Honda obměnila řadu skútrů Forza. Změny jsou však viditelné jen na 750
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Honda | Zveřejněno: 8.10.2024 | Zobrazeno: 11 186x
Honda přichází s drobnou obměnou všech skútrů řady Forza, tedy 125, 350 a 750. U menší dvojice, která staví na stejném technickém základu, jde primárně o změny potřebné ke splnění nové emisní normy Euro 5+. Největší Forza navíc, podobně jako X-ADV dva týdny zpátky, dostala vylepšený vzhled a pár drobností.
Kapitoly článku
Nejprve ovšem k menším skútrům, které zůstaly navenek beze změn. Forza 125 a 350 jsou vzhledově i po stránce šasi identickými skútry, které se liší pouze motory. Zatímco stopětadvacítka je s výkonem 14,5 koně těsně pod legislativní hranicí, větší ségra ždíme ze svého objemu 330 cm3 výkon 29 koní. Oba motory dostaly pro modelový ročník 2025 blíže neurčené změny v naladění řídící jednotky a jiný katalyzátor – to právě kvůli nové emisní normě.
Tisková zpráva sice zmiňuje nové vrchní plasty kapotáže a nová světla u Forzy 350, ale když si porovnáme fotky nadcházejícího ročníku a dosavadní verze, jde zvenčí o naprosto identický stroj. Nevíme, jestli se to stává omylem, nebo jestli to výrobci občas zkouší, že v rámci zvýšení atraktivity inovovaného modelu přidají do zprávy i nějakou tu novinku, která se ve finále nekoná, ale je to jedno, protože ona to stejně většina médií zveřejní bez nějakého zkoumání a zákazníky potěší, když jim tvrdíte, že si kupují něco zcela nového... Vlastně jedinými novinkami jsou světlo a USB zásuvka pod sedlem a dále nový pětipalcový TFT displej na místě přístrojovky. Ten dostaly všechny tři kubatury stejný, u dvou menších skútrů se nám ale nepozdává jeho zasazení do prostoru před jezdce. Těch okolních plastů je prostě nějak moc. Ono když tam předtím byla krásná velikánská přístrojová deska s dvojicí analogových budíků rozdělených velkým LCD displejem a najednou tam místo toho vložíte maličký displej, tak to nikdy nemůže dopadnout moc dobře. Zejména náš Honzis, sám majitel Forzy ještě v motorizaci 300, tohle nějak nemůže rozdýchat.
O dost více změn se odehrálo na Forze 750, kterou v modelovém roce 2025 poznáte podle nové přední kapotáže. Tak jako u X-ADV, které se představilo přesně před 14 dny, i tady jsou nyní ostřejší tvary a snad všichni se shodnou na tom, že třeba nová světla vypadají prostě lépe. Součástí nových světlometů je také nové LED denní svícení s integrovanými blinkry a část vnějších plastů je vyrobena z ekologického materiálu Durabio.
Nové je také přední kolo s designem paprsků „3x3“, ale myslelo se i na komfort jezdce. Nové nášlapy nechávající více prostoru pro nohy, lepší by měla být aerodynamika, podpořená dokonce elektricky nastavitelným plexi, a nové sedlo je pohodlnější, aniž by se zvýšil došlap na zem. Vedle toho je zde už zmíněný displej, opět i světlo a USB ve schránce pod sedlem a standardní výbava se rozšířila o tempomat.
Šasi s trubkovým rámem, tlumiči a brzdami zůstalo stejné, a stejný je taky výkon motoru. Řadový dvouválec o objemu 745 cm3 má tak jako dosud 58,6 koní výkonu, 69 Nm točivého momentu a svou sílu přenáší na dvouspojkovou DCT převodovku a dále na řetěz k zadnímu kolu. Vedle změn nutných pro novou emisní normu Honda ještě přeladila jízdní režim Rain (jak přesně, to nikdo neví) a pozměnila nastavení automatické převodovky, aby plynuleji reagovala v nízkých rychlostech.
Dále už jsou tu jen nové barvy pro každou z kubatur. Největší 750 dostala ke stávajícím barvám matnou pískovou (stejnou jako X-ADV), prostřední 350 přijíždí v nové matné šedé a metalické červené a nejmenší „dvacka“ dostala matnou modrou a matnou bílou, spolu se speciální edicí, kde bude šedá metalíza s bronzovými koly a grafikou.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.