globalmoto_duben_nolan




Honda EM1 e: má zvláštní název a formu prodeje, ale studenti by ji mohli milovat

Některé novinky ze světa motorek (potažmo v tomto případě skútrů) nás tady v redakci nadchnou více, některé méně. A co naplat, nejnovější stroj představený Hondou se řadí do té druhé kategorie. Jedná se totiž o městský elektrický skútřík, který není zajímavý ani tak svojí technikou jako faktem, že jde od Hondy o první stroj svého druhu, nabízený na evropských trzích.

Určení je celkem jasné – Honda EM1 e: (ano, včetně té dvojtečky) míří na studenty, kteří hledají víc „funky“ způsob dojíždění do školy než je autobus. Jde o celkem konvenční malý elektrický skútr, postavený na ocelovém rámu, vpředu s teleskopickou vidlicí a vzadu s kyvkou, vybavenou dvojicí tlumičů. Celková hmotnost včetně baterie je sympatických 95 kilogramů.

Kolo vpředu má rozměr 12“ a brzdový kotouč, vzadu je potom dokonce jenom 10“ a střed tvořený brzdovým bubnem a elektromotorem. Ten sám o sobě není žádný svalovec – jmenovitý výkon činí 0,58 kW, maximální potom 1,7 kW. Stačí to ale na to, aby skútr dosahoval 45 km/h, což je maximální povolená rychlost pro řidičské oprávnění AM.

Energii motor čerpá z vyjímatelného li-ion akumulátoru Honda Mobile Power Pack e:, umístěného pod sedlem, kde se kromě něj vešla ještě úložná přihrádka o objemu 3,3 litru. Desetikilová baterie o napětí 50 V a kapacitě 29,4 Ah má i madlo, za které se dá odnést domů do nabíječky, zatímco skútr zůstane na ulici.

Nabití nabíječkou o výkonu 270 W trvá z prázdna do plna nějakých 6 hodin a Honda uvádí dojezd na jedno nabití 41,3 kilometrů podle interního testování, 30 kilometrů potom podle testovacího cyklu WMTC (World Motorcycle Test Cycle). Dojezd lze prodloužit zapnutím režimu Econ, který sníží výkon na 0,86 kW a otupí odezvu „plynu“. V tomto případě uvádí Honda dojezd až 48 kilometrů podle interního měření a 41,3 kilometrů podle WMTC.

Skútr je dvoumístný, od Hondy lze očekávat kvalitní zpracování, a slušná je taky výbava a praktičnost. Osvětlení je kompletně LED, jednoduchý budík je tvořen LCD displejem, a vedle zmíněné schránky pod sedlem je tu také odkládací prostor pro láhev v přední kapotáži, nabíjecí USB sport nebo háček na tašku. Standardně se bude skútr dodávat s hlavním i bočním stojanem, dále se zadním nosičem a v příslušenství se objeví také topcase s objemem 35 litrů.

Zajímavostí je i forma „prodeje“. Honda EM1 e: se totiž vlastně prodávat nebude, mezi mládež se dostane formou pronájmu, zapůjčení nebo předplatného – záleží na konkrétní zemi. Zákazníkům tak odpadne třeba starost o životnost baterie.
Je velkou otázkou, kolik bude zapůjčení skútru na sezónu stát, ale když se nad tím zamyslíte, dává to vlastně celkem smysl. Skútr na řidičák AM potřebuje naprostá většina lidí stejně jen na rok či dva, a pro studenta na posouvání do města bude malá elektrická Honda celkem fajn prostředek.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
jsmach přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist