Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
No nadávky na Jawu moc nechápu , první věc co řekl chlap co testoval Benelli trail bylo, že je to italská motorka vyrobená v Číně. Pokud někdo odčaruje věci z Číny tak se tu všechno rozsype. Jsem fanda Jawy , motorku už jsem viděl na živo a je nádherná . Mám už domluvenou zkušební jízdu a vážně o ni uvažuji.
ako pekná , hlavne letmá kyvka vzadu
- ale priplatím si 44t Kč(1700€) , viem nie je to málo
a mám najlacnejší najdrahší scrambler Ducati Icon
+ je lahší , výkonnejší, aj tá značka je trošku dalej ako colovemoto
S Jawkou jsem skončil na 650 classic ,půlku věcí jsem tam musel předělat a za pár let už nebyl k mání ani ventilátor na chladič,celý život jsem byl Jawař a teď mi Jawa nesmí do baráku ,to co předvádí ,ne ! To už si raději koupím čistokrevnou Čínu ! Přesedlal jsem na Japonce a jezdím a jezdím a neřeším ,nedává smysl hledět do minulosti a nebo přeplácet za přeznačkované motorky ,fakt ne
"Za pětistovkového naháče chce Bristol v přepočtu 152 000 korun. Tak uvidíme, jestli se najde nějaký dobrodruh, který tyhle stroje začne dovážet do Evropy." Jan Zajíček, 2.3.2021. Našel se . Ještě doplním že ve Švýcarsku ji můžete koupit za CHF 6.890,- což je necelých 160.000,- Kč. https://www.swiss-moto-bike.ch/
Sir CHerokee, ty si taky nadseny len aby to malo nalepku JAWA, ze je skoda tu nieco napisat, lebo vzdy chces aby bola JAWA lepsia.
Nezabudni, ze okrem exkluzivnej nalepky JAWA tam nic JAWA neni !!
Je mi jedno ci je Suzuki SV650 typicky scrambler, alebo retro nahac - beriem 100% Suzuki.
Japonsky motor 650 a cinsky 500 ani porovnavat nebudem ani kvalitou, ani vydrzou.
A nebudem chodit na servis kazdych 4.000 km ako ma by JAWA, ale radsej 2-3x menej k japoncovi.
Daj si dole ruzove JAWA okuliare, lebo aj tie su vyrobene v Cine ;-]
Kdyby jste si chtěl někdo objednat kontajner motorek a prodávat podle svého.
Třeba - Sir_CHerokee
//www.colovemoto.com/home-Scrambler-info-id-14-catId-26.html
"Kto čaká, že Jawa spraví vlastný vývoj a výsledkom bude motorka, ktorá spraví dieru do sveta a v cene zadarmo, ten zjavne žije na inom ostrove." ...
jaro27 , pochybujem, že by sa čo i len jeden taký našiel.
A že načo by Jawa posunula do finále litrovku a ako by to zachránilo Jawu, to vie len Sir_CH.
Táto celá debata tu je oničom, mlátenie prázdnej slamy.
Jawa, ako výrobca, prestala existovať a keby na tejto motorke nebol nápis Jawa, je tu max. 5 komentov...
Kto čaká, že Jawa spraví vlastný vývoj a výsledkom bude motorka, ktorá spraví dieru do sveta a v cene zadarmo, ten zjavne žije na inom ostrove.
Je dobré, že Jawa si drží svoju značku pri živote. Iná možnosť ako to robí zjavne asi ani nie je a aspoň že sa netají pôvodom motoriek.
Prajem Jawe, aby mala možnosť dizajnovo upraviť či doladiť tieto stroje, ktoré už budú vyrábane len v kooperácii. Iná cesta v tomto systéme ani nie je. Ale snáď si Jawa nájde aj takto svoju identitu.
Inak, ten scrambler, nič pre mňa (zameranie motorky), ale inak zaujímavá...
Zajímavé, že k článku o motce, kterou hodlá prodávat jedna bezvýznamná společnost, je více komentářů než k WSBK či EWRC. Ale jinak, tak "od pohledu" docela šik motorka a jak psal Farage, třeba ji nabídnou Jonnymu, ať se s tím čerstvým ŘP trochu rozjezdí. Vono to na cestách není taková srandička / pohodička jako na okruzích. Aby se kluk ještě nedivil.
Johny_R to trefil!
Trochu se zastanu Sira: ty marketingové kecy, co některé "evropské" značky valí lidem do hlav, se už nejspíš ujaly a spousta z vás jim věří: např. "je to vyvinuté u nás a necháváme si to jen vyrábět", případně "motorky jsou kompletně rozebrané a znovu smontované u nás" nebo "kvalitu pečlivě kontrolujeme", HA HA HA!!! Jak asi? Jawa každou z těch mašin alespoň projede na svých válcích, aby si ověřila, že všechno funguje, jak má, jak jinak a líp to asi ti ostatní kecalové kontrolují?
Tomu může věřit jen blázen, kdo by motorky rozebíral a znovu stavěl, když je práce v Evropě tak drahá? S tou kvalitou - prostě se svěří výroba tomu, komu kdo věří a kdo už má nějakou historii. Poladí se design, nic víc, běžně sáhnou po osvědčeném kusu, který pokud možno využívá technologii japonských nebo evropských bývalek.
Nejspíš nějak vyhandlovanou, nemyslím si, že by si Honda jen tak nechala ukrást motor i s chlupama, který by ji pak na trhu konkuroval. To prostě není možné, byť víme, že Asiaté nadšeně kopírují a Japonci to kdysi dělávali také.
Vychází to z tradic, třeba ve výtvarném umění si v Číně považují umělců, kteří dokážou nejlépe zkopírovat dílo svého mistra, možná i víc než těch, kteří se vytasí s nějakým svým originálním dílem. A s tím asi těžko někdo něco udělá, dokonce i diskutéři na motorkářích jsou na tohle krátcí.
V Jawě pochopili, že se dá vydat i touhle cestou a díky tomu tu máme na trhu o něco širší sortiment motorek. Komu to vadí? Mě ne, za negativními komentáři spíš stojí zklamání, že Jawa nepřišla s něčím vlastním. To vadí i mě, ale optimismus mě v tomhle směru už zřejmě opustil.
Koukám že "Jawa" vzbudila zájem a rozproudila diskusi jako vždy.
Motorka jako taková se mě velmi líbí, desing, letmá kyvka, barvy... kdybych tenhle styl vyznával, klidně bych o ni uvažoval.
O kvalitu bych se zatím nebál - moje zkušenosti s RVM jsou zatím jen pozitivní, samozřejmě netuším co bude za rok, 5 let, co motor na 50 000km... Ale zatím vše funguje a funguje vše dobře. Zpracování je velmi dobré, v podstatě není moc co vytknout. Snad jen co se mě nelíbí, je uskákanost motoru - přílišná reakce na plyn, na nízké stupně - jednička, dvojka. Rozhodně pomůže režim SAFE - ten výkon neubírá, nevšiml jsem si, jen je plyn méně citlivý, což je to co je potřeba. A hlavně seřídit lanko - jeho vůli.
Jinak spokojenost, výkon plně dostačující i ve dvou s kufry.
Ale rozumím tomu, že každý má nároky jiné a design je jak ženské - každému se líbí jiná.
Co se týče toho, co tu často zaznívá - je to pouhopouhá čína, se samolepkou Jawa.
Ano, tak to je a bude. Jawa dohromady s tímto vedením a lidmi, penězi NIC neudělá. To je nereálné.
Vývoj, jeho tempo, výroba, to stojí takové peníze, že při možnostech které má současná Jawa je to prostě jen pohádka. Komu to vadí že to nezabalili a stali se prodejci motorek odjinud, s jejich samolepkou, stejně jako to dělá RVM, díky kterému tady tyhle stroje máme, tak má přeci jiné možnosti a nemá cenu se nad tím nervovat. Ostatní výrobci výrobu do Činy a jiných zemí předali a mám se nervovat? Vadí mě to, nesouhlasím s tím, ale co mám dělat...
Takže ať je klidně Jawa jen prodejce motorek z jiných koutů světa, jen s jejich logem, ale ať to dělá pořádně. A to je ten problém. Dealeři se snaží, shání, makají... a podpora ze strany fabriky je opravdu nedostatečná.
Já bych školil techniky, valil díly, doplňky, zákaznické úpravy, prostě když už žiju jen z prodeje cizích, snad i kvalitních strojů, tak makám ať si na nich vybuduji jméno. A pak by mohlo být časem lépe, mohl bych zahájit vlastní vývoj, ať s výrobou někde jinde.
Takže tak to vidím já, na scrambler se pojedu určitě podívat naživo.
A také - scrambler se dělá ve třech variantách, ta nej má i částečně seřiditelné Kayaby, snad i další drobné rozdíly.
A to letmé uložení má i cenduro, u nás to s touhle kyvkou zatím v prodeji není.
Co si budem nalhávat, vypadá to hezky. ALE! Kdyby se to prodávalo jako čistá Čína za 100 tisíc, tak proč ne. Ale soudruzi z Týnce se chovají hůř jak soudruzi z Číny. Ti kromě kopírovani to aspoň dokáží vyrobit, kdežto figurky z Jawy vyrobí akorát logo! a chtějí za svou "práci" 165 tisíc. A ani se za to nestydí... ( o znevažování značky ani nemluvě..)
Rado_: nevím, jak vložit obrázek do reakce, proto píšu sem: motorka pochází od firmy //www.colovemoto.com/home-Scrambler-info-id-14-catId-26.html
Není to stroj zkonstruovaný v týnecké Jawě a zadaný k výrobě do Asie se sledováním kvality atd. Proti tomu bych nic neměl, dělá to tak kde kdo od Japonců po evropské značky.
Ale je to čínská kopie kde čeho, na které bohužel na nádrži nezůstalo logo Colove, ale je tam logo Jawa. A to mně osobně vadí, to je důvod, proč bych ji nekoupil (ani sobě, ani dětem).
P.S.: Mám 20 let starou Hondu zkonstruovavou v Hondě a vyrobenou ve Španělsku. Pak mám rok staré KTM zkonstruované v KTM a vyrobené v Asii. Dceři jsem koupil Yamahu (r.v. 2006) zkonstruovanou v Yamaze a vyrobenou v Číně.
Ani jedno mi nevadí.
Sir_CHerokee usilovne dávaš nesúhlasy, odvolávaš sa na akési výskumy v Jawe (aké, preboha? ), píšeš, že prijímajú zamestnancov, za úspech považuješ, že stále sa vyrobí pár kusov dvojtaktných 350 (už aj to je podvod, ako sa tie predávajú... ).
Ďalej, že aj KTM, aj BMW v Ázii necháva vyrábať svoju strednú a nižšiu kategóriu, atd...
Chlape, otvor oči
BMW aj KTM tie motocykle vyprojektovali, je to ich duševné vlastníctvo, východných výrobcov vyberali na základe dôkladných prieskumov, zasiahli do výrobnej technológie a po rozbehu výroby stále dbajú o kontroly kvality.
Čo z tých úkonov urobila Jawa? NIČ!
Keby že kúpim za 1,- € značku Manet, na nádrž dám nápis Manet, tak som na tom podobne, ako Jawa.
Značka Manet bude "zachránená", RWM bude rád, že predáva a pár hrdých Slovákov si Maneta aj kúpi.
Budem to chváliť, kade chodím a budem hrdo rozdávať mínusy každému, kto bude mať niečo proti Manetu.
Veď aj KTM a BMW necháva vyrábať v Ázii, dokonca aj Harley.
Čínu som mal, stačilo.
Ale táto moto sa mi celkom pozdáva, keby sa do toho neplietla Jawa a propagandista Sir_CHerokee...
Je m ijedno, kdo a kde to vyrobí. Podstatné je kdo tento motocykl vymyslel a navrhl. To v článku napsáno není, a za mě je to nejdůležitější parametr - pokud se o pojmenování týče
Ciste subjektivne, bych to srovnaval mozna tak s Cabalerem. Je to velmi podobna motorka.
A mene subjektivne si troufnu rict, ze Enfield s vetsim motorem a stejnou cenou, bude lepsi volbou. Nebo par kacek pridat a vzit W800, nasadit chlupatejsi pneu a bude to stejny "scrambler", jako tahle "Jawa".
Kupovat ji sice nebudu, ale za mne je to i díky letmému zavěšení vizuálně moc pěkná motorka.
Nemůžu ohodnotit jízdní vlastnosti, spolehlivost. Občas se v inzerci objeví číňan se 40tis. najetými kilometry, tzn. že se nutně nemusí úplně každý čajňan pokazit hned kilometr za prodejnou.
Pokud někdo najede jen cca 1500km ročně a nechá si ji 10 let, teoreticky může být spokojen.
Keby bol na nádrži nápis trebárs "Ding-dong", tak za dvojtretinovú cenu by som možno aj kúpil.
Ale takto s nápisom Jawa by som nebral, všetci okolo by mysleli, že som šiši a stal som sa obeťou podvodu.
A mysleli by to správne...
Tak škoda, že nenechali původní kola a zdvihy. To by to byl už scrambler. Pak tam dát nápis Colome nejlépe psaný v rozsypaným čaji a není se za co stydět.
Pěkná mašina! Na rozdíl od toho cestovního endura RVM.
Pro mě bude nejdůležitější, jak se na tom sedí (mám 180 cm), výkonnostně a dalšími parametry ten stroj považuji za dostačující.
Aby to nebylo jen pro prcky, původ z Číny neřeším, to Benelli (a spousta jiných motorek "evropských" značek) taky a například jejich model 502C mi padnul do ruky skvěle.
No nadávky na Jawu moc nechápu , první věc co řekl chlap co testoval Benelli trail bylo, že je to italská motorka vyrobená v Číně. Pokud někdo odčaruje věci z Číny tak se tu všechno rozsype. Jsem fanda Jawy , motorku už jsem viděl na živo a je nádherná . Mám už domluvenou zkušební jízdu a vážně o ni uvažuji.
ako pekná , hlavne letmá kyvka vzadu
- ale priplatím si 44t Kč(1700€) , viem nie je to málo
a mám najlacnejší najdrahší scrambler Ducati Icon
+ je lahší , výkonnejší, aj tá značka je trošku dalej ako colovemoto
Jako okej, není to asi díra do světa, ale za mě je každopádně nádherná…
S Jawkou jsem skončil na 650 classic ,půlku věcí jsem tam musel předělat a za pár let už nebyl k mání ani ventilátor na chladič,celý život jsem byl Jawař a teď mi Jawa nesmí do baráku ,to co předvádí ,ne ! To už si raději koupím čistokrevnou Čínu ! Přesedlal jsem na Japonce a jezdím a jezdím a neřeším ,nedává smysl hledět do minulosti a nebo přeplácet za přeznačkované motorky ,fakt ne
"Za pětistovkového naháče chce Bristol v přepočtu 152 000 korun. Tak uvidíme, jestli se najde nějaký dobrodruh, který tyhle stroje začne dovážet do Evropy." Jan Zajíček, 2.3.2021. Našel se
. Ještě doplním že ve Švýcarsku ji můžete koupit za CHF 6.890,- což je necelých 160.000,- Kč. https://www.swiss-moto-bike.ch/
Sir CHerokee, ty si taky nadseny len aby to malo nalepku JAWA, ze je skoda tu nieco napisat, lebo vzdy chces aby bola JAWA lepsia.
Nezabudni, ze okrem exkluzivnej nalepky JAWA tam nic JAWA neni !!
Je mi jedno ci je Suzuki SV650 typicky scrambler, alebo retro nahac - beriem 100% Suzuki.
Japonsky motor 650 a cinsky 500 ani porovnavat nebudem ani kvalitou, ani vydrzou.
A nebudem chodit na servis kazdych 4.000 km ako ma by JAWA, ale radsej 2-3x menej k japoncovi.
Daj si dole ruzove JAWA okuliare, lebo aj tie su vyrobene v Cine ;-]
Kdyby jste si chtěl někdo objednat kontajner motorek a prodávat podle svého.
Třeba - Sir_CHerokee
//www.colovemoto.com/home-Scrambler-info-id-14-catId-26.html
"Kto čaká, že Jawa spraví vlastný vývoj a výsledkom bude motorka, ktorá spraví dieru do sveta a v cene zadarmo, ten zjavne žije na inom ostrove." ...
jaro27 , pochybujem, že by sa čo i len jeden taký našiel.
A že načo by Jawa posunula do finále litrovku a ako by to zachránilo Jawu, to vie len Sir_CH.
Táto celá debata tu je oničom, mlátenie prázdnej slamy.
Jawa, ako výrobca, prestala existovať a keby na tejto motorke nebol nápis Jawa, je tu max. 5 komentov...
Kto čaká, že Jawa spraví vlastný vývoj a výsledkom bude motorka, ktorá spraví dieru do sveta a v cene zadarmo, ten zjavne žije na inom ostrove.
Je dobré, že Jawa si drží svoju značku pri živote. Iná možnosť ako to robí zjavne asi ani nie je a aspoň že sa netají pôvodom motoriek.
Prajem Jawe, aby mala možnosť dizajnovo upraviť či doladiť tieto stroje, ktoré už budú vyrábane len v kooperácii. Iná cesta v tomto systéme ani nie je. Ale snáď si Jawa nájde aj takto svoju identitu.
Inak, ten scrambler, nič pre mňa (zameranie motorky), ale inak zaujímavá...
2 reakce
Zajímavé, že k článku o motce, kterou hodlá prodávat jedna bezvýznamná společnost, je více komentářů než k WSBK či EWRC.
Ale jinak, tak "od pohledu" docela šik motorka a jak psal Farage, třeba ji nabídnou Jonnymu, ať se s tím čerstvým ŘP trochu rozjezdí. Vono to na cestách není taková srandička / pohodička jako na okruzích. Aby se kluk ještě nedivil.
Johny_R to trefil!
Trochu se zastanu Sira: ty marketingové kecy, co některé "evropské" značky valí lidem do hlav, se už nejspíš ujaly a spousta z vás jim věří: např. "je to vyvinuté u nás a necháváme si to jen vyrábět", případně "motorky jsou kompletně rozebrané a znovu smontované u nás" nebo "kvalitu pečlivě kontrolujeme", HA HA HA!!! Jak asi? Jawa každou z těch mašin alespoň projede na svých válcích, aby si ověřila, že všechno funguje, jak má, jak jinak a líp to asi ti ostatní kecalové kontrolují?
Tomu může věřit jen blázen, kdo by motorky rozebíral a znovu stavěl, když je práce v Evropě tak drahá? S tou kvalitou - prostě se svěří výroba tomu, komu kdo věří a kdo už má nějakou historii. Poladí se design, nic víc, běžně sáhnou po osvědčeném kusu, který pokud možno využívá technologii japonských nebo evropských bývalek.
Nejspíš nějak vyhandlovanou, nemyslím si, že by si Honda jen tak nechala ukrást motor i s chlupama, který by ji pak na trhu konkuroval. To prostě není možné, byť víme, že Asiaté nadšeně kopírují a Japonci to kdysi dělávali také.
Vychází to z tradic, třeba ve výtvarném umění si v Číně považují umělců, kteří dokážou nejlépe zkopírovat dílo svého mistra, možná i víc než těch, kteří se vytasí s nějakým svým originálním dílem. A s tím asi těžko někdo něco udělá, dokonce i diskutéři na motorkářích jsou na tohle krátcí.
V Jawě pochopili, že se dá vydat i touhle cestou a díky tomu tu máme na trhu o něco širší sortiment motorek. Komu to vadí? Mě ne, za negativními komentáři spíš stojí zklamání, že Jawa nepřišla s něčím vlastním. To vadí i mě, ale optimismus mě v tomhle směru už zřejmě opustil.
5 reakcí
Koukám že "Jawa" vzbudila zájem a rozproudila diskusi jako vždy.
Motorka jako taková se mě velmi líbí, desing, letmá kyvka, barvy... kdybych tenhle styl vyznával, klidně bych o ni uvažoval.
O kvalitu bych se zatím nebál - moje zkušenosti s RVM jsou zatím jen pozitivní, samozřejmě netuším co bude za rok, 5 let, co motor na 50 000km... Ale zatím vše funguje a funguje vše dobře. Zpracování je velmi dobré, v podstatě není moc co vytknout. Snad jen co se mě nelíbí, je uskákanost motoru - přílišná reakce na plyn, na nízké stupně - jednička, dvojka. Rozhodně pomůže režim SAFE - ten výkon neubírá, nevšiml jsem si, jen je plyn méně citlivý, což je to co je potřeba. A hlavně seřídit lanko - jeho vůli.
Jinak spokojenost, výkon plně dostačující i ve dvou s kufry.
Ale rozumím tomu, že každý má nároky jiné a design je jak ženské - každému se líbí jiná.
Co se týče toho, co tu často zaznívá - je to pouhopouhá čína, se samolepkou Jawa.
Ano, tak to je a bude. Jawa dohromady s tímto vedením a lidmi, penězi NIC neudělá. To je nereálné.
Vývoj, jeho tempo, výroba, to stojí takové peníze, že při možnostech které má současná Jawa je to prostě jen pohádka. Komu to vadí že to nezabalili a stali se prodejci motorek odjinud, s jejich samolepkou, stejně jako to dělá RVM, díky kterému tady tyhle stroje máme, tak má přeci jiné možnosti a nemá cenu se nad tím nervovat. Ostatní výrobci výrobu do Činy a jiných zemí předali a mám se nervovat? Vadí mě to, nesouhlasím s tím, ale co mám dělat...
Takže ať je klidně Jawa jen prodejce motorek z jiných koutů světa, jen s jejich logem, ale ať to dělá pořádně. A to je ten problém. Dealeři se snaží, shání, makají... a podpora ze strany fabriky je opravdu nedostatečná.
Já bych školil techniky, valil díly, doplňky, zákaznické úpravy, prostě když už žiju jen z prodeje cizích, snad i kvalitních strojů, tak makám ať si na nich vybuduji jméno. A pak by mohlo být časem lépe, mohl bych zahájit vlastní vývoj, ať s výrobou někde jinde.
Takže tak to vidím já, na scrambler se pojedu určitě podívat naživo.
A také - scrambler se dělá ve třech variantách, ta nej má i částečně seřiditelné Kayaby, snad i další drobné rozdíly.
A to letmé uložení má i cenduro, u nás to s touhle kyvkou zatím v prodeji není.
1 reakce
Je dobrá,ale byla by ještě hezčí s výfuky po obou stranách
a normálními kotouči brzd.
1 reakce
Škoda, že zde na serveru nejdou psát čínské znaky.
Co si budem nalhávat, vypadá to hezky. ALE! Kdyby se to prodávalo jako čistá Čína za 100 tisíc, tak proč ne. Ale soudruzi z Týnce se chovají hůř jak soudruzi z Číny. Ti kromě kopírovani to aspoň dokáží vyrobit, kdežto figurky z Jawy vyrobí akorát logo! a chtějí za svou "práci" 165 tisíc. A ani se za to nestydí... ( o znevažování značky ani nemluvě..)
1 reakce
Ještě mně tak napadá, na fotkách je text RWM by JAWA.
Není to spíš JAWA by RWM? A další modely budou JAWA by ANYONE?
Rado_: nevím, jak vložit obrázek do reakce, proto píšu sem: motorka pochází od firmy //www.colovemoto.com/home-Scrambler-info-id-14-catId-26.html


Není to stroj zkonstruovaný v týnecké Jawě a zadaný k výrobě do Asie se sledováním kvality atd. Proti tomu bych nic neměl, dělá to tak kde kdo od Japonců po evropské značky.
Ale je to čínská kopie kde čeho, na které bohužel na nádrži nezůstalo logo Colove, ale je tam logo Jawa. A to mně osobně vadí, to je důvod, proč bych ji nekoupil (ani sobě, ani dětem).
P.S.: Mám 20 let starou Hondu zkonstruovavou v Hondě a vyrobenou ve Španělsku. Pak mám rok staré KTM zkonstruované v KTM a vyrobené v Asii. Dceři jsem koupil Yamahu (r.v. 2006) zkonstruovanou v Yamaze a vyrobenou v Číně.
Ani jedno mi nevadí.
3 reakce
Ďalej, že aj KTM, aj BMW v Ázii necháva vyrábať svoju strednú a nižšiu kategóriu, atd...
Chlape, otvor oči
BMW aj KTM tie motocykle vyprojektovali, je to ich duševné vlastníctvo, východných výrobcov vyberali na základe dôkladných prieskumov, zasiahli do výrobnej technológie a po rozbehu výroby stále dbajú o kontroly kvality.
Čo z tých úkonov urobila Jawa? NIČ!
Keby že kúpim za 1,- € značku Manet, na nádrž dám nápis Manet, tak som na tom podobne, ako Jawa.
Značka Manet bude "zachránená", RWM bude rád, že predáva a pár hrdých Slovákov si Maneta aj kúpi.
Budem to chváliť, kade chodím a budem hrdo rozdávať mínusy každému, kto bude mať niečo proti Manetu.
Veď aj KTM a BMW necháva vyrábať v Ázii, dokonca aj Harley.
Čínu som mal, stačilo.
Ale táto moto sa mi celkom pozdáva, keby sa do toho neplietla Jawa a propagandista Sir_CHerokee...
3 reakce
Sir_CHerokee: napiš nám sem prosím také nějaký svůj názor na tu motorku (ne jen reakce na ostatní), ať Tě také můžeme "ohodnotit"
1 reakce
Je m ijedno, kdo a kde to vyrobí. Podstatné je kdo tento motocykl vymyslel a navrhl. To v článku napsáno není, a za mě je to nejdůležitější parametr - pokud se o pojmenování týče
Další Čína co se sere na evropský trh
5 reakcí
Ciste subjektivne, bych to srovnaval mozna tak s Cabalerem. Je to velmi podobna motorka.
A mene subjektivne si troufnu rict, ze Enfield s vetsim motorem a stejnou cenou, bude lepsi volbou. Nebo par kacek pridat a vzit W800, nasadit chlupatejsi pneu a bude to stejny "scrambler", jako tahle "Jawa".
4 reakce
Kupovat ji sice nebudu, ale za mne je to i díky letmému zavěšení vizuálně moc pěkná motorka.
Nemůžu ohodnotit jízdní vlastnosti, spolehlivost. Občas se v inzerci objeví číňan se 40tis. najetými kilometry, tzn. že se nutně nemusí úplně každý čajňan pokazit hned kilometr za prodejnou.
Pokud někdo najede jen cca 1500km ročně a nechá si ji 10 let, teoreticky může být spokojen.
1 reakce
Keby bol na nádrži nápis trebárs "Ding-dong", tak za dvojtretinovú cenu by som možno aj kúpil.
Ale takto s nápisom Jawa by som nebral, všetci okolo by mysleli, že som šiši a stal som sa obeťou podvodu.
A mysleli by to správne...
Nevěřím tomu že by z Jawy ještě někdy vyjelo něco vlastního. Vždyť už nejsou schopní ani něco navrhnout a v Asii nechat vyrobit...jen přeprodávají
Vypadá to dobře
A za ty prachy s bezdušovýma dráťákama a s letmáčem bezkonkurenční
Bejt to aspoň 750ccm tak jdu do ní
Krásná, chci!
Tak škoda, že nenechali původní kola a zdvihy. To by to byl už scrambler. Pak tam dát nápis Colome nejlépe psaný v rozsypaným čaji a není se za co stydět.
Pěkná mašina! Na rozdíl od toho cestovního endura RVM.
Pro mě bude nejdůležitější, jak se na tom sedí (mám 180 cm), výkonnostně a dalšími parametry ten stroj považuji za dostačující.
Aby to nebylo jen pro prcky, původ z Číny neřeším, to Benelli (a spousta jiných motorek "evropských" značek) taky a například jejich model 502C mi padnul do ruky skvěle.
Bodnul by zase nějaký článek o tom jak v Týnci vyvíjeli a vyvíjeli až koupili..