yamaha_mt09




Nový cruiser Indian Sport Chief

Po loňském debutu nových sportovně laděných cruiserů H-D Low Rider S a ST bylo jasné, že musí Indian rychle zareagovat. Jeho cruiserová řada Chief najednou za novými Haryky zaostávala, navíc na americký trh přibyl další hráč v podobě řady BMW R 18. I proto teď přichází Indian Sport Chief, který chytře konkuruje především oběma výše zmíněným modelům H-D.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Nový model Sport Chief vychází z konstrukce předchozích modelů řady Indian Chief s jednoduchým rámem z ocelových trubek. Zvýšilo se zadní odpružení, to se projevilo menším přiostřením úhlu řízení o jeden stupeň a umožnilo to větší náklony v zatáčkách. Díky novému držáku řídítek se změnila i jízdní pozice do agresivnějšího posezu. Dvouválec Thunderstroke 116 se zdvihovým objemem 1890 cm3 zůstává nezměněný a je naladěný na stejné hodnoty maximálního výkonu a točivého momentu jako u předchozích modelů Chief, tedy 66 kW (88 k) výkonu a 162 Nm točivého momentu při 3200 ot/min.

Co se týče komponent, tam je všechno jinak. Model s označením Sport přeci musí mít dvoukotoučovou přední brzdu a obrácenou vidlici! A když už u Indianu tuhle mašinu stavěli, sáhli rovnou po tom nejlepším. Tedy obrácené přední vidlici KYB, která je také součástí výbavy výkonnějšího modelu Indian Challenger. Dvě kotoučové brzdy jsou vybavené čtyřpístkovými, částečně plovoucími radiálními třmeny Brembo. Zadní tlumiče Fox mají ve srovnání s dalšími modely Indian Chief vyšší zdvih (100 mm) a zvětšují maximální úhel náklonu na 29,5 stupně. Provozní hmotnost s plnou nádrží je 311 kg, tedy jen o 5 kg víc než u nekapotované verze Chief.

Sport Chief jezdí na litých kolech 19 palců vepředu a 16 palců vzadu, obutých do pneumatik Pirelli Night Dragon o rozměrech 130/60B19 vepředu a 180/65B16 vzadu. Do palivové nádrže natankuje 15,1 litru benzínu. Vepředu se může pochlubit LED světlometem Chief Pathfinder s monitorováním úhlu náklonu motocyklu a svícením do zatáčky. Samozřejmě nechybí ani bezklíčové zapalování a tři volitelné jízdní režimy Sport, Standard a Tour. A když už se bavíme o elektronice, tu si může jezdec nastavovat na kulatém dotykovém displeji, který nabídne také kompletní navigaci nebo ovládání hudby v headsetu v přilbě.

Po designové stránce se znovu opakuje klasická historie, kdy Harley-Davidson přijde s nějakým novým stylem a založí novou kategorii a Indian pak do této kategorie postaví svůj model a snaží původní zadání vylepšit. Dnešní novinka Indian Sport Chief tak z pohledu designu přímo konkuruje modelu Harley-Davidson Low Rider S a ST, od kterých se inspirovala West Coast tvarem malé kapotáže Quarter Fairing s možností volby několika rozměrů plexi. Schválně se podívejte na následujíc trojici fotek, kde Indian Sport Chief (uprostřed), vypadá jako kříženec mezi nahatým Low Riderem S (vlevo) a kapotovaným Low Riderem ST (vpravo). Dokonce i tou šedou barvou se Indian přesně trefil do loňské barevy těchto modelů H-D!

Nový Chief s přízviskem Sport to na americkém (ale i našem) trhu nebude mít jednoduché. Cenově se pohybuje na téměř stejné úrovní jako oba Low Ridery (572 900 Kč nebo 585 900 Kč podle barvy, Harleye od cca 530 do 570 tisíc), se kterými se shoduje ve většině parametrů i základním stylu. Indian boduje modernější přístrojovkou s navigací, Harley zase od letoška nabídne kontrolu trakce a všechny jízdní asistenty. Hodně podobná geometrie, stejná kombinace kol 19 a 16, jen u Indianu je předek obutý do širší 130 místo harleyácké 110. Hlavní rozdíl je ale v maximálním výkonu. Přestože výkon v téhle kategorii nehraje až tak velkou roli a hlavní důraz je tu na krouťák, rozdíl 88 koní u Indianu a 105 koní u H-D bude u sportovně hodně velký prodejní argument.
Co k novém motocyklu říká jeho hlavní tvůrce, Ola Stenegärd, ředitel průmyslového designu Indian Motorcycle, který před lety šéfoval designu u BMW? „V roce 2021 jsme oslavili výročí 100 let modelu Indian Chief s modelovou řadou, která vzdává hold slavným americkým motocyklovým časům. S modelem Sport Chief jsme chtěli zachovat stejně bezstarostný přístup a sílu amerických strojů, ale zároveň tyto vlastnosti ještě více zvýraznit pomocí komponentů, které ztělesňují styl a výkon, ale navíc zvedají laťku v celé kategorii výkonných cruiserů.“

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist