motopoint_unor_shad




Hlasujte pro novinku roku 2024!

Kapitoly článku

Adventure Offroad je kategorie, kam jsme nastrkali cestovní endura s 21" předním kolem. Dost často jde také o drsněji zaměřené sourozence modelů víc orientovaných na silnici, ale najdou se i výjimky. Třeba novinky od Yamahy. Ténéré 700 se objevila v „lehké" verzi s pořádným podvozkem alias Extreme a vedle ní silničně orientovaná Explore s nižšími zdvihy než má standard a tím pádem také nižším sedlem. Dvě motorky s docela jiným spiritem, ale stejným předním kolem. Podobné je to u BMW, kde se základní F 900 GS s malou nádrží pasovala na vyloženého teréňáka dokonce s možností koupit lepší podvozek, zatímco F 900 GS Adventure se bude držet spíš silnice, ať už evropské či mongolské. Podobně je na tom třeba také Voge 900 DSX a velký kontrast nabídne také MV Agusta Enduro Veloce a proti ní Kove 450 Rally. Třída motorek s 21" předním kolem je zkrátka hodně rozmanitá

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Adventure Offroad

  1. Nové devítistovkové GS pasovali v BMW do role čistého teréňáka. Štíhlá stavba s malou nádrží, tím pádem relativně nízká hmotnost, pevný štítek rallyového stylu, to vše ho řadí hlavně na kratší terénní výlety. Za nás v redakci dává tohle rozdělení smysl a jeho charakter vítáme. Test zde: https://motorkari.cz/a/x6q
    Hlasováno: 132x
  2. V podstatě staré dobré F 850 GS Adventure s větším motorem a nastavitelnou přední vidlicí. Také tyhle věci poznáte hlavně na silnici, protože v terénu s bezmála 24litrovou nádrží bylo dost výkonu i z předchozího slabšího motoru. V plné výbavě je pořád levnější než boxer v základu, takže může být rozumnou volbou pro někoho, kdo chce Adventure BMW, ale nepotřebuje nutně to nejsilnější a nějtěžší. Test zde: https://motorkari.cz/a/yi0
    Hlasováno: 57x
  3. Velmi schopná motorka pro fajnšmekry a lidi, co už v terénu něco umí. Rallyový DesertX dostal podvozek s ještě většími zdvihy nebo pevnější ráfky. Ideální motorka na rychlé vypalovačky, protože v technických pasážích pořád není ideální zejména pro méně zkušené. Test zde: https://motorkari.cz/a/yjj
    Hlasováno: 208x
  4. V zásadě stará dobrá malá Africa, které se od téhle sezóny o něco lépe dýchá. K tomu si ji můžete objednat e elektronickým podvozkem EERA, nastavit si plexi nebo se spolehnout na bezdušové ráfky. Bude to stačit? Test zde: https://motorkari.cz/a/xfc
    Hlasováno: 135x
  5. Dostupná rallyová mašina rovnou z krabice, to je čínská novinka těžící ze zkušeností značky nabytých na Dakaru. Rozhodně není dokonalá, má nějaké drobné chybičky, ale těm, co nemají v terénu tolik najeto a chtějí nasát atmosféru rally, určitě dobře poslouží. Test zde: https://motorkari.cz/a/yjk
    Hlasováno: 27x
  6. Nejterénnější čínská velká adventure motorka. Lehká, hbitá, štíhlá, která má ale zase několik drobných škraloupů. Méně náročný jezdec je neodhalí, zkušený asi ano, proto by mohla být cenovka ještě atraktivnější. Test zde: https://motorkari.cz/a/yjl
    Hlasováno: 23x
  7. Pokud je pro vás DesertX od Ducati pořád málo, je tady MV Agusta. Extrémně drahá ale obrovsky charismatická motorka se silným tříválcem. Takový Range Rover na dvou kolech. Test zde: https://motorkari.cz/a/yjn
    Hlasováno: 34x
  8. Také verze Rally v sezóně 2024 těží z přepracovaného silnějšího motoru, takže je z něj zase o trochu větší dravec. Většina úprav je stejná jako u verze GT, jen má velké 21" kolo a zdvihy 240/230 mm. Netestováno, informace o modelu zde: https://motorkari.cz/a/ykp
    Hlasováno: 78x
  9. Čínské BMW patří k tomu nejlepšímu, co Říše středu ve velkých adventurách nabízí. Nemyslete si ale, že za podstatně nižší peníze koupíte GS. Drobné rozdíly tu jsou a ty ve finále tvoří celek. I tak se ale Voge nedá upřít, že se povedlo. Test zde: https://motorkari.cz/a/xo2
    Hlasováno: 33x
  10. Zjednodušeně řečeno základní malá Ténéré s podvozkem z modelu World Raid, což znamená plus 20 milimetrů k dobru proti základu. Jestli nejezdíte dálky a trávíte čas převážně v terénu v tempu, je tohle ta pravá Tenerka pro vás. Test zde: https://motorkari.cz/a/yjm
    Hlasováno: 168x
  11. Kdo naopak tráví většinu času na silnici nebo jen v lehkém terénu a nedorostl do velké výšky, ten ocení verzi se sníženým podvozkem. Explore znamená -20 milimetrů proti standardu a k tomu základní 16litrovou nádrž, asi aby se dobře balancovalo s nižší hmotností. Test zde: https://motorkari.cz/a/xy4
    Hlasováno: 91x

Hlasování

Hlasování v anketě bylo již ukončeno.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (31x):



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist