yamaha_srpen




Harley-Davidson Pan America a Streetfighter vystaveny v Milwaukee

Ač to americká značka nikde oficiálně neprezentovala, stejně tato událost neunikla pozornosti světových médií. V Milwaukee ve Wisconsin Center byly v rámci veletrhu manuálních dovedností Maker Faire vystaveny dva prototypy nových Harleyů!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Je teda trochu paradoxní, že videa, která se k daným prototypům váží, pocházejí od novosibirského Harley-Davidsonu a ne od někoho z Ameriky. Ale ať se sem dostala klidně z Marsu, to je jedno, důležitější je, co zachycují. Na jednom je cestovní enduro Pan America, na druhém agresivní naháč Streetfighter. Alespoň pod těmito názvy je Harley-Davidson ukázal už loni v srpnu. Tehdy ještě pouze na obrázku, nyní už naživo. A zajímavé je, že se oba motocykly za ten rok vůbec nezměnily. A jelikož je u obou nahlášeno spuštění sériové výroby pro modelový ročník 2020, dá se očekávat, že už se ani nic nezmění. Že to, co máme před sebou, jsou finální podoby, které budou představeny s největší pravděpodobností v listopadu v italském Miláně na veletrhu EICMA. Harley-Davidson sice většinou nové modely ukazuje doma v srpnu, ale tohle jsou tak zásadní stroje, že věříme tomu Milánu.

A teď už jen lehké zopakování, co jsou oba prototypy zač. Pan America je ztělesněním americké představy o tom, jak by měla vypadat motorka kategorie adventure. Design je, ehm, nepřehlédnutelný. Tyhle tvary jsou tak výjimečné, že je těžké se rozhodnout, jestli jsou mega hnusné a právě proto byste si tuhle motorku nikdy nekoupili, nebo jsou mega hnusné a právě proto bez téhle motorky už nemůžete být.

Jako pohonná jednotka bude sloužit úplně nový, kapalinou chlazený dvouválec o objemu 1250 kubíků. Jestli půjde o potomka V-Rodů, to zatím nedokážeme říct, ale dávalo by nám to smysl. Úhel sevření válců tam podle rychlého měření školním úhloměrem na monitoru je těch „véroďáckých“ 60 stupňů, Harley stejnou architekturu má i u motoru Revolution, který pohání malé sedmsetpadesátky řady Street.

Kola nejspíše 19 a 17 palců, radiální čtyřpístková Bremba, normální odpružení, sekundární převod řetězem namísto řemenu, prostě to vypadá, že se Američané nesnažili objevit Ameriku a převzali design podvozku, jaký funguje ve všech jiných adventurách. Žádný Buell Ulysses.

VIDEO: Harley-Davidson Streetfighter

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Zatímco u prvního motocyklu se spíše kloníme k variantě, že mu jméno Pan America zůstane, u Streetfighteru bychom to tak jasně neviděli. Zejména když si prý nedávno nechal Harley-Davidson patentovat jméno Bareknuckle, což v překladu znamená „obnažené klouby“. Tohle označení se používá pro zápasy bez rukavic, takže drsné je dost. Ať se ale Streetfighter bude jmenovat jakkoli, do světa by měl jít s menším motorem o objemu 975 kubíků. Zajímavé ovšem je, že tady najdeme sekundární převod ozubeným řemenem. Bývali bychom to čekali úplně naopak – bezúdržbový řemen pro cesťák, řetěz pro agresivního naháče. Ale určitě to nějaký americký důvod mít bude…

Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 8 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist