husqvarna_svartpilen_801_2




Jawa mění řadu 350 OHC, přibude model Sport

Hlavní letošní novinka je u týnecké značky jasná, model Pérák, který se začal fyzicky prodávat na začátku roku a momentálně se k dealerům dostávají další kousky z nové várky. Ovšem nesmíme zapomínat ani na stávající portfolio, konkrétně na řadu 350 OHC. Ta pro letošní rok mění své složení docela výrazně – tři modely končí, jeden přichází.

Jawa představila první model 350 OHC v modelovém ročníku 2017 a je notoricky známé, že se jedná o základ dodaný čínskou společností Shineray, opatřený licenčním jednoválcovým čtyřventilovým vzducháčem Honda o objemu 397 cm3 a v Týnci nad Sázavou přepracovaný na design připomínající legendární 634. O rok později přibyl výrazný kafáč 350 OHC Special, jenž měl kvalitnější podvozek a především design jasně připomínající závodní stroje 60. let a nekompromisní jízdní pozici. V roce 2019 se óhácéčka rozšířila ještě o verzi Scrambler, jež dostala vyšší podvozek a design s kulatou kejvačkovou nádrží. Loni jste potom dostali možnost, pořídit si café racer Special také v polokapotované variantě anebo jako nahaté ST alias Special Tourer.

Výše jmenované už pro letošek neplatí a ze všech těchto modelů zbyl jediný – původní roadster 350 OHC. Všechny ostatní mizí v propadlišti dějin, neboť Shineray jejich výrobu ukončil. A co se 350 OHC týče, tak ani ta není úplně stejná, neboť s předěláním motoru na normu Euro 5 (a pak že to u starých vzducháčů nejde…) došlo i k technickým změnám směrem k lepšímu. Euro-pětku poznáte podle LED světla, chladiče oleje a zadního brzdového kotouče, který nahrazuje buben, všímavější oči odhalí ještě sice pořád trubkovou zadní kyvnou vidlici, ovšem silnějšího průměru. Tyhle úpravy plus to předělání na euro-pětku se lehce podepsaly na ceně, óhácéčko už se nevejde do stovky, ale dáte za něj pořád pěkných 109 900 Kč.

Anebo si můžete připlatit pět tisíc a pořídit si motocykl nazvaný Jawa 350 OHC Sport, který bude druhým letos nabízeným modelem v řadě óhácéček. Za 114 990 Kč dostanete stroj, který vlastně bere podvozek z nového roadsteru, čili kotouč, tlustší kyvku a silniční naladění, a k němu je přiřazen „vršek“ z již neprodávaného Scrambleru, tedy blatníky, kulatá nádrž připomínající Kejvačku a kulaté boční kastlíky.

Ze Scrambleru jsou také řídítka s hrazdičkou, doplněná o pěnový chránič, nalevo najdete ještě vypínací čudlík na ABS. Světlo je samozřejmě ledkové jak ou OHC a takovým hybridem jsou výfuky, které jsou zvednuté jako na Scrambleru, ale jedná se o „doutníky“ z roadsteru. Vlastně se dá říct, že Jawa teď na shodném podvozku nabízí dva opticky trochu odlišné stroje a každý si může vybrat, jestli mu sedí více hranatá 70., nebo kulatá 60. léta.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist