ktm_listopad




Harley-Davidson vystavuje revoluční modely Pan America a Bronx

Americký orel z Milwaukee loni v létě oznámil příchod nové generace motocyklů a tohle jsou první z nich. Vidět je mohli Američané na konci srpna a nyní mají svou evropskou premiéru. Ačkoli má jít o motocykly modelového ročníku 2020, výrobce je zatím na technické údaje skoupý. S výjimkou výkonu a krouťáku, které vypadají velmi dobře.

Kapitoly článku

Motory Revolution Max

Nové modely, ať již ty vystavené, nebo teprve plánované, spojuje pohonná jednotka nazvaná Revolution Max. Harley se pevně drží toho revolučního označení, když Revolution byl už motor pohánějící V-Roda na počátku milénia a Revolution X je zase pohonná jednotka v modelech Street 750 a Street Rod. Jak moc se bude Revolution Max uvnitř lišit, to netušíme, jisté však je, že s výše jmenovanými sdílí kapalinové chlazení a úhel rozevření válců 60 stupňů. Kovaní Harleyáři se nemusejí bát, o pětačtyřicetistupňové vzducháče určitě nepřijdou, ovšem těchto "revolučních" agregátů bude v nabídce přibývat. Ačkoli ona ta revoluce trvá už bezmála 20 let...

Porovnávač fotek
Ovládání - nemazat

Pan America 1250

Harley-Davidson Pan America není typické cestovní maxienduro, protože H-D si dle svých slov tvoří vlastní kategorie. Tahle se jmenuje Adventure Touring a má být určená pro „cestování a táboření i v místech, kam nevede asfalt“ :o). V tomto vysokém modelu by měl být motor Revolution Max ve verzi 1250 cm3 naladěný na maximální výkon více než 145 koní a nabízet maximální točivý moment více než 122 Nm. Pokud se podivujete těm údajům "více než", nejste sami, ale takhle to Amíci udávají.

Tyto údaje jsou zároveň tím jediným, co nám Harley o nové Pan Americe prozradil. Jo a že motor slouží jako centrální nosný prvek rámu (zvláštní slovní kombinace), což má přispívat k centralizaci hmoty a lepší ovladatelnosti. Nechybí prý vyvažovací hřídel, ani nás nenapadlo, že by u takovéhoto motoru nebyla. Chcete vědět víc? Počkejte si, v H-D jsou mistři na dávkování technických údajů, vždyť jen LIveWire nám servírovali snad na čtyřikrát...

Bronx

Tak už je jasno, koncept nazvaný loni Streetfighter se bude jmenovat Bronx, spekulace o Bareknucklu byly mimo. Také tady jsme se nedozvěděli nic nového, než že motor s objemem 975 kubíků (to už bylo známé dopředu) bude mít výkon více než 115 koní a točivý moment více než 95 Nm. Zase to "více než"... Na litrový dvouválec solidní hodnoty na úrovni Ducati SuperSport. Jaká ale bude hmotnost? Zatím můžeme doufat, že budeme mile překvapeni. Kdy se dozvíme další podrobnosti, za měsíc, za dva? Hej, Amíci, tady nedočkavá Evropa, dávejte nám to všechno naráz!

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 36 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist