yamaha_demo_tour




Indian nabídne limitovanou edici závodního baggeru Challenger RR

Milujete okruhové závodění, ale už jste měli všechny ty er-jedničky, Panigale, erera nebo Ninji a chtěli byste nějakou opravdu velkou výzvu? Indian Challenger RR rozhodně velká výzva je, a to s důrazem na to slovíčko „velká“. Akorát si pro něj budete muset do zahraničí.

Minulý týden jsme vám přinesli od našeho anglického spolupracovníka Alana Cathcarta velmi exkluzivní test závodního Challengeru, na němž Tyler O’Hara loni vyhrál americkou sérii King of the Baggers. Sám Alan říkal, že tohle ještě nezažil, no však si to přečtěte, jestli jste to ještě neviděli. Tenhle nápad, postavit proti sobě baggery dvou hlavních amerických výrobců, tedy Harley-Davidsonu a Indianu, se poprvé zhmotnil na konci roku 2020 a už po prvním závodě bylo jasné, že tohle si Amerika zamiluje. Letos už se jede čtrnáct závodů při sedmi víkendech a O’Hara má na kapotáži číslo 1.

Ovšem jeho startovní číslo bylo vždycky 29, a právě tolik bude i Challengerů RR, které Indian na počest loňského titulu letos nabízí. Když si vezmete, jak jiné značky dělají limitované edice, které mají stovky kusů, vidíte, že tohle bude opravdu exkluzivitka. Jenomže tady nepůjde o nějaké promenádování se po bulvárech a tahání pindíků před sousedy z dobré čtvrti, erero je opravdový závodní speciál, který nemá silniční homologaci a Indian doufá, že se nějaký z prodaných modelů objeví i na startu závodů King of the Baggers. Nicméně je jasné, že nemalé procento skončí také ve sběratelských rukách. Také jeho získání nebude jednoduché, neboť se nabízí kromě severoamerických pouze na šesti dalších světových trzích: Evropu reprezentují Německo, Francie a Velká Británie, zámořské státy Austrálie, Nový Zéland a Japonsko. Ono se nedá předpokládat, že by na Challenger RR stály fronty, přeci jenom ta motorka stojí docela ranec – doma za ni Indian požaduje 92 229 USD (opět odkaz Tylerova startovního čísla, všimli jste si?), tedy v přepočtu přes dva miliony korun.

To ovšem jenom podporuje tvrzení, že Challenger RR je čistě závodní speciál a ne jenom nějaká nafintěná sériovka. Všech 29 kousků vznikne v dílnách značky S&S, jež pracovala na vývoji motorky, na níž loni i letos závodí jak Tyler O’Hara, tak britský všeuměl Jeremy McWilliams, přičemž má jít o přesnou repliku loňské verze. Co všechno je na ní jinak proti sériovce, to jsme vám prozradili již minulou sobotu v testu, tak jenom zopakujeme to nejdůležitější, a sice že motor je převrtaný na 1834 cm3 a je dost pravděpodobné, že i erera budou mít výkon kolem 170 koní a točivý moment kolem 200 Nm, když je tady stejně řešené sání, design hlav i výfukové potrubí. Co se podvozku týče, tam se můžete těšit na odpružení Öhlins (tady je ale vpředu už vidle FGR250 a ne ta z Multistrady), výrazně vyztuženou kyvku, konverzi na řetězový sekundární pohon s napínákem či monobloková Bremba na předním 17“ kole, které je jako to zadní 17“ obuté do slicků Dunlop. V Daytoně prý tohle zvíře dokáže jet přes 280 km/h, jaké by to bylo, vzít ho do Brna?

Promo video závodního týmu Indian k sezóně 2023

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist