yamaha_demo_tour




Harley-Davidson Sportster končí v Evropě

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SpeedyRacer10 (3) napsal 10.01.2021 v 19:17

Viděl jsem pár videii jak přivezli do H-D dealerů motorky pro rok 2021 a byli tam i modely řady sporster tak teď budou jse nadále dělat a jenom pro Evropu je to konec nebo jak?

Harycek (0) napsal 10.10.2020 v 19:01

Když mi ho přestali vyrábět, půjde cena nahoru? Já ho teda prodávat nechci. 750 street je bezva motorka .

HurryHD (2) napsal 06.10.2020 v 15:32-2+2

Následek melounového vedení EU a taky ReWire rozhodování nového managementu HD. Můj Roadster jezdí a jezdit bude na EURO 3, se stříkačkou a katem. F*ck EU ekologie !

_pheela_ (3) napsal 06.10.2020 v 14:25

Na HD se radeji divam, nez abych na nich jezdil. Nicmene kdybych si mel vybrat jeden model z jejich rady, byl by to jednoznacne 48, pokud tyhle ikony utnou, obavam se, ze mladsi generace uz tuplem nezaujmou, pokud ano, tak dost mozna odradi nasledujici cenovkou.
Pravdepodobne ale maji mnohem hlubsi studie na tohle tema nez ja.

Sir_CHerokee (117) napsal 06.10.2020 v 09:36

To je velká rána pro nD do Sportsteru už neinvestuje mnoho let. Ale u těch 750 mě to tedy fakt překvapilo. Vždyť o těch normách věděli, mohli se dávno připravit jako ostatní.

Pupinskyj (29) napsal 06.10.2020 v 09:30

R.I.P chjo

faux4 (34) napsal 06.10.2020 v 09:26

Sportstera mam. Iron 883. Jizda na nem je specificka, diky motoru, ale i podvozku-posazu, kdy mam pocit, ze jsem castecne soucasti motorky, ne ze bych na ni jen sedel, jako napr. 48 nebo Indian Scout. Takze pro me idealni volba pro retro motorku, ale s nadcasovym designem. Skoda, ze H-D neda to stejneho podvozku litrovy vodou chlazeny motor, treba prepracovany Street.. ale ze se stahuje z trhu. Indian Scout ma super motor, ale napr. pro me je ten posaz uz prilis klasicky..
Street, Softtail by meli v nabidce zustat.. Lifewire je taky paradni pocin, ktery zapada do doby, spis jako reklama, ne ze by se masivne prodaval.. Ale najit cestu jak oslovit novy zakazniky bude klic k preziti.. Spoustu bylo jiz napsano.. problem taky bude, ze kdyz si koupite takovou motorku, tak vam vetsinou vydrzi na cely zivot, diky robustnosti i udrzbe. Takze si H-D budete hyckat a olitavat budete japonce..

kawasaki-zr7 (11) napsal 06.10.2020 v 09:23

Nedělá se to tak, že když se v oblasti se slušnými prodeji zavedou nesmyslná cla, montáž se tam převede?
Teda Baťa to tak po 1.sv. válce dělal.

t_freedom (153) napsal 06.10.2020 v 09:23

Mě na těch emisních normách pro MOTORKY fascinuje účelnost vynaloženýho úsilí v poměru počtu motorek a sumě najetých km za rok oproti skupině automobilů.
Další rána do hlavy přichází ve chvíli, když si člověk uvědomí kolik motorek jezdí ve 'vyspělých zemích' kde furt utahujeme normy a kolik v zemích třetího světa, Asie, Afriky, jižní Ameriky, kde na emisní normy většinou spíš prděj... pominu-li kolik tam stále jezdí dvoutaktů v běžným užívání...

bledemon (126) napsal 06.10.2020 v 09:20

euronormy nejsou důvodem ukončení modelů, to je jen poslední kapka. Hlavní je prodejnost. Koukněte třeba na francii2019: harley 8800ks celkem, ale indohd jen cca 200, malé sportstery cca 550ks. U větších sporťáků je to už divnější- 1900ks (asi jiné státy hůř). Elektrohd pár kousků, ale to emise plní -zatim
O hd se zdůrazňuje jak jí každoročně klesá zisk, ale porovnejte si loňské výroční zprávy, furt byla s několika mld kč hrubého nad ktm i bmw a další mld má z finančních služeb. To motocyklová divize kawy je najednou v minusu, suzuki moto jen v mírném zisku a yamaha moto pro eu-us ve ztrátě. To jsou záhady, při těch velkých prodejích.

Honzis (44) napsal 06.10.2020 v 08:46

2 josefino & afro-r1: Kucí, nemám rád ani Trumpha, ani Brusel a už vůbec nemám potřebu do kohokoli z nich kopat. Považuji ale za důležité vidět věci v širším kontextu. S H-D to jde průběžně z kopce už asi šest let, co nastoupil Matt Levatich (jen časové omezení, nikoli "svalování viny", dost možná on právě zbrzdil pád, který by byl ještě větší), a to, že se Donald s EU a Čínou "kousli" a navzájem si napařili cla, je fakt, který H-D s řešením ekonomických problémů fakt nepomohl. Od Trumpa to byl krok, který se dá pochopit a vlastně s ním alespoň v tomhle celkem souzním, ale z pohledu Harley-Davidsonu to najednou byl skokově další velký problém. Asi jako když vám teče do lodi obrovskou dírou z boku a najednou zjistíte, že jste ke všemu ještě najeli na kru a máte další díru v přídi. Z 6 % se najednou clo zvýšilo o dalších 25 na 31 %. Harley tak stál před dilematem, jestli o čtvrtinu zvýšit ceny pro zákazníky (už takhle není - a nechce být - Harley žádná láce, ovšem o čtvrtinu nahoru by byla naprostá sebevražda), nebo to nechat být a to clo vzít "na sebe". Rozhodl se pro druhou možnost s tím, že ta opatření snad budou jen krátkodobá. No a už je to déle než dva roky. To už prostě na ekonomice podniku poznáte. Proto ta vsuvka, že H-D nemá peněz nazbyt "i kvůli dopadům Trumpovy svaté války". Pořád si myslím, že to tam není uvedené nevhodně

3 reakce

Honzis
Honzis 06.10.2020 v 09:11

vitik: Jo, to je vlastně ještě B k tomu A, díky za doplnění


l333v (7) napsal 06.10.2020 v 07:44-1

Mel jsem Irona 883 a ten motor je fantasticky nechapu EU ze stale tlaci na nejake emisni a hlukove normy HD nikdy nebude mit mene jak 95 decibel a euro 5 no nevim a co az bude euro 8? Kazdopadne toto je nejvetsi ztrata protoze tyto modely byli vstupenkou do HD nikdo si nekoupi hned prvniho HD Ultra glide clasic

josefíno (70) napsal 06.10.2020 v 06:57-1+6

Kopat do Trumpa je super, přitom on se jen podle mě snaží nahodit vykloubené poměry zpátky. Zato ta nikým nevolená banda utopistických magorů v Bruselu, ta je OK.
Jestli má HD potíže mě nepřekvapuje. Pokud ty hipsteři ve vedení rozhodnou, že a) Harlej bude vyrábět motorky pro začátečníky a nemotorkáře, b) Harleje se budou vyrábět v Indii, c) bude se vyrábět elektrickej Harlej, tak si ty problémy způsobili sami...

afro-r1 (513) napsal 06.10.2020 v 00:20-1+2

Tak uz i tady standardni novinarsky kopanec do Trumpa...
O letitych 10% clech EU na US auta nikde v mediich ani slechu, zato kdyz USA dorovnaly na stejnou hodnotu, je to pro EU okamzite "obchodni valka".

Kulasec (56) napsal 05.10.2020 v 22:51+1

Škoda toho Sportstera. Pro mě osobně nejhezčí řada z jejich produkce.
Zasnažit se mohli, když značka jako Guzzi to s mnohem menším objemem výroby a prostředků dala.
Inu peníze vládnou světem...

Zedsdead (293) napsal 05.10.2020 v 20:32+2

HD dělá jednu botu za druhou už léta letoucí. Viz. vyrábět šunty v Indii, elektro-nesmysl, inovací málo, ignorace trendů, růstových segmentů. Ignorace zákazníků (kolik je u nás dealerů??) - kam s tím budu jezdit na servis? Atd. to jen v rychlosti pár bodů.
A je to škoda, HD má své kouzlo...
Kdo ví, co bude, třeba HD jednou někdo velkej koupí a zase začnou vyrábět něco zajímavého.

gege1 (13) napsal 05.10.2020 v 20:09

Verím, že nie, resp. nie natrvalo Hlavne 1200 vka je mimoriadne charizmatický motor a rad spomínam na dve sezóny so Seventy Two.

DoctorDevotee (26) napsal 05.10.2020 v 20:00+1

Sportster konci. Viem to uz pol roka ale bohuzial pre mna zla doba. Potreboval som na jar peniaze na mur okolo domu, kuchynu, dvor, schody a zbytok nabytku. Priority su skratka jasne dane, kazdy z nas musi vediet, kedy ustupit svojim snom pre veci, co su dolezitejsie.

A tak moj sen o dome musel pockat, na pozemku mi stoji nezariadeny dom s krasnou 2-garazou v ktorej hrdo stoji jeden z poslednych Royal Enfieldov Classic a v sobotu si idem pre uplne posledny roadster pre EU trh. Cakam na svoj dom 36 rokov. Par mesiacov hore-dole. Kto si to bude o rok pamatat? Ale to, ze mi tieto masiny chybaju v garazi by som si nikdy neodpustil...

chatra (22) napsal 05.10.2020 v 16:54

Chtěl jsem Haryka a protože jsem chtěl motorku, která umí zatáčet a neváží 4 metraky, Sporty byl správná volba. Co si koupí někdo podobného smýšlení, když Sporty nebude v nabídce? Enfielda?

Vlnič (199) napsal 05.10.2020 v 15:58

Jednou jedinkrát v životě jsem jel na chopperu a byl to právě HD 883 Sportser a ta motorka mě k mému obrovskému překvapení bavila, resp. líbil se mi ten motor
Je to škoda .. tohle euro emisní šílenství je prostě šílenství

ZdenalH (70) napsal 05.10.2020 v 15:40-1+3

HD není můj šálek kávy, ale čehokoliv s motorem na benzín, co zařízne rozhodnutí úředníka z Bruselu je škoda.

Destroyer (237) napsal 05.10.2020 v 15:13+1

objem 883 ccm nieje náhoda, je to 50 kubických palcov. Čiže taký pionier z USA, ktorý vtedy v jedinom objeme 50 kubických palcov zmenil charakter HD aj vďaka reklame od kráľa Rock & Roll








TOPlist