yamaha_demo_tour




Novinky Harley-Davidsonu potěší milovníky amerických šedesátek

„Motorka, která vládla éře papírových map a burgerů za 15 centů.“ Tahle věta skutečně stojí v tiskové zprávě Harley-Davidsonu, vydané u příležitosti představení edičního modelu Electra Glide Highway King. A když čtete v tiskovkách takové věci, můžete si být jistí, že jde o motorky, které vymýšlelo víc srdce než mozek. Což platí pro všechny aktuální novinky americké značky – zmíněnou Electru i limitovanou edici Fast Johnnie, nabízenou pro tři modely.

Vezměme to ale popořadě a začněme u Electry. Ta je třetí motorkou v rámci programu Icons Motorcycle Collection – každý rok Harley představí a uvede na trh reinkarnaci jednoho ze svých ikonických motocyklů, a to v edici striktně limitované počtem. V roce 2021 to byla Electra Glide Revival, v roce 2022 Low Rider El Diablo, a letos se značka vrací opět k řadě Touring a modelu Electra Glide, tentokrát s provedením Highway King.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Motorka odkazuje na původní FLH Electra Glide z roku 1968, a když pominete moderní elektroniku a samozřejmě současnou generaci motoru Milwaukee-Eight, mohli byste i novodobou reinkarnaci do šedesátek klidně zasadit. Klasické tvary s hlubokým předním blatníkem a vysokým, částečně tónovaným plexi štítem, vypadají prostě parádně, kór když je korunuje odpružené jednomístné sedlo s bílo-černým potahem. Skvěle vypadají taky vyplétané chromované ráfky, obuté do pneumatik s bílými bočnicemi, a samozřejmě pevné boční kufry, lakované do krémově bílé barvy. Ty jsou mimochodem odkazem na původní laminátové kufry, které se k původní Elektře nabízely výhradně bílé.

Jen těžko byste na téhle motorce našli část, která nevypadá zatraceně cool. V nabídce je oranžová barva Hi-Fi Orange, v níž se vyrobí 1 000 motorek, a pak ještě purpurová Hi-Fi Magenta, od které vznikne 750 kusů. Každá barva má barevně sladěné tónování plexiskla, a na každé motorce je taky černobílý panel nádrže, v němž je laserem poznačeno číslo motorky v rámci edice.

Motor je už zmíněný Milwaukee-Eight ve velikosti 114 palců (na naše 1 868 cm3), který jde případně osadit jakýmkoliv kitem z nabídky Screamin‘ Eagle.
Zbývá snad už jenom cena, a tady to trochu štípne. Na českém webu Harleye je uvedená cenovka 32 041 euro bez DPH, což je v přepočtu na naše nějakých 750 tisíc. Oproti Road Kingu nebo Road Glide ST si tedy dost významně připlatíte, ale zase budete mít luxusní limitku.

Fast Johnnie jako pocta šedesátkovým muscle-cars

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

A ještě tu máme hned tři motorky ve speciální edici! Byť edice Fast Johnnie, tentokrát z programu Enthusiast Collection, se drží výrazně víc při zemi, a jde vlastně jen o barvy a grafiku. I v tomto případě se Harley ohlíží do šedesátek, a konkrétně na rychlé motorky a svalnatá americká auta, brázdící drag-stripy. Právě muscle-cars a pony-cars měly často kontrastní rychlé pruhy na výrazných základních barvách, proto i Harleye Fast Johnnie oblékají hlubokou modrou metalízu s bílou grafikou.

Název je inspirován maskotem, který se i dnes objevuje u závodního týmu Harley-Davidson Screamin‘ Eagle v šampionátu MotoAmerica King of the Baggers. Oním maskotem je prasátko Johnnie, které v roce 1920 adoptoval závodník Ray Weishaar. Původní Johnnie se vyskytoval i na závodech, a často se o něm mluví jako o možném původci přezdívky „Hog“ pro cokoliv, co je spjato s Harley-Davidsonem. Grafika rozzuřeného prasátka se objevuje i na levé straně nádrže.
V edici Fast Johnnie jsou nabízeny modely Low Rider ST, Street Glide ST a Road Glide ST. Od každého se vyrobí pouze 2 000 kusů. V případě menšího a lehčího Low Rideru ST z rodiny Cruiserů, přihodí edice Fast Johnnie k základní ceně 2 000 euro (necelých 50 tisíc). U Touringů Street Glide ST a Road Glide ST si pak připlatíte 3 935 euro (slabě přes 90 tisíc).

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist