ktm_unor




Honda inovuje X-ADV pro modelový rok 2025

Honda X-ADV je perfektní ukázkou toho, jak mohou na první pohled divné nápady někdy zafungovat. Kombinace velkého skútru s endurem, doplněná o dvouspojkovou převodovku, připadala spoustě lidí v roce 2017 podivná, jenže úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Třeba za loňský rok se jednalo o druhý nejprodávanější model Hondy v Evropě a celkově už se na starém kontinentu podařilo udat 76 000 kusů. Celkem logicky tak po modelové obměně pro rok 2021 přichází další inovace.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Ani tentokrát nedošlo na žádné drastické změny a X-ADV zůstává i pro nadcházející rok kouzelně podivným křížencem. Jeho základem je nadále trubkový rám, obrácená vidlice o průměru 41 milimetrů vpředu a zadní centrální tlumič s přepákováním, kontrolující pohyb hliníkové kyvné vidlice. Přední kolo je sedmnáctipalcové, zadní patnáctipalcové a stroj s pohotovostní hmotností 237 kilogramů krotí vpředu dva radiální čtyřpísty na 296mm kotoučích.

Stejný zůstává také pohon, a to navzdory přechodu na novou normu Euro 5+. Řadový dvouválec o objemu 745 cm3 má nadále výkon 59 koní při 6 750 otáčkách za minutu a točivý moment 69 Nm při 4 750 otáčkách. Spojený je s dvouspojkovou převodovkou DCT, u níž jako u jediné v pohonném řetězci došlo na změny – převodovka by měla klidněji a jemněji reagovat v nejnižších rychlostech.

Ty okolní „pohledové“ věci se měnily více, ovšem stále střídmě. Je tu lehce pozměněná příď s ostřeji řezaným designem, která už nemá tak výrazný zobák nad předním kolem. Nové jsou i světlomety, v nichž je linka denního svícení vedená vrchem a velkou zajímavostí jsou blinkry, vůbec poprvé v motocyklovém světě integrované právě do denního svícení. Horní polovina LED pruhu se umí rozblikat oranžově.

Nový je také pětipalcový TFT budík s konektivitou a potěší standardně dodávaný tempomat, který doplňuje ještě pět jízdních režimů, včetně jednoho uživatelsky nastavitelného. Ze světa čisté mechaniky je naopak nově pojaté nastavení větrného štítku, který lze přesouvat do tří pozic v rozsahu 139 milimetrů jednou rukou i za jízdy.

Polstrování sedla si polepšilo o 10 % pěny, takže je komfortnější, a to navzdory zachování výšky 820 milimetrů. Nové tvarování naopak umožňuje snazší došlápnutí na zem.

Myslelo se také na ekologii. Plexi štít a boční panely jsou vyrobeny z plastu Durabio, který vzniká zpracováním biomasy, ale najdeme tu i polypropylen, který Honda recykluje ve vlastní továrně nebo odkládací schránku pod sedlem, vyrobenou z recyklovaných nárazníků automobilů Honda.

Standardně se bude X-ADV pro modelový rok 2025 dodávat ve třech barevných kombinacích a všechny jsou celkem fádní. Vybírat lze lesklou černou Graphite Black, bílou perleť Pearl Glare White nebo matnou šedou Matte Deep Mud Gray. Situaci ovšem dost zachraňuje speciální provedení Special Edition (nezdá se, že by bylo nějak výrobně omezené) s dvoubarevným lakem, kterému dominuje matná žlutá.

První dojmy z jízdy s inovovaným X-ADV a ještě jednou zajímavou novinkou vám přineseme již brzy. Na konci října se totiž odehraje mezinárodní novinářské testování na Sicílii, na kterém nebudeme chybět.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist