hsq_svartpilen_701




Také letos nabídne Indian model Roadmaster v nejluxusnější verzi Elite

Harley-Davidson má modely CVO, Indian zase Elite. Tak nějak ve stručnosti by se dalo vysvětlit, proč jsou verze Elite brány v rámci značky Indian jako něco velmi speciálního – a také odpovídajícím způsobem drahého. Co se stane, když zušlechtíte nejlepší cesťák značky?

Kapitoly článku

Ještě k tomu porovnání s CVO. Tam Harley šlechtí nejen tu optickou a akustickou stránku, ale tyto modely jsou vždy vybaveny ještě silnějšími motory. To Indian (prozatím) neřeší a speciálně letos vás to určitě mrzet nemusí. Ročník 2020 je totiž ve znamení příchodu nového agregátu Thunder Stroke 116, jenž nahrazuje doposud montovanou „stojedenáctku“. To znamená nárůst objemu z 1811 na 1901 cm3 a točivého momentu ze 151 na 168 Nm, a jelikož tenhle motor je momentálně určen jen pro Roadmastery, většinu Chieftainů a Springfield Dark Horse, je to vlastně možné brát za určitý znak exkluzivity.

Ale kvůli motoru byste si určitě Roadmaster Elite nekupovali. Tohle je totiž ztělesnění luxusu v jedné stopě, a to až skoro opulentního. Přitom proti modelu 2019 není tak řvavý, barvy jsou decentnější. Červeno-černá se zlatými (jako že fakt zlatými) nápisy bude pro letošek vystřídána kombinací černé Thunder Black Vivid Crystal, šedé Gunmetal Flake a červených proužků. Červenou barvu najdeme i na bočních víkách motoru, vzduchovém filtru a na krytech rozvodových tyček. Pozornému oku neujde ani jiný design předního ráfku a to ještě pozornější si vzápětí uvědomí, že tady něco nehraje. No jasně, větší přední kolo! Standardní Roadmaster má vepředu 16“ bambuli, Roadmaster Elite přijíždí s devatenáctkou. A dost mu sluší.

Roadmaster Elite si pořídíte, protože chcete cestovat fakt v tom největším pohodlíčku. Dvojité sedlo je potažené pravou kůží a disponuje odděleným vyhříváním pro jezdce i spolujezdce. Ten má k dispozici navíc područky, na ruce jezdce se zase těší vyhřívané rukojeti. A když už jsme u těch rukou a elektroniky, tak čudlíkem na řídítku se ovládá přední výsuvné plexi, které je proti standardu kouřové. Na nádrži je navíc konzole s palivoměrem a voltmetrem. K cestovní motorce této kategorie patří samozřejmě kvalitní audio, které je vždy doménou verze Elite. Stejně jako loni, i model 2020 dostal 600wattový systém PowerBand Audio Plus s reproduktory v kapotáži i všech kufrech, který je prý o polovinu hlasitější než ve standardním Roadmasteru. Ale spíš než o co největší randál tady půjde o čistotu a kvalitu zvuku, a s tou pomáhá devítipásmový ekvalizér, jenž navíc automaticky ladí jednotlivé frekvence podle rychlosti a pomáhá kompenzovat hluk vozovky, větru a motoru.

I Roadmaster Elite samozřejmě přebírá všechna vylepšení modelového ročníku 2020, tedy kromě většího motoru především vylepšený multimediální systém Ride Command. Každá sranda (zejména ta z limitované edice, byť Indian počet vyráběných kusů dopředu neuvedl) ale samozřejmě něco stojí a proti standardu si připlatíte docela výrazně. Ceny modelu Roadmaster aktuálně začínají na tři čtvrtě milionu korun, ovšem za Roadmaster Elite modelového ročníku 2020 zaplatíte 1 075 000 Kč, tedy o dalších tři sta tisíc víc.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist