globalmoto_duben_nolan




Husqvarna Nuda 900/900R - nová fota a technické údaje

První oficiální fotografie nového modelu Husqvarna uvolnila na začátku prázdnin, a se začátkem dalšího školního roku už jsou na světě další obrázky i první parametry dvou novinek, které mají být poprvé představeny na výstavě Frankfurt Motor Show v polovině září.

Kapitoly článku

Výrobce zařadil nové modely na pomezí kategorií supermoto a naked, my se přikláníme spíš k prvně jmenovanému segmentu, ale důležité je, že tady půjde hlavně o zábavu. O tu se postará především řadový dvouválec, který si Husqvarna vypůjčila od BMW F800. Po převrtání o dva milimetry (na 84 mm) a prodloužení zdvihu o 5,4 mm (na 81 mm) narostl zdvihový objem na 898 ccm.
V porovnání s původním BMW agregátem má Husqvarna vyšší kompresní poměr a jinak přesazené čepy na klikové hřídeli (315°versus původních 0°), s čímž souvisí  také vylepšené těsnění pod hlavou, vačkové hřídele, písty a ojnice. O milimetr větší průměr mají sací i výfukové ventily. Výrobce slibuje, že díky uvedeným modifikacím výkon motoru nové Husqvarny přesáhne hranici 100 koní - některé neověřené zdroje hovoří o hodnotě 105 k – a krouticí moment rovněž dosáhne na stovku. Přesnější data si Husqvarna schovává až na veletrh do Frankfurtu.
Podvozky obou novinek budou postaveny na špičkovém odpružení: verze Nuda 900R bude vpředu vybavena plně stavitelnou 48mm převrácenou vidlicí Sachs, vzadu pak bude tlumit nárazy centrální Ohlins s možností nastavení předpětí, útlumu a komprese. Specifikace odpružení posílá těžiště a světlou výšku modelu Nuda 900R o něco výš, než u verze Nuda 900, která je určená více do městského provozu. Tomu nasvědčuje také použitá přední vidlice Sachs, která má nastavitelné pouze předpětí, zatímco zadní tlumič stejné značky je na modelu Nuda 900 plně nastavitelný. Verze 900R má kromě těžiště také o 15 mm vyšší sedlo oproti základní variantě, na které se sedí ve výšce 860 mm.
Oba modely jsou vyzbrojeny radiálními brzdovými třmeny Brembo – u verze 900R jsou to dokonce monobloky – a 320 mm kotouči. Vzadu mají obě verze 240mm kotouč a dvoupístkový třmen.
Třináctilitrová nádrž nenahrává žádným dlouhým výpravám, ale s ohledem na celkovou koncepci motocyklu není slibovaných 250 kilometrů na natankování zas tak málo. Dojezd ale bude hodně závislý na stylu jízdy, respektive razanci, s jakou bude pravé zápěstí brát za rukojeť. Hmotnost plná nádrže se ale určitě bude lehce přičítat ke 175 kilogramům suché hmotnosti. O cenách nových modelů zatím není v oficiálních zdrojích ani zmínka.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist