivuji nad tim ochranym ramem asi nikdy nebyli v Asii a ani nevideli dokument z Asie v TV. Tenhle tvar je tam hodne rozsireny, protoze se na tom dobre i vozi nakupy a drzi decka
PeraCzech prošel nejen lakem, ale i chromem, jak jste správně poznamenali. Taky má jiné blatníky, prý dělané růůůčo!
A samozřejmě výfuky.
A se vším všudy to vyšlo na pakatelní částku - docela vysoko přes 400 kolíků.
Takže to pro normální dvounožce, kteří každé ráno startují do sanatorií typu Kolbenka, či jiných podobných zábavních podniků, asi moc nebude.
Je dobré si uvědomit, že indická Jawa cílí i na trhy, kde je motocykl využívám na širých pláních k pastevecký účelům. Tohle není padací rám:
Sice to slouží k ochraně motoru, ale ne při pádu. Je to ochrana "dva v jednom" jednak proti ošoupání motoru při jízdě mezi hospodářskými zvířaty (například mezi ovcemi) a jednak proti jejich připečení. Kdo to má od té havěti taky pořád čistit, že ano.
Použití motocyklu na různých kontinentech je prostě různé. A Ind to ví!
P.S.: Teď bez srandiček. To snížení kompresního poměru by teoreticky příčinu v zamýšleném prodeji do "nerozvinutých zemí" mít mohlo. Co myslíte?
aktuální ceny
Jawa 300 CL 129.700,- 17 kW
Forty - two 119.700,-
Honda CB 300R 134.900,- 22,8 kW
Honda CL 500 152.900,- 34 kW
zase někdo namítne, že toťty motorky nejde srovnávat, a opravdu nejde. Jawa nad 100 fíků prostě být nemůže. Ale jestli je někdo ochotný to platit,tak klidně. Akorátže já mám problém to pochopit.
To vyšší sedlo se bude hodit , původní lavice byla dost tvrdá a proseděla se .
A motor neměl rád podtáčení a dával to hodně znát . Mluvím o Jawě 300CL .
Pokud snížily kompresní poměr , tak by mohl být moto dole hodnější a nehnat se do otáček.
mohl by se priblížit k Meteoru 350 . A pokud vyladily i zadní tlumiče a umístění výfuků a i cenu tak to bude zase o kus lepší stroj
1/ Konečně se odhodlali použít i na ZÁKLADNÍ verzi motorky jiné barvy, než ty, které VĚTŠINOVĚ používala Jawa československá (červená, černá a dost). Když píšu základní, je jasné, že neberu v potaz modely "42", "Pérák" a spol.
A že se tedy zřekli hesla Henryho Forda, který při uvedení "Tin Lizzie" na trh tvrdil, že zákazník dostane jeho automobil v jakékoli barvě, pokud si přeje černou.
2/ Dbají na rozvoj lidové tvořivosti v Čechistánu, protože si moc neumím představit, že se český (a možná i občasný slovenský) zákazník spokojí s tím, že má KONEČNĚ tři pade a ta jede hůř, než její menší "soudružka sestra". TVL, to fakt nechceš!
Takže počítám, že kdo bude umět zvednout kompresi, případně kdo bude umět pirátskou řídící jednotku a pirátský soft, stane se tím JEDINĚ PRAVÝM JAWA - KINGEM.
Míň koníků, protože bio- a eko- a grííndýýl volevole. Lehké zdražení nás nemine, protože "abgrejt" nejen motoru.
Kdo ji bude chtít, nechť si připravé minimálně stejné "love", jako na rejžácký dvouvály "zArgendýýny".
A za to obdrží přidanou hodnotu - vyšší sedlo, do kterého se nám dědkům vylejzá DALEKO HŮŘÁVEJC.
Njn. pokrok nezastavíš.
Asi zůstanu u spoluvlastnictví "pařeza", kterýžto slouží jako rodinný reprezentativní "bajk" na dálkovou cestu do sousední vesnice "na zmrzlinu" - asi tak dvakrát do roka.
Mě se ty Jawy líbí,a tím že bude delší, vyšší a celkově větší,tak si ji koupí teď třeba i ti,co kvůli velikosti dali ruce pryč. 300 je prostě opravdu malinkatá motorka co stála ale velký peníze. A ten motor chce koně navíc,s 300 jste rád, když dáte 100kmh se 100kg v sedle...
Jawu 300CL sleduji, protože jsem ji měl půjčenou na tři dny. Tedy model 300CL forty two. Najel jsem na ní 900 kilometrů za ty tři dny. Pohodová jízda, okresková motorka. Fungovala spolehlivě. Cena 150 000 neakceptovatelná, 120 000 už vypadá lépe. Vyšší výkon jako u Péráka určitě nebude na škodu. Jednání s panem Kraftem v pohodě, tímto mu ještě jednou děkuji za zapůjčení motocyklu.
Pro redakci:
Jawy 300CL kejvačka s euro 5 už mají kotouč a pravděpodobně také abs i na zadním kole. Kotouč je jasně viditelný, kroužek pro senzor abs také. Stačí se kouknout do inzerce zde na motorkářích. Tedy si opravte, že to bude mít až nový model. Má to i současně prodávaný s euro 5.
Pro Jawu, pokud to tady někdo čte. Proč si v informaci o Jawě 300CL neopravíte v textu na webu, že už je kotouč a pravděpodobně také ABS i na zadním kole? Vždyť je to základní informace, kterou podáváte zákazníkům!! Je to trochu ostuda.
V textu opraveno, díky za komentář. Jenom pro upřesnění: buben a jednokanálové ABS měl model 300 CL jak v té původní Euro 4, tak i v Euro 5 verzi až do loňska, teprve modely 2023 se prodávaly s kotoučem a dvoukanálovým ABS. Model Forty-Two dovážený na náš trh měl kotouč vzadu vždy.
Jsem jawař jako poleno a jawě fandím, Ale... tohle max jako doplněk sortimentu možná ok jinak přelepování je cesta do pekla podprůměrnosti. Chtělo by to prostě doladit hlavně ty zrůnosti typu falešné koleno výfuku a ten magaošklivej radiátor. Cenu vylepšili což je fajn. Prostě v týnci by to měli dotáhnout ze seriové průměrnosti dokonalosti. Ze shineraje taky dokážou vytvořit cosi s osobitým duchem, jen chtít. A to RVM by něco něco už pošlete do věčných lovišť.
Škoda, že není alespoň možnost to koupit s plnotučným motorem z Péráka jako příplatkovou výbavu.
Rád bych si jí koupil, ale s 16kw určitě ne
Jinak je to fakt kočka
Tak hlavně jestli hoši už vyladili to otravné chcípání, když pustíš plyn ...
Krom toho je ta 300CL fajn nedělní brblátko kolem komína ...a jestli přibude pár koníků a nebude to stát 50 tisíc navrch, tak proč ne ...
Já osobně indické Jawě moc fandím,docela se mi líbí, ale myslím si, že už těch 350 tek je příliš.Pořád jen Jawa 300,350 a už je toho asi moc.Chtělo by to už něco úplně jiného,nějakou velkou změnu.Toť jen můj osobní názor
Je to moc pěkná motorka. Prosím nezapomeňte na to, že Indové mají ve výrobě Jawy kontinuitu jako v případě Royal Entfieldů. Nejsou to žádné stroje "jiného" původu, které někdo obléknul do vnějších "znaků" a tvarůJawy. K těmto strojům (Jawě a Yezdi) mají Indové vztah.
No a přimlouval bych se k tomu, abychom příliš nesrovnávali s japonskými stroji, když už hovoříme o asijské produkci.
Kdo má značku JAWA rád a nechce současnou motoprodukci s nalakovanými beztvarými motory, kdo ocení hezké odlitky, špajchlové kola, toho tento stroj osloví.
Na cestovní rychlost 90 až 100 km/h při sólo jízdě výkon bohatě stačí.
Jawa väčšia či menšia bola pomaly v každej rodine
Indovia to pekne urobili
Vždy to byl krám a neni tomu jinak ani dnes.
2 reakce
Jedině Royal Enfield Classic. Všechno ostatní "retro" je jenom "jako"...
2 reakce
17kW měly už poslední 2T jawky 640 a vážily 168 kg. Takže indičtí soudruzi toho zatím moc nepředvádějí ..
3 reakce
Lidi co se podivuji nad tim ochranym ramem asi nikdy nebyli v Asii a ani nevideli dokument z Asie v TV. Tenhle tvar je tam hodne rozsireny, protoze se na tom dobre i vozi nakupy a drzi decka
PeraCzech prošel nejen lakem, ale i chromem, jak jste správně poznamenali. Taky má jiné blatníky, prý dělané růůůčo!
A samozřejmě výfuky.
A se vším všudy to vyšlo na pakatelní částku - docela vysoko přes 400 kolíků.
Takže to pro normální dvounožce, kteří každé ráno startují do sanatorií typu Kolbenka, či jiných podobných zábavních podniků, asi moc nebude.
Výkon šel možná dolů, ale namísto toho má teď dva klaksony!
To už volá po stavbě indického pomníku , myšleno v dobrém, v Týnci nad Sázavou. Bez nich by po JAWA ani pes neštěkl.
Koukám, že se posunuly katalizátory a nemá už ty hnusný kolena
Teď už jenom "poměřit" naživo, jak to vypadá v reálu. Rozvor i výška sedla by se nově zdála plnohodnotných rozměrů.
Co takhle PeraCzek?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jawa-peraczech/r~332897b4b31911eebc030cc47ab5f122/
1 reakce
Je dobré si uvědomit, že indická Jawa cílí i na trhy, kde je motocykl využívám na širých pláních k pastevecký účelům. Tohle není padací rám:
Sice to slouží k ochraně motoru, ale ne při pádu. Je to ochrana "dva v jednom" jednak proti ošoupání motoru při jízdě mezi hospodářskými zvířaty (například mezi ovcemi) a jednak proti jejich připečení. Kdo to má od té havěti taky pořád čistit, že ano.
Použití motocyklu na různých kontinentech je prostě různé. A Ind to ví!
P.S.: Teď bez srandiček. To snížení kompresního poměru by teoreticky příčinu v zamýšleném prodeji do "nerozvinutých zemí" mít mohlo. Co myslíte?
1 reakce
aktuální ceny
Jawa 300 CL 129.700,- 17 kW
Forty - two 119.700,-
Honda CB 300R 134.900,- 22,8 kW
Honda CL 500 152.900,- 34 kW
zase někdo namítne, že toťty motorky nejde srovnávat, a opravdu nejde. Jawa nad 100 fíků prostě být nemůže. Ale jestli je někdo ochotný to platit,tak klidně. Akorátže já mám problém to pochopit.
8 reakcí
To vyšší sedlo se bude hodit , původní lavice byla dost tvrdá a proseděla se .
A motor neměl rád podtáčení a dával to hodně znát . Mluvím o Jawě 300CL .
Pokud snížily kompresní poměr , tak by mohl být moto dole hodnější a nehnat se do otáček.
mohl by se priblížit k Meteoru 350 . A pokud vyladily i zadní tlumiče a umístění výfuků a i cenu tak to bude zase o kus lepší stroj
5 reakcí
Jinak jsem nucen pochválit Indy:
1/ Konečně se odhodlali použít i na ZÁKLADNÍ verzi motorky jiné barvy, než ty, které VĚTŠINOVĚ používala Jawa československá (červená, černá a dost). Když píšu základní, je jasné, že neberu v potaz modely "42", "Pérák" a spol.
A že se tedy zřekli hesla Henryho Forda, který při uvedení "Tin Lizzie" na trh tvrdil, že zákazník dostane jeho automobil v jakékoli barvě, pokud si přeje černou.
2/ Dbají na rozvoj lidové tvořivosti v Čechistánu, protože si moc neumím představit, že se český (a možná i občasný slovenský) zákazník spokojí s tím, že má KONEČNĚ tři pade a ta jede hůř, než její menší "soudružka sestra". TVL, to fakt nechceš!
Takže počítám, že kdo bude umět zvednout kompresi, případně kdo bude umět pirátskou řídící jednotku a pirátský soft, stane se tím JEDINĚ PRAVÝM JAWA - KINGEM.
4 reakce
Takže tu máme nového "Indyjána".
Míň koníků, protože bio- a eko- a grííndýýl volevole. Lehké zdražení nás nemine, protože "abgrejt" nejen motoru.
Kdo ji bude chtít, nechť si připravé minimálně stejné "love", jako na rejžácký dvouvály "zArgendýýny".
A za to obdrží přidanou hodnotu - vyšší sedlo, do kterého se nám dědkům vylejzá DALEKO HŮŘÁVEJC.
Njn. pokrok nezastavíš.
Asi zůstanu u spoluvlastnictví "pařeza", kterýžto slouží jako rodinný reprezentativní "bajk" na dálkovou cestu do sousední vesnice "na zmrzlinu" - asi tak dvakrát do roka.
Pro zvědavé - fotka reprezentanta je až dole.
https://www.motorkar...=clanky&cid=3058
Mě se ty Jawy líbí,a tím že bude delší, vyšší a celkově větší,tak si ji koupí teď třeba i ti,co kvůli velikosti dali ruce pryč. 300 je prostě opravdu malinkatá motorka co stála ale velký peníze. A ten motor chce koně navíc,s 300 jste rád, když dáte 100kmh se 100kg v sedle...
Je to krasne retro. o tom niet pochyb
184 kg a není to málo???
1 reakce
Jawu 300CL sleduji, protože jsem ji měl půjčenou na tři dny. Tedy model 300CL forty two. Najel jsem na ní 900 kilometrů za ty tři dny. Pohodová jízda, okresková motorka. Fungovala spolehlivě. Cena 150 000 neakceptovatelná, 120 000 už vypadá lépe. Vyšší výkon jako u Péráka určitě nebude na škodu. Jednání s panem Kraftem v pohodě, tímto mu ještě jednou děkuji za zapůjčení motocyklu.
Pro redakci:
Jawy 300CL kejvačka s euro 5 už mají kotouč a pravděpodobně také abs i na zadním kole. Kotouč je jasně viditelný, kroužek pro senzor abs také. Stačí se kouknout do inzerce zde na motorkářích. Tedy si opravte, že to bude mít až nový model. Má to i současně prodávaný s euro 5.
Pro Jawu, pokud to tady někdo čte. Proč si v informaci o Jawě 300CL neopravíte v textu na webu, že už je kotouč a pravděpodobně také ABS i na zadním kole? Vždyť je to základní informace, kterou podáváte zákazníkům!! Je to trochu ostuda.
4 reakce
V textu opraveno, díky za komentář. Jenom pro upřesnění: buben a jednokanálové ABS měl model 300 CL jak v té původní Euro 4, tak i v Euro 5 verzi až do loňska, teprve modely 2023 se prodávaly s kotoučem a dvoukanálovým ABS. Model Forty-Two dovážený na náš trh měl kotouč vzadu vždy.
Jsem jawař jako poleno a jawě fandím, Ale... tohle max jako doplněk sortimentu možná ok jinak přelepování je cesta do pekla podprůměrnosti. Chtělo by to prostě doladit hlavně ty zrůnosti typu falešné koleno výfuku a ten magaošklivej radiátor. Cenu vylepšili což je fajn. Prostě v týnci by to měli dotáhnout ze seriové průměrnosti dokonalosti. Ze shineraje taky dokážou vytvořit cosi s osobitým duchem, jen chtít. A to RVM by něco něco už pošlete do věčných lovišť.
5 reakcí
Škoda, že není alespoň možnost to koupit s plnotučným motorem z Péráka jako příplatkovou výbavu.
Rád bych si jí koupil, ale s 16kw určitě ne
Jinak je to fakt kočka
Pořád je to pěkná motorka. Ty jejich ochranné rámy nevím a taky bych pořešil zadní blatník, ale mě se líbí...
3 reakce
Změny směrem k pohodlí a možná i lepší jízdě jí jen prospějí.
Nejdůležitější informace je však až na konci článku, ty ceny už jsou přijatelnější.
Tak hlavně jestli hoši už vyladili to otravné chcípání, když pustíš plyn ...
Krom toho je ta 300CL fajn nedělní brblátko kolem komína ...a jestli přibude pár koníků a nebude to stát 50 tisíc navrch, tak proč ne ...
2 reakce
Ať je to jak chce, tanhle obrázek je prostě boží
5 reakcí
Já osobně indické Jawě moc fandím,docela se mi líbí, ale myslím si, že už těch 350 tek je příliš.Pořád jen Jawa 300,350 a už je toho asi moc.Chtělo by to už něco úplně jiného,nějakou velkou změnu.Toť jen můj osobní názor
3 reakce