Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
David_98: pěkně řečeno
883R: "Yezdi - podle českého výkřiku JEZDÍ!" - máš v tom chybu, bylo to podle českého zoufalého volání Jezdi! když stroj zrovna stávkoval.
musí konstatovat, že mně příjemně překvapilo kolik motorkařů místo posměšku na téma HD chape o jakej pruser se jedná. V zasadě jde o to, že malo makame a chceme za to moc peněz. Doufam, že se časem HD nevrátí do Ameriky, aby ho amici lacino montovali indum...
Je to jenom byznys, na nějaký tradice a srdcaře a pravý bikery kašlou. Takže zase znova: na začátku bylo slovo boží a pár svařených trubek. Nejlepší motorka je ta co si postavíte sami, takže nečekejte, že to udělá někdo za Vás.
Je to tak, jak píše Honza-Pce, článek na motorkářích je trochu zavádějící. H-D chce v Indii pouze montovat stroje pro tamní trh, aby se vyhnul daním nebo clům, a to z dílů, vyrobených v Americe. Podobnou montovnu už má v Brazílii. Motorky pro Ameriku, Evropu a další regiony se budou dělat dál v USA.
Ach ty odbory, HD se jen snaží přežít a zkouší se takhle dostat na nové trhy - možná se ispirovali u GM, které prakticky drží nad vodou odbyt v Číně. A zas tak moc se toho nemění, taky jsem si na motorku kdysi kupoval originální doplňky HD "made in Taiwan" Ale řeknu rovnou, tehdy pro mě bylo důležité, že motorka jako taková byla vyrobená v Americe.
Jinak v Indii mají s podobným typem motorek bohaté zkušenosti, podívejte se na Royal Enfield. Vyráběly se tam mimochodem i Jawy kejvačky (značka Yezdi - podle českého výkřiku JEZDÍ!) nebo Zetory.
A to, co dneska dovedou vyrobit soudruzi v Číně, o tom se nám kolikrát může jenom zdát. Je pravda, že se k nám dostanou i pořádné šunty, ale to nic nemění na tom, že Číňani nebo Taiwanci dneska umí vyrábět i kvalitní techniku (VW, BMW, GM, motory Triumph aj.)
A zase opět. Jako u Porsche Cayenne, jako u všechn "přešlapů" mimo tradici zavedených výrobců motorek a aut. Kolik z vás si koupilo H-D? Kolik z vás podpořilo ten jejich byznis a přispělo na "vysokou" mzdu us dělníků? No asi moc ne. Tak to teď zkusí s indickejma dělníkama, cena bude asi nižší a uvidí se, jak se jim bude dařit
To vždycky miluju kecy o ničení tradic. Ale když jde na lámání chleba - nakupování drahého H-D z ameriky a sportovního Porsche tak je ticho po pěšině
Ha, železo z Haryana místo železo z Milwaukee či jak se to píše No nezávidím H-D tu salvu posměšků, která je teď zasáhne, ale tak dříve nebo později to stejně čeká alespoň z části všechny výrobce... Teda doufám, že Ducati ne, i když, proč ne, když se nebudou vracet tamnější výrobky zpět do Evropy a bude to výroba jenom pro místní nenasycené trhy... Navíc kolikrát to může být kvalitnější práce, než od rozežraného a rozmazleného Evropana či Amíka... A opačně to nikdo neřeší, když si Korejci otevřou závod u nás... Ale kdo v té Americe a Evropě bude za chvíli všechny ty výrobky kupovat, když přesunou všechny závody a my budeme všichni nezaměstnaní? Za dalších 100 let to budou stěhovat zpátky, protože v Evropě a Americe klesne tak životní úroveň, že budeme levná pracovní síla
Přátelé, není to tak dávno, kdy se řada z vás pohrdavě vyjadřovala k asijským a čínským motorkám. H-D čkáři opovržlivě ohrnovali nos na šikmoočkami. Teď už budeme všichni jedna rodina.Není to paráda? Ráno jsem poslouchal rádio, kde uváděli, že téměř není výrobku, který by neměl cosi s Čínou a Ásií. S tím halt nic nenaděláme. Ale svezení na dvou kolech je nádherná věc, a je jedno kdo jim ve finále nalepil značku na nádrž. Tak na jaře zase na silnici. A pozdravme se, jsme jedna rodina.
Ale jaká krásná paralela do akruálního vyjednávání odborů u nás!!! Ano jen ať stávkují a "nedávají vládě nic zadarmo" ...vymiňují si své brebendy,nedaní nic ze svých výhod, zakládají si na svém"statní správa to je jistota" Odměnují se podle odpracovaných let a ne podle efektivity(jaká je tohle nehoráznost)...v Millwaukee to trvalo 3roky.U nás to bude rychlejší(jsme víc zadluženější)...a jak už tu někdo poznamenal-dnes jsou HDčka stejně víc jak z půlky čínskýcelá Amerika je.Čína drží přes 65% jejich deficitu ve svejch úvěrech - to je tak důvod, ne?
týmto si riadne skazia meno doteraz každý poznal harlejky ako AMAERICKE MOTO,, ale teraz si to riadne POKAZILI
No... evropa má 700 mil obyvatel všude a o motorky se zrovna neperou - bu´d už je mají, nebo mají auto - nebo na to nemají. Indie a nedaleká Čína je dohromady tak 2.5 miliardy a hodně z nich nemá motorku, ani auto, ani nejsou všichni zdaleka a úplně chudí...
prvopočátek tohot kroku se dá hledat v roce 2007, kdy zaměstnanci jinak hrdě tvrdící, že za HD by dýchali reagovali skrze odbory na návrh vedení omezit sociální výhody a úpravu mezd hrozbou stávky. kolektivní smlouva zůstala tak jak byla což dospělo do ekonomicky neúnosné situace a možnému přemístění výroby mimo USA. možná, že jde jen o krok jak donutit odbory ustoupit
No co se dá dělat, ale není to zase tak hrozný , protože HD bude pořád ten originální tradiční a jedinečný HD , i když se bude dělat třebas i v Indii, Číně, Japonsku a nebo v jiné ze zemí třetího světa! To třeba taková Honda, to je pořád jenom Honda , i když se dělá třeba i v USA nebo Itálii , takže asi tak...
Nevím, jestli tenhle článek úplně přesně interpretuje tiskové zprávy HD..
V Indii se podobně, jako dříve v Brazílii, otevírá montážní linka, kde bude probíhat kompletace motocyklů (Sportsterů) z dodaných konstrukčních modulů. Motivací jsou rozdílné dovozní celní tarify na součástky a motocykly.
Reimport do USA se IMHO nezdá pravděpodobný, vzdání se labelu "made in USA" by byl podle mě dost idiotský krok vzhledem ke kvalitní konkurenční nabídce jiných US made produktů (hlavně production customů).
Propouštění v mateřských továrnách souviselo spíše s vypršením kolektivních smluv a trvajícím poklesem poptávky (trh se nasytil ve velké míře v letech 2006-8, hdčka navíc "stárnou" dost pomalu.. ..a Wandell se nejeví jako moc progresivní CEO.. ), než s otevřením linky v Indii.
Přátelé 90% doplňků na HD je vyrobené v Číně,Malajsii,Koreji a dokonce značkové bundy jsou z Afganistánu.Ceny jsou tak přemrštěné, že z HD udělala firma snobárnu. To , že přemístila fabriku do Indie je další vývoj.Kapitalismus je postavený na zisku. Kecy typu ťradice,loajalita zaměstnance k firmě a jiné bláboly teď těm 12000 nezaměstnaným budou dlouho ležet v prázdném žaludku. Mimochodem ve Vietnamu otevřel Intel největší fabriku na světě. V Indii je největší fabrika IBM.Nejen Evropa se mění a již nesedí u stolu ,kde se rozdávají karty.
Dnes se bohuzel i manazeri takovych firem chovaji jako radobypodnikatele z vychodni evropy. Az nam zkrachuje firma na predrazene plovouci podlahy, zacneme vozit cinske ctyrkolky a az se to omrzi, otevreme spinningove studio. Par idiotu vzdycky nachytame, rychly prachy jdou a to je zaklad. Cim vic se ohaneji tradici, tim min na ni dbaji.
Bohuzel se ted kupujici, ale hlavne vyrobci nechali zlomit hrou na nizke ceny. Ted si muze kdokoli s prumernym platem dovolit prakticky cokoli. Ale v jake vyvojove a vyrobni kvalite? Zacalo to spekacky a konci to HD.
Ale s prachama:
Oni přišli na to, že musejí expandovat na čínskej trh, stejně jako němci s volkswagenama se tam snaží etablovat,
asiati prej maj nějakým zázrakem našetříno, a kupujou tam auta za hotový prachy na krámě!!
Změnila se planeta- už my ortodoxáci fanoušci jsme prostě přečísleni číňanama, jediný co zbejvá, moc si jich nepustit do obýváku .
souhlas, že Indie furt lepší než Čína ,nedá mi ale rozum, proč nemůže bejt aspoň minimálně zachovaná výroba v Milwaukee,třeba aspoň finální montáž, dneska všechno dělaj CNCčka, copak ty samotné mzdové náklady jsou tak vysoké? Prej za směnu jeden dělňas v 80 letech udělal 500 hlav ke 4-válcovému GS, copak to k****a nestačí, to jich má udělat 1000 nebo co ?
Tohle mi hlava nebere. Já mít prachy, tak už taky valim aspoň kusovku.
vonZahn : tohle je snad jasné i malému děcku, že z hlediska platu dělníka se západ vs východ nedá srovnat Alespoň, že výrobu přenesli do Indie namísto Číny. Alespoň, že to bude Indie místo Číny...tu druhou zemi moc nemusím
V roce 82-83 zachraňovala vláda USA H-D dovozníma kvótama na motorky nad 700ccm , tachometry motorek byli jen do 85mil i když jezdily přes 200km/hod... a teď pomalu kráčí na smetišti dějin Asi je kluky začnu zdravit ze soucitu
pánové velká škoda že se HD nekomletují u nás .Nechal bych se zaměstnat a za půl roku haryk doma.
boze chran
David_98: pěkně řečeno
883R: "Yezdi - podle českého výkřiku JEZDÍ!" - máš v tom chybu, bylo to podle českého zoufalého volání Jezdi! když stroj zrovna stávkoval.
musí konstatovat, že mně příjemně překvapilo kolik motorkařů místo posměšku na téma HD chape o jakej pruser se jedná. V zasadě jde o to, že malo makame a chceme za to moc peněz. Doufam, že se časem HD nevrátí do Ameriky, aby ho amici lacino montovali indum...
to GarageCafe:
Svatá pravda!
Je to jenom byznys, na nějaký tradice a srdcaře a pravý bikery kašlou. Takže zase znova: na začátku bylo slovo boží a pár svařených trubek. Nejlepší motorka je ta co si postavíte sami, takže nečekejte, že to udělá někdo za Vás.
Tomu se ubráníš jenom, když budeš co nejmíň kupovat čínský atd. věci a budeš mít co nejvíc děcek.
No myslím, že to s tou naší rasou jde do kytek rychleji než jsme čekali. Halt nebudeme pracovat už v továrnách, ale uklízet mešity..
když bych zobecnoval tak raději čínu než indii;
a pochybuju, že si budou tamní lidé hromadně kupovat hd na cestu do fabrik narozdíl od vw
Jinak v Indii mají s podobným typem motorek bohaté zkušenosti, podívejte se na Royal Enfield. Vyráběly se tam mimochodem i Jawy kejvačky (značka Yezdi - podle českého výkřiku JEZDÍ!) nebo Zetory.
A to, co dneska dovedou vyrobit soudruzi v Číně, o tom se nám kolikrát může jenom zdát. Je pravda, že se k nám dostanou i pořádné šunty, ale to nic nemění na tom, že Číňani nebo Taiwanci dneska umí vyrábět i kvalitní techniku (VW, BMW, GM, motory Triumph aj.)
No, alespoň montáž měla zůstat v USA
byznys sakra
A zase opět. Jako u Porsche Cayenne, jako u všechn "přešlapů" mimo tradici zavedených výrobců motorek a aut. Kolik z vás si koupilo H-D? Kolik z vás podpořilo ten jejich byznis a přispělo na "vysokou" mzdu us dělníků? No asi moc ne. Tak to teď zkusí s indickejma dělníkama, cena bude asi nižší a uvidí se, jak se jim bude dařit
To vždycky miluju kecy o ničení tradic. Ale když jde na lámání chleba - nakupování drahého H-D z ameriky a sportovního Porsche tak je ticho po pěšině
Ha, železo z Haryana místo železo z Milwaukee či jak se to píše
No nezávidím H-D tu salvu posměšků, která je teď zasáhne, ale tak dříve nebo později to stejně čeká alespoň z části všechny výrobce... Teda doufám, že Ducati ne, i když, proč ne, když se nebudou vracet tamnější výrobky zpět do Evropy a bude to výroba jenom pro místní nenasycené trhy... Navíc kolikrát to může být kvalitnější práce, než od rozežraného a rozmazleného Evropana či Amíka... A opačně to nikdo neřeší, když si Korejci otevřou závod u nás... Ale kdo v té Americe a Evropě bude za chvíli všechny ty výrobky kupovat, když přesunou všechny závody a my budeme všichni nezaměstnaní?
Za dalších 100 let to budou stěhovat zpátky, protože v Evropě a Americe klesne tak životní úroveň, že budeme levná pracovní síla
Přátelé, není to tak dávno, kdy se řada z vás pohrdavě vyjadřovala k asijským a čínským motorkám. H-D čkáři opovržlivě ohrnovali nos na šikmoočkami. Teď už budeme všichni jedna rodina.Není to paráda? Ráno jsem poslouchal rádio, kde uváděli, že téměř není výrobku, který by neměl cosi s Čínou a Ásií. S tím halt nic nenaděláme. Ale svezení na dvou kolech je nádherná věc, a je jedno kdo jim
ve finále nalepil značku na nádrž. Tak na jaře zase na silnici. A pozdravme se, jsme jedna rodina.
Ale jaká krásná paralela do akruálního vyjednávání odborů u nás!!!
Ano jen ať stávkují a "nedávají vládě nic zadarmo" ...vymiňují si své brebendy,nedaní nic ze svých výhod, zakládají si na svém"statní správa to je jistota" Odměnují se podle odpracovaných let a ne podle efektivity(jaká je tohle nehoráznost
)...v Millwaukee to trvalo 3roky.U nás to bude rychlejší(jsme víc zadluženější)...a jak už tu někdo poznamenal-dnes jsou HDčka stejně víc jak z půlky čínský
celá Amerika je.Čína drží přes 65% jejich deficitu ve svejch úvěrech - to je tak důvod, ne?
týmto si riadne skazia meno doteraz každý poznal harlejky ako AMAERICKE MOTO,, ale teraz si to riadne POKAZILI
No... evropa má 700 mil obyvatel všude a o motorky se zrovna neperou - bu´d už je mají, nebo mají auto - nebo na to nemají. Indie a nedaleká Čína je dohromady tak 2.5 miliardy a hodně z nich nemá motorku, ani auto, ani nejsou všichni zdaleka a úplně chudí...
prvopočátek tohot kroku se dá hledat v roce 2007, kdy zaměstnanci jinak hrdě tvrdící, že za HD by dýchali reagovali skrze odbory na návrh vedení omezit sociální výhody a úpravu mezd hrozbou stávky. kolektivní smlouva zůstala tak jak byla což dospělo do ekonomicky neúnosné situace a možnému přemístění výroby mimo USA. možná, že jde jen o krok jak donutit odbory ustoupit
No co se dá dělat, ale není to zase tak hrozný
, protože HD bude pořád ten originální tradiční a jedinečný HD
, i když se bude dělat třebas i v Indii, Číně, Japonsku a nebo v jiné ze zemí třetího světa!
To třeba taková Honda, to je pořád jenom Honda
, i když se dělá třeba i v USA nebo Itálii
, takže asi tak...
mnohem větší úlet je tohle: //www.motorcycle-usa.com/321/8282/Motorcycle-Article/Can-ATK-Cruisers-Help-Harley-Davidson-.aspx
to mi bylo na blití...
Nevím, jestli tenhle článek úplně přesně interpretuje tiskové zprávy HD..
), než s otevřením linky v Indii.
V Indii se podobně, jako dříve v Brazílii, otevírá montážní linka, kde bude probíhat kompletace motocyklů (Sportsterů) z dodaných konstrukčních modulů. Motivací jsou rozdílné dovozní celní tarify na součástky a motocykly.
Reimport do USA se IMHO nezdá pravděpodobný, vzdání se labelu "made in USA" by byl podle mě dost idiotský krok vzhledem ke kvalitní konkurenční nabídce jiných US made produktů (hlavně production customů).
Propouštění v mateřských továrnách souviselo spíše s vypršením kolektivních smluv a trvajícím poklesem poptávky (trh se nasytil ve velké míře v letech 2006-8, hdčka navíc "stárnou" dost pomalu.. ..a Wandell se nejeví jako moc progresivní CEO..
Přátelé 90% doplňků na HD je vyrobené v Číně,Malajsii,Koreji a dokonce značkové bundy jsou z Afganistánu.Ceny jsou tak přemrštěné, že z HD udělala firma snobárnu. To , že přemístila fabriku do Indie je další vývoj.Kapitalismus je postavený na zisku. Kecy typu ťradice,loajalita zaměstnance k firmě a jiné bláboly teď těm 12000 nezaměstnaným budou dlouho ležet v prázdném žaludku. Mimochodem ve Vietnamu otevřel Intel největší fabriku na světě. V Indii je největší fabrika IBM.Nejen Evropa se mění a již nesedí u stolu ,kde se rozdávají karty.
týmto si riadne skazia meno
doteraz každý poznal harlejky ako AMAERICKE MOTO,, ale teraz si to riadne POKAZILI
Dnes se bohuzel i manazeri takovych firem chovaji jako radobypodnikatele z vychodni evropy. Az nam zkrachuje firma na predrazene plovouci podlahy, zacneme vozit cinske ctyrkolky a az se to omrzi, otevreme spinningove studio. Par idiotu vzdycky nachytame, rychly prachy jdou a to je zaklad. Cim vic se ohaneji tradici, tim min na ni dbaji.
Bohuzel se ted kupujici, ale hlavne vyrobci nechali zlomit hrou na nizke ceny. Ted si muze kdokoli s prumernym platem dovolit prakticky cokoli. Ale v jake vyvojove a vyrobni kvalite? Zacalo to spekacky a konci to HD.
Hi hi hi. Tak heslo: lepší ségru v bordelu, než bráchu na rejži už neplatí? No konečně herlejáři maj po prestiži.
Ale s prachama:
.
Oni přišli na to, že musejí expandovat na čínskej trh, stejně jako němci s volkswagenama se tam snaží etablovat,
asiati prej maj nějakým zázrakem našetříno, a kupujou tam auta za hotový prachy na krámě!!
Změnila se planeta- už my ortodoxáci fanoušci jsme prostě přečísleni číňanama, jediný co zbejvá, moc si jich nepustit do obýváku
souhlas, že Indie furt lepší než Čína
,nedá mi ale rozum, proč nemůže bejt aspoň minimálně zachovaná výroba v Milwaukee,třeba aspoň finální montáž, dneska všechno dělaj CNCčka, copak ty samotné mzdové náklady jsou tak vysoké? Prej za směnu jeden dělňas v 80 letech udělal 500 hlav ke 4-válcovému GS, copak to k****a nestačí, to jich má udělat 1000 nebo co
?
Tohle mi hlava nebere. Já mít prachy, tak už taky valim aspoň kusovku.
vonZahn : tohle je snad jasné i malému děcku, že z hlediska platu dělníka se západ vs východ nedá srovnat
Alespoň, že výrobu přenesli do Indie namísto Číny. Alespoň, že to bude Indie místo Číny...tu druhou zemi moc nemusím
V roce 82-83 zachraňovala vláda USA H-D dovozníma kvótama na motorky nad 700ccm
, tachometry motorek byli jen do 85mil i když jezdily přes 200km/hod...
a teď pomalu kráčí na smetišti dějin
Asi je kluky začnu zdravit ze soucitu