Indian si k oslavám 120 let nadělil limitovaný Chieftain Elite
Text: Honza Zajíček | Foto: Indian | Zveřejněno: 4.3.2021 | Zobrazeno: 7 415x
Hádejte, kolik se elitních Chieftainů vyrobí? Symbolická číslovka 120 asi nikoho nepřekvapí. My v Česku máme to štěstí, že se k nám dostanou hned čtyři kusy. Patříme totiž mezi několik vybraných zemí, kde jedinci s touhou odlišit se můžou utratit pořádný balík peněz za motorku se speciálním lakováním a lehce obohacenou výbavou.
Kapitoly článku
„Chieftain Elite jsme navrhli pro jezdce, kteří jsou rádi středem pozornosti a chtějí se odlišit, aniž by obětovali výkon nebo jízdní komfort,“ řekl k novince Reid Wilson, viceprezident společnosti Indian Motorcycle. Jako kdyby se člověk s jakýmkoli jiným Chieftainem měl ztratit v davu... Pravdou ale je, že například z davu náčelníků od Indianu limitovaný Elite rozhodně dokáže vystoupit. A ani k tomu nepotřebuje nijak křiklavé lakování. V továrně zvolili vkusnou a vcelku decentní kombinaci černé a šedé, ale aby to bylo dostatečně slavnostní, jde o speciální laky s velkými třpytkami. Exkluzivitu a kvalitu lakování podtrhává fakt, že jde o ruční práci, která lakýrníkům zabere 24 hodin. A zatímco přední vidlici, výfuky nebo přední rám motoru v černé barvě dostanete i ve variantě Dark Horse, motor a loga v barvě Slate Smoke dostanete jenom u téhle speciální edice.
No, a kdyby ani tohle nezabralo na upoutání pozornosti všech v okolí, může budoucí majitel vsadit na výkonnější audio. Zatímco standardní Chieftainy jezdí po světě se 100watovým zvukem, Elite i díky dvojici reproduktorů v zadních pevných kufrech sází rovnou na 400 watů. A že si písničky můžete pouštět snadno i z mobilu díky bluetooth propojení s chytrým palubním systémem Ride Command, asi nemusíme připomínat. To je totiž stará známá výbava velkých Indianů. Stejně tak je u baggerů běžné přední 19palcové kolo, které je ale v tomhle případě obráběné a s jiným designem. Výčet speciální výbavy vyčerpáme hezčími plošinami na nohy a předním štítem, který je sice stejně elektronicky nastavitelný, ale oproti ostatním hochům z party ho má Elite kouřový.
Zbytek motorky je už klasický, ať už jde o motor Thunderstroke 116 naladěný na 171 newtonmetrů, kompletní LED osvětlení, bezklíčové zapalování s dálkovým odemykáním kufrů nebo třeba 7“ dotykovou přístrojovou desku. Není těch změn moc, stejně tak nevnikne moc motorek. Počítáme ale, že si je zájemci z České republiky, Francie, Norska, Německa, Švédska a Středního východu určitě rychle rozeberou. Pokud mezi ně patříte právě vy, pospěšte si, do Česka dorazí čtyři z nich. Jejich cena pro Evropu a Českou republiku ale ještě není známá.
Podívejte se na video test: Indian Chieftain Limited vs Harley-Davidson Street Glide Special
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.