husqvarna_svartpilen_801_2




Ostrá endura Husqvarna modelového roku 2012

Většina enduro střelců má v těchto chvílích plnou hlavu rozjeté sezony. Aby toho náhodou neměli málo, motocykloví výrobci na ně už teď tasí zbrusu nové dvanáctkové modely. Ani Husqvarna nezůstává pozadu a představuje svoje ostrá endura pro rok 2012.

Všech sedm ostrých endur zaznamenalo s rokem 2012 několik inovací, které však nejsou zásadnějšího rázu. Velký boom proběhl s příchodem nynějšího vlastníka Husqvarny BMW. Italové a Němci společnými silami vyvinuly z gruntu nové modely TE511 a TE449 a nutno dodat, že to vzali z jedné vody načisto! S předchozími Husqvarnami toho totiž nemají moc společného a rozhodně se nebojí vydat se svojí vlastní cestou. Ostatně něco o tom napoví loňský test TE449, který si můžete přečíst zde.

TE449 a TE511

U těchto modelů se zapracovalo na nastavení pérování, které by mělo být o něco tvrdší, než tomu bylo doposud a zrovna tak celkové tuhosti ocelového rámu. Protože je nyní zadní tlumič kratší, sedlo se položilo o 4 milimetry níže. Vývojáři si pohráli také s mapováním a charakteristikou motoru, a proto by měl být nástup výkonu daleko plynulejší. Po vzhledové stránce dostaly velké čtyřtakty stříbrné ráfky, novou grafiku polepů, ale i rám v černé barvě. Nový je také zadní jednodílný blatník nebo chránič proti popálení o výfukový svod, po vzoru SMR511. Dvanáctkové Husky 449 a 511 daly sbohem spínací skřínce, která je ve světě ostrých endur dost neobvyklou záležitostí.

TE250 a TE310

I přes úspěchy ve světových soutěžích zaznamenaly TE250 a TE310 několik drobných inovací. Ty se dotkly přední vidlice s novým nastavením, jež by měla působit tvrději. Nový je výfukový systém LeoVince a zadní tlumič Kayaba. Podobně jako u větších čtyřtaktních sestřiček získal rám na tuhosti a zahalil se do černého ohozu. Také ráfky jsou stříbrné a polepy v novém designu.
Jen pro zajímavost, Antoine Meo v tuto chvíli kraluje třídě E2 světového endura se svou TE310. Také první místo třídy E1 k dnešnímu dni patří Husqvarně, díky Juho Salminenovi, který ve světovém šampionátu vodí TE250.

WR250, 300 a 125

Dvoutaktní ostrá endura WR250 a WR300 zůstávají kromě rámu v černé barvě, stříbrných ráfků a nových polepů beze změny. Pětadváca je na tom úplně stejně, ovšem oproti větším cvajtaktům dostala ještě upravený rám a novou ochranu vzduchového filtru.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist