Honda PCX s automatickým vypínáním motoru
Text: Filip Tichý | Zdroj: Honda Czech Republic | Zveřejněno: 17.9.2009 | Zobrazeno: 17 816x
V Thajsku se právě rozjíždí výroba nové stopětadvacítky Honda PCX, která se kromě domácího kontinentu v roce 2010 objeví i na evropských a amerických trzích. Tento luxusní skútr navíc nabídne automatické vypnutí motoru například při stání na semaforech, samozřejmě s automatickým startem po ootočení rukojeti plynu. Více informací najdete v níže uvedené tiskové zprávě.
Tisková zpráva, BANGKOK, Thajsko, 14. září 2009 – Společnost Honda zahájí od listopadu tohoto roku v Thajsku prodej nového modelu skútru PCX.( .....) Vzhledem k tomu, že skútr PCX je určen pro globální trh, byl při jeho vývoji kladen důraz na snadné používání, které zákazníci od skútru očekávají, a také na jeho moderní vzhled. Základní konstrukce hlavních komponent, jako jsou rám nebo motor, je navíc pro všechny trhy stejná, čímž je dosaženo významného nárůstu efektivity výroby.
Výroba motocyklů byla ve společnosti Thai Honda zahájena v roce 1967. Výrobky byly v té době určeny výhradně pro thajský trh, v současnosti motocykly a komponenty tamní výroby směřují především na trhy jihovýchodní Asie. Thai Honda bude model PCX dodávat na globální trh. Hlavními výhodami tohoto řešení jsou vynikající cenová konkurenceschopnost, kvalita a síť dodavatelů, kterou si firma za více než 40 let své historie vybudovala.
Skútr PCX je vybaven nově vyvinutým čtyřtaktním vodou chlazeným jednoválcovým motorem se zdvihovým objemem 125 cm3, který se vyznačuje nízkými hodnotami tření, a který dosahuje vynikající spotřeby přibližně 2 l/100km (režim ECE 40). Pro zlepšení spotřeby byl zaveden systém krátkodobého zastavení motoru, jenž při zastavení stroje automaticky vypne motor (tento systém není k dispozici u modelu určeného pro USA). Díky systému elektronického vstřikování paliva (PGM-FI*1) a katalyzátoru umístěnému v tlumiči výfuku model PCX navíc splňuje thajské emisní předpisy úrovně 6, ale také aktuální emisní předpisy platné v Japonsku, v Evropě i v USA.
Honda PCX bude navíc prvním*2 125 cm3 motocyklem na světě, který bude vybaven startérem ACG kombinujícím motor a generátor střídavého proudu, který přispívá ke zmenšení rozměrů motoru a k výraznému snížení hlučnosti při startování.
Modely PCX budou rovněž vybaveny kombinovaným brzdovým systémem CBS, který pomáhá zlepšit stabilitu při brzdění.
S modelem PCX se značka Honda snaží vytvořit v jihovýchodní Asii nový trh pro kvalitní model. Současně Honda plánuje uvést model PCX na trhy v Japonsku, v Evropě a v USA, kde bude zastávat pozici dostupného malého stroje pro časté dojíždění, který majitelům nabídne vynikající rovnováhu různých vlastností včetně ekologických parametrů, uživatelského komfortu a kvality.
O společnosti Thai Honda Manufacturing Co., Ltd.
Založena: duben, 1965
Zahájení výroby: [motocykly] květen 1967, [motorové stroje] únor 1987
Umístění: Bangkok, Thajsko
Investiční náklady: 150 miliónů bahtů (ke konci března 2009)
Kapitalizační poměr: 83% firmy skupiny Honda
Zástupce: Toshio KAWATSU, Prezident
Obor: Výroba motocyklů, motorových strojů a komponent
Zaměstnanci: Přibližně 4 700 zaměstnanců (ke konci března 2009)
Hlavní výrobky: [Motocykly] Wave110/125, Dream, CZ-i, Sonic, CBR150R, Click, Air Blade, Icon, PCX
[Motorové stroje] motory pro univerzální použití, vodní čerpadla, sekačky
Výrobní kapacita: [Motocykly] 1,5 miliónu za rok
[Motorové stroje] 2,7 miliónu za rok
Výroba motocyklů byla ve společnosti Thai Honda zahájena v roce 1967. Výrobky byly v té době určeny výhradně pro thajský trh, v současnosti motocykly a komponenty tamní výroby směřují především na trhy jihovýchodní Asie. Thai Honda bude model PCX dodávat na globální trh. Hlavními výhodami tohoto řešení jsou vynikající cenová konkurenceschopnost, kvalita a síť dodavatelů, kterou si firma za více než 40 let své historie vybudovala.
Skútr PCX je vybaven nově vyvinutým čtyřtaktním vodou chlazeným jednoválcovým motorem se zdvihovým objemem 125 cm3, který se vyznačuje nízkými hodnotami tření, a který dosahuje vynikající spotřeby přibližně 2 l/100km (režim ECE 40). Pro zlepšení spotřeby byl zaveden systém krátkodobého zastavení motoru, jenž při zastavení stroje automaticky vypne motor (tento systém není k dispozici u modelu určeného pro USA). Díky systému elektronického vstřikování paliva (PGM-FI*1) a katalyzátoru umístěnému v tlumiči výfuku model PCX navíc splňuje thajské emisní předpisy úrovně 6, ale také aktuální emisní předpisy platné v Japonsku, v Evropě i v USA.
Honda PCX bude navíc prvním*2 125 cm3 motocyklem na světě, který bude vybaven startérem ACG kombinujícím motor a generátor střídavého proudu, který přispívá ke zmenšení rozměrů motoru a k výraznému snížení hlučnosti při startování.
Modely PCX budou rovněž vybaveny kombinovaným brzdovým systémem CBS, který pomáhá zlepšit stabilitu při brzdění.
S modelem PCX se značka Honda snaží vytvořit v jihovýchodní Asii nový trh pro kvalitní model. Současně Honda plánuje uvést model PCX na trhy v Japonsku, v Evropě a v USA, kde bude zastávat pozici dostupného malého stroje pro časté dojíždění, který majitelům nabídne vynikající rovnováhu různých vlastností včetně ekologických parametrů, uživatelského komfortu a kvality.
O společnosti Thai Honda Manufacturing Co., Ltd.
Založena: duben, 1965
Zahájení výroby: [motocykly] květen 1967, [motorové stroje] únor 1987
Umístění: Bangkok, Thajsko
Investiční náklady: 150 miliónů bahtů (ke konci března 2009)
Kapitalizační poměr: 83% firmy skupiny Honda
Zástupce: Toshio KAWATSU, Prezident
Obor: Výroba motocyklů, motorových strojů a komponent
Zaměstnanci: Přibližně 4 700 zaměstnanců (ke konci března 2009)
Hlavní výrobky: [Motocykly] Wave110/125, Dream, CZ-i, Sonic, CBR150R, Click, Air Blade, Icon, PCX
[Motorové stroje] motory pro univerzální použití, vodní čerpadla, sekačky
Výrobní kapacita: [Motocykly] 1,5 miliónu za rok
[Motorové stroje] 2,7 miliónu za rok
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz