globalmoto_duben_nolan




Jawa 300 CL míří do Česka, bude stát 150 tisíc

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Bicista (12) napsal 02.01.2021 v 10:07+1

Ted jsem videl novy Royal Enfield Meteor 350, je to fak sexy motorka, neni to tak ujety retro, ale koule to ma a vypada fakt sexy. Ceny v indii stejny, a u nas rozdil 30tis v neprospech Jawy. Pokud bych mel vybirar moto kolem 300ccm tak RE by byla jasna volba za 120tis.
Jawu za 150 si fakt musi koupit ujety cesky patriot. A tech videii, kde chromy po roce tezce reznou a chytaji lisku, to je fakt des. Myslim ze nastupem RE Meteor se Jawa 300 mimo CR na trhu vubec netrhne vzhledem k mene zname znacce pro okoli. Clovek chce preci za sve penize dostat adekvatni stroj a to jawa pri te nasi cene neni!!! Tech par stovek fandu tu nebude stale.

honza.tar (15) napsal 14.10.2020 v 18:57

Kdo ji chce Tak si jí prostě koupí
Nad nedostatky přimhouřií oči , dodělá a upraví
Kvalita se u dalších dovezených zlepší Stejně jako ty sváry
Něktěři by uřčitě uvítali kdyby se dovážela "stavebnice" Postav si svou Jawu
Ale hlavně levně !?

mira592 (35) napsal 04.10.2020 v 09:34

Já mám orig japonské 500. Za půlku ceny jawy. A leju benzin a olej do motoru. Spolehlivá.

mira592 (35) napsal 02.10.2020 v 18:14

Vidím v indii korozi po projeti pár kaluzi praskání drzaku netesne budiky špatné lambdy a baterie netesnosti na válci. Cena je min o 50 prestrelena. Zvuk kviliciho podsvincete. Rád bych chválil

blumentopf (1) napsal 27.09.2020 v 21:17+1

Je to trapas - koupit za padesát a chtít prodat za stopadesát. Ty kecy o drahé homologaci jsou jenom alibismus a pokus o vysvětlení vlastní nenažranosti a neschopnosti. Dělám homologace v autoprůmyslu a ceny znám ... V množství, které se v Indii pro Evropu pořizuje je cena ještě nižší než těch padesát (pade je cena pro kohokoli na krámě). Nedivte se nekvalitě dílů a zpracování ... myslete na to, že ta motorka má stát maximálně polovinu, než za ní ti pohrobci našeho slavného výrobce chtějí.

Montyjawa (4) napsal 26.09.2020 v 09:04+2

Já ji mám doma,a jsem spokojenej. Je to správná JAWA se vším všudy, i s doděláním doma. Hned jsem zahodil tu hnusnou cedulku na indickou značku vepředu, a plastovou houkačku - přišlo tam hezký starý "sluníčko' jako na Kejvačce z Týnce.A vzadu odrazku na muří nožce jsem taky ulomil a šla do popelnice. Nový sedlo mám domluvený po neděli, a další věci budou pokračovat. Jezdí to a funguje normálně, jako motorka s 22 koníkama- žádná sláva,ale 90 to jede v pohodě a klídku.

LiborK (37) napsal 23.09.2020 v 11:36

Koupil jsem si Benelli Imperiale 400. Hezká mašina, moderní vymoženosti citlivě vkomponované do retro kabátu. Hodně odpustí a celkem i jede. Hodil jsem i tlamu při výjezdu do kopce ze sklepa. Nic se neulomilo, neupadlo, nerozbilo, jen jsem poškrábal zadní blinkr. Dobrá motorečka. Pro moje retro spády ideální. A cena ? 114 900 Kč. Pohoda.

Stana.k. (130) napsal 22.09.2020 v 11:32

My teda jsme hejtersky národ... Nejdřív si stěžujeme že u nás to nebudeme mít možnost koupit. Pak to přijde a zas je to moc drahý. A škoda že není pérák. Má hrozný svary... ( Co by jste od Indů čekali tam nějaké evropské normy neřeší :D)

SuperSic58 (1307) napsal 16.09.2020 v 12:04+1

Tak jsem tu indickou kejvačku dnes viděl poprvé naživo. 5 metrů a řikáš si, hmm, hezký... a přijdeš k ní a zkoumáš detaily a máš co dělat, aby ses nepoblil extrémně mizerná kvalita zpracování, sváry na rámu, krk řízení, různé držáky, tohle snad nemůžou myslet vážně , kvalita na úrovni těch nejhorších čínskejch šmejdů, jako upřímně se divim, že si tohle někdo lajzne prodávat a má to homologaci A 150 litrů cena? [lol] [lol]

Marty68 (1) napsal 08.09.2020 v 13:26+1

Mně se Jawa 300CL moc líbí , i její legenda - jako zřejmě málokdo z diskutujících jsem sledoval její slavnostní uvedení a byl hrdý na to , že česká značka nechala takovou stopu , kterou se rozhodli v Indii následovat.
Motorka jako taková je nádherná ,vyrobená s citem pro detail a parádním zvukem.
A že ji nevyrobili v Čechách , není její chyba...
Nepochybuji o tom , že se pár set kusů v ČR vyprodá i za danou cenu , jen se zapráší...
Nicméně osobně to vidím takto:
Mám podobně koncipovanou motorku , 30 let starou Suzuki LS 650 , starou železnou klasiku . Vyráběnou 34 let a značka stále žije , takže ND v pohodě . I po 30 letech drží pohromadě. Dá se koupit za hubičku...Pokud bych musel jít (třeba po nehodě s nějakým chytrákem co nedal přednost) do nové motorky , tahle Jawa má v dané ceně pernou konkurenci - ojetý Bonnewillle , či Kawa W800 , nový RE Interceptor...Testy ji srovnávají s J350OHC či Benneli Imperiále , ale cenově bude dost lidí vnímat , podobně jako já , že jejími konkurenty jsou spíše uvedené dvouválce...J300 CL to nebude mít (po nasycení trhu u srdcařů) vůbec jednoduché.

Guzza (-4) napsal 08.09.2020 v 08:16

Nemôžem si pomôcť,ale ten radiátor a "šusplech" pôsobí ako päsť na oko. Zabíja to prvotný ,dobrý dojem. Keď retro,tak vzducháč. A keď už vodník,tak to treba elegantne skryť, ako trebárs Triumph. A tá faloš.... Je to šit...

650ccm (88) napsal 08.09.2020 v 08:11+1

Když ono je to fakt hezký.
Myslím si svoje o ceně, o původu, o náhradních dílech, ...
Ale stejně se k ní pořád vracím ...

8enil (6) napsal 08.09.2020 v 07:37+1

jedno je isté - v našich krajoch ak niekto zaparkuje túto jawu vedla modernej plastovej motorky, každý bude pozerať na tú jawu. "dedovia" zo slzou v očiach a deti si budú myslieť, že je to exponát z druhej svetovej vojny. a práve tento pocit môže byť jeden z dôvodov kúpy tejto jawy. / exhibicionista ? )) /, isto si to nikto nekúpi na to, aby najazdil 30000 za sezónu. je to primárne iba na jazdu na kávičku a nedelný výlet do okolia.

SLAY (808) napsal 08.09.2020 v 07:05

není to ošklivý,kdyby za tu cenu byl ten indický PÉRÁK pak ano , ale tohle vidím tak o 30 tisíc cenově přestřelený v téhle kategorii bych raději volil Benelli 400

Marex (2570) napsal 07.09.2020 v 22:27

Kupce si to najde. Za mne radeji Bullet 500. A az nebude, budou Interceptory, Mash 400/Romet 400...vse retro, v pripade Bullet doslova zivouci fosilie.

smitth (12) napsal 07.09.2020 v 20:54+1

Přes 40let jsem jezdil a sedlal pouze Jawy a Zetky. Celou tu dobu jsem čekal na nějaký český čtyřtakt. Nedočkal jsem se. Tak jsem po těch krásných letech přešel na BMW. Ten zážitek z Boxera je neuvěřitelný. A tohle je moje reakce na současnou nabídku firmy Jawa. Na starou Jawu se chodím dívat do garáže a jízdu si užívám na BMW.

K167 (1470) napsal 07.09.2020 v 17:11

Pro zajímavost ještě úvodní "Slovo redakce" z katalogu motocyklů z roku 1990. Myslím, že to k tématu také je.

K167 (1470) napsal 07.09.2020 v 17:08

Jak jsem slíbil, přikládám obrázek Xingfu 250 A i s tehdejším popiskem v katalogu motocyklů z čerstvě porevolučního roku 1990. Ten nový Xingfu 250 A stál tehdy v Německu 2600 marek, Jawa 350 TS (60 výročí) stála 3690 DM, čtyřdobá Kawasaki GPZ 305 Belt Drive stála 6060 DM, Honda CB 450 S stála 6810 DM, čtyřdobá Yamaha XS 400 5980 DM a dvoudobá Yamaha RD 350 N/F od 7180 DM. To si myslím, že o něčem vypovídá.

r.bure (86) napsal 07.09.2020 v 13:40+2

Je to pekny, ale tak do 120k, vic by se mi za to davat nechtelo. Ale jestli se to bude prodavat i za 150k neni duvod za to chtit min. Uvidime...

JA-NE (767) napsal 07.09.2020 v 08:34

Kasna motorka. dufam ze ju budem na ceste vidiet.

widowmaker (21) napsal 07.09.2020 v 08:30-1+1

Kolem 180 000 koupíte RE 650 Twin, Do 170 000 koupíte Yamahu MT-07, Suzuki SV 650, Honda CB500X, Benelli leoncino 500 vyjde na 160 000, CF Moto vyjde na 120 000.. nebo to RVM je kolem 150 a motor z Hondy.

Já chápu, že homologace něco stojí, ale tak se na to v Týnci měli vysrat, nebo si prostě o něco srazit z vlastního zisku, protože..

Tohle si za 150 000 koupí vážně jenom blázen..

7 reakcí

Jarda
Jarda 07.09.2020 v 17:48

Motor Honda není, sice je to napsané nahore v anotaci, ale ne to zavádějící. Dole v textu je to popsane: Vyrábí jej sice čínský Loncin, ale když se na něj podíváte, máte pocit, že už jste ho někde viděli. No jasně, vždyť jsem na něj loni koukal celou sezónu v Hondě CB500X, kterou jsme v redakci měli na testování! Tohle není lehká inspirace, tohle je prostě ten motor. Tečka. Nevím, jak to je ošetřené mezi Loncinem a Hondou, o Hondě se říká, že svoje agregáty jiným výrobcům neposkytuje. Jestli je tohle ale výjimka, sami nevíme.


Ray_Janus (133) napsal 07.09.2020 v 08:26+1

Je obdivuhodné, že pod žádným článkem není tak bouřlivá diskuse jak pod článkem o JAWĚ. Možná že to je tím, že moji vrstevníci začínali na ojetých pařezech, 20 nebo 21, kdo měl mustafu( mustoše, mustanga) byl král. Simsony byly na příděl, pak následovala 250 kývačka po tátovi i kamaráda panelka po dědovi. Když jsem se po skoro 30 letech vrátil na dvě kola, šáhnul jsem po Jawě 350. Ale doba se změnila. Možnost sehnat díly v každé Mototechně co byla v okresních městech zmizela, servisní síť v podstatě neexistuje. A i doprava se zrychlila. Né, že by Jawička nestačila, průměr 80 udělá s přehledem a od března do června mě třikrát do týdne vozila na trase L- Praha - L bez problémů 70 km tam a zpět. Bohužel akcelerace, která by mě v kritické situaci odvezla chybí. Proto jsem se rozkoukávám po jiném stroji. Nejsem motorkář, jsem motocyklista. Potřebuji se dostat individuálně s batohem z bodu A do bodu B. Potřebuji za sebou kufr na batoh a na boku kufr na řetěz, alarm na brzdu, kombinézu o které prodejce tvrdí že je protipršná a litr poslední záchrany. RVM 500 X by mi vyhovovala, bohužel nejbližší prodejce který tvrdí, že je schopen servisovat je v Rakovníku. Ústecký ani pražský prodejce servis nenabízí. A záruka by měla být 2 letá. Proto Jawa padla ve prospěch Hondy CB 500X.
K politice JAWY. To že značka stále ještě existuje je něco co popírá zákony volného trhu. Pamatuji si jak jsem jako mladiství jedinec "sedlající" JAWU 55 z 5 ruky záviděl zapadoněmcům jejich mokiki Zündap. Už je nemají. B.S.A., Royal Enfield jsou jen štítky montované na motocykly vyráběné v Indii. Kam se poděla italská Cadiva která zprivatizovala ČZ. Benelli se vyrábí v Číně nebo v Indii. JAWA je trademark který se zatím dobře prodává. Každému kdo je ochoten zaplatit.
Mahindra není desingově špatný stroj, komicky působí jen digitální ukazatel ujetých km, když retro tak se vším všudy. Poč má motor s vodním chlazením když japonci zvládli Euro 4/5 u W 800 netuším, asi je to jednodušší. Prodeje v Indii mají zpoždění a kvalita je prý nevalná. Tenhle stroj je na ježdění po motosrazech, modelkaření ne na běžné ježdění. Hlavně aby se něco nerozbilo. Zkuste se poptat po dílech na 400(350OHC)? Jediné co seženete je vzduchový a olejový filtr. Prohlásit, že začnete vyvíjet příslušenství víc jak rok po homologaci a na trh přijde(možná) 1/2 roku od zahájení prodejů, také nesvědčí o prozíravosti distributora.
Zkrátka a dobře Mahindra JAWA 300 CL je z mého pohledu sběratelský stroj jehož hodnotu ocení tak za 50.let moji vnuci. Ale kdo by chtěl tak dlouho čekat?

fomax (241) napsal 06.09.2020 v 21:48+1

Za 150 tisíc si raději koupím nějakou litrovou ojetinu!

Páčkalíny (24) napsal 06.09.2020 v 19:15+2

W800, nebo RE Continental by byla moje volba, tahle Jawa, byť líbivá, je dle mého nekokurenceschopná.
Bobber by mohl mít prodeje, ale za cenu do 130k.
Koupě Jawy může znamenat provedení hodně špatné analýzy... A srdcaření přece chlapi nemusí znamenat zároveň zatemnění rozumu.?!
Mě by se tahle motka líbila např. jako dekorace v kanceláři nějakého hodně bohatého! motobazaru, Na ježdění ne... E!

PetrosPV (28) napsal 06.09.2020 v 15:34

Té cenové politice Jawa nerozumím, budou prodávat RWM 500 dvouválec levněji než 300 CL? Navíc bohužel, v Indii se z toho prý stalo prodejní fiasko kvůli nekvalitě a prodeje jsou na 1/10 plánu.

soccer (480) napsal 06.09.2020 v 15:29+1

b)b)b) rikali jsme tomu Xicht-fuj

mmp (22) napsal 06.09.2020 v 13:09+1

c) b) b) 250 Xingfu

K167 (1470) napsal 06.09.2020 v 12:51



Ahoj, na odlehčení přikládám obrázek stroje, který jsem vyfotil v dobovém papírovém katalogu nových motocyklů. Zároveň vyhlašuji soutěž:
1. otázka: Jak je starý katalog, ze kterého je obrázek?
a) 10 let
b) 30 let
c) 50 let

2. otázka: Ze které země byla firma, která motocykl vyráběla?
a) Česká republika/Československo
b) Čína
c) Indie

3. otázka: Jednalo se o?
a) vlastní konstrukci
b) okopírovaný stroj jiného výrobce
c) licenční výrobu

Ten, kdo jako první správně odpoví na všechny tři otázky, vyhraje láhev piva Rychtář Premium. Výhra je k vyzvednutí samozřejmě v Hlinsku

papiboy (1259) napsal 06.09.2020 v 12:27+1

"Srdce" nechám Indo-Jawa-fandom, "Jawa" je to pekná a láska je láska...

Skúsim ale o zdravom rozume:

Keď uvážim, že svoje SV-čko s 13 800 km som kúpil od známeho majiteľa za 2900,- Euro (po 25 cca 72 500 Kč), tak teoreticky za tých 150 tisíc kaček by som mohol mať dve takéto krásne bezchybné SV 650 S.
SV, ako tuctovka síce není na predvádzanie sa, ale na jazdenie určite.


LuckyLoser (89) napsal 06.09.2020 v 08:59+6

Že Vám to stojí za to. Všichni ví jak to je a těch pár lidí posedlých logem JAWA si to stejně udělají po svém. My tu motorku budeme znát jen z pohledu zpětného zrcátka.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist