ktm_cervenec




Motokrosové Husqvarny 2021: Drobnosti podle KTM

Už známe endurové modely KTM a Husqvarna pro modelový rok 2021, známe i oranžové motokrosy, a tak bylo jen otázkou velmi krátkého času, než se dočkáme ještě i krosových Hus. Ty si pořád zachovávají svůj jemně odlišný charakter, ovšem co se změn pro příští rok týče, kopírují mateřskou oranžádu.

Vlastně bychom ani nemuseli tenhle článek psát. Skoro by stačilo, kdybyste si přečetli znovu o krosových kátéemkách 2021 a dosadili si tam značku Husqvarna. Skoro. Ale to by nebylo fér vůči příznivcům žluto-bílo-modré značky, kteří na Huskách jezdí třeba proto, že oranžovou má na startu závodu skoro každý, navíc ty změny se malilinko liší. A mimochodem jsme zvědaví, s čím KTM přijde v případě Gas Gasu, který prozatím prodává jen trialové modely, ale v jeho barvách už existuje i trialový tým, rallye tým, motokrosový tým a v uplynulých dnech přišla zpráva o angažmá (ehm, tedy spíš přesunu v rámci koncernu) Taddyho Blazusiaka do endurového týmu. Půjde samozřejmě vždy o upravenou platformu KTM jako v případě Husqvarny, ale zatím netušíme, jaké drobné změny se budou dělat, kterým směrem se KTM v případě španělské značky vydá.

No ale zpátky k motokrosovým Husqvarnám ročníku 2021. Tady máte na výběr z devíti motorizací (KTM jich má deset, Husce chybí dvoudobá 150) v celkem 11 modelech, padík je totiž k dispozici ve dvou velikostech a pětaosmdesátka má dva rozměry kol. Také Huska totiž nabízí naprosto komplexní portfolio krosek pro jezdce každého věku i zkušeností – maličká elektrika EE 5, dvoudobé dětské střely TC 50, 65 a 85, velké dvoutakty TC 125 a 250 a samozřejmě čtyřtakty FC 250, 350 a 450. Opravdu vás ta absence stopadesátky nemusí trápit…

Nahoře velké dvoutakty, dole čtyřtakty od nejmenšího po největší 

A stejně tak vám nemusí drásat žíly, pokud máte doma model 2020 a jste s ním spokojení, neboť těch výhod novinky zase tolik nemají. Je to jen takové lehké učesání, dalo by se říci. Samozřejmě že všechny verze mají novou grafiku i potah sedla a dlužno říci, že jim to dost sluší. Když se koukneme na dospělácké motokrosy, tak tam se můžeme shodně u všech modelů těšit na lehce upravený podvozek. Přední vidlice WP XACT se vzduchovým nastavením AER doznala stejných úprav jako u KTM, čili nové ventilky s většími průchody pro omezení tlakových maxim a nově naladěné tlumení ve středním rozsahu, plus se zde mluví o cartridgích a kluzácích kratších o 10 mm, zadní tlumič stejné značky má mít citlivější chod díky lepšímu těsnění přepákování.

Zajímavé je, že KTM u svých motorů prozradila i pár drobnějších úprav na 125 a 450, ale Husqvarna v téhle oblasti mlčí jako kámen u výslechu. Naopak se podstatně více chlubí příplatkovým bezdrátovým modulem, jenž můžete namontovat na jakýkoli čtyřtakt 2021 i letošní FC 450 Rockstar Edition a prostřednictvím Husqvarna Motorcycles appky tak dále ladit svůj stroj po stránce mapování motoru a získáte v ní také doporučení na nastavení odpružení.

Také prckové se na svých raketkách mohou těšit na novou grafiku a sedla. Pětaosmdesátka dostala jinou plynovou rukojeť, kterou na řídítkách doplňují nová brzdová a spojková pumpa, nové jsou také brzdové třmeny Formula. Obě menší motorizace potom obdržely nová řídítka Neken.

Malé dvoutakty 50, 65 a 85 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist