yamaha_demo_tour




Harley-Davidson láká na sériový LiveWire a vítěznou přestavbu Bitvy králů

Americká klasika na evropských veletrzích mívá krásné expozice, ovšem naprosté světové novinky prezentuje málokdy. Letos je to tak napůl – sériovou podobu elektrického modelu LiveWire už jsme viděli, ale teď značka uvolnila další várku technických údajů. V Miláně také došlo k vyhlášení vítězů celosvětové přestavbové soutěže Battle of the Kings.

Kapitoly článku

Elektrický LiveWire

Kolik má koní, kolik pojede, jak je těžký, jak velké jsou baterky a za jak dlouho se nabijí? Tak to si Harley ještě nechává pro sebe. Další údaje a informace o ceně a předběžných objednávkách budou prý zveřejněny až v lednu 2019. Samotný prodej by měl začít také příští rok, soukromě si ale myslím, že dříve jak na podzim to nebude. Takže času na zjišťování odpovědí na vyřčené otázky bude dost. Nicméně myslím si, že těm lidem, kteří si LiveWire objednají jako první, to bude celkem jedno. Elektrický Harley, to samo o sobě je věc, která nikoho nenechá chladným.

Co tedy víme? Tiskovou zprávu musíte číst s nadhledem, jak je u amerických značek zvykem, divokými přídavnými jmény se nešetří, a když si v odstavci „Výkon“ čtete o neuvěřitelné akceleraci a vzrušujícím dojmu z jízdy, musíte se prostě usmívat. Takže „vykostíme“ řečičky a extrahujeme informaci, že LiveWire má elektromotor s permanentním magnetem usazený dole kvůli těžišti, u něhož se nemálo pozornosti při ladění věnovalo zvuku (podmanivému, jak jinak…), jehož výška a intenzita roste s rychlostí. Harley musí znít, i když je elektrický!

Motor je součástí hliníkového dvojitého páteřového rámu, u něhož výrobce vyzdvihuje obratnost a snadné ovládání v ulicích velkoměst i na zatáčkovitých silnicích. To u elektrik s vysokými baterkami bývá občas oříšek, tak snad na tom Haryk bude lépe. Každopádně potěšitelná je kvalitní podvozková výbava, vpředu je vidle Showa SFF-BP s velkými pístky a odděleným nastavením tlumení, vzadu centrála taktéž od Showy, tentokráte BFRC-lite. Cajky tohohle typu najdete třeba na desítkové Ninje, takže by to mělo fungovat. Brzdy jsou od Bremba, přední čtyřpístkové radiálky jsou dokonce monoblokové – ne, tohle fakt není typický Harley nejen svou pohonnou jednotkou.

Pneumatiky jsou sice obvyklý Michelin Scorcher, nicméně jsou to sedmnáctky šířek 120 a 180 mm, takže zase úplně něco jiného. Jejich prokluzu brání v jednom směru ABS a v druhém kontrola trakce, a i když to tisková zpráva přímo nezmiňuje, jsme přesvědčeni, že míra jejich zásahu bude upravena podle zvoleného jízdního režimu. Těch LiveWire má hned sedm, čtyři standardní a tři si jezdec může nadefinovat sám. Jak jinak než přes TFT displej s modrozubým připojením na mobil, u něhož je možné ladit úhel náklonu, aby dobře na něj viděli malí i velcí.

Něco málo Harley prozradil i o baterkách, li-onkách v hliníkovém žebrovaném krytu. Zatím tedy víme jen to, jak se budou nabíjet, a fajn zprávou bezesporu je, že má Live Wire vestavěnou nabíječku, tudíž potřebujete akorát kabel, který se vejde smotaný pod sedlo a který píchnete do klasické domovní zásuvky. Je tady ale i možnost využít silnou veřejnou dobíjecí stanici (všichni dealeři, kteří budou LiveWire prodávat, ji budou mít) a nabíječek Level 2 a Level 3 nebo systému DC Fast Charge (DCFC) prostřednictvím konektoru SAE J1772 (USA) nebo konektoru CCS2 – IEC typ 2 (mezinárodní). Kromě velkých akumulátorů, které dodávají energii motoru, bude mít LiveWire také malou 12voltovou baterku na světla, blinkry, klakson a přístrojovku.

Vítěz Battle of the Kings

Dříve se celkový vítěz Bitvy králů vyhlašoval v létě na festivalu Wheels & Waves ve francouzském městečku Biarritz, nyní se finále této dealerské soutěže přesunulo do Milána. A tramtadadá, vítězem letošního ročníku, kterého se zúčastnilo přes 300 dealerů z více než 30 zemí, se stává motocykl nazvaný „The Prince“, který postavili v Bangkoku. Čisťoučký a jednoduchý chopper s původem v modelu Street Bob, který nevypadá zle, ale za vítěze bychom ho asi teda nezvolili. Ale my nejsme v porotě.

Na pomyslné pódium thajský stroj doprovodily ještě „Back to the Track“ z australského Adelaide a „Farm Machine“ z italské Boloně. Příští ročník Battle of the Kings bude ještě větší, poprvé se do něj zapojí i dealeři z USA a bude možné vybírat z většího počtu modelů včetně Touringů.

 

Další fotky ze stánku Harley-Davidson na výstavě EICMA 2018

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 33 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Capt.Orr přispěl 6 Kč
Jiroos přispěl 6 Kč
pernik92 přispěl 6 Kč
jardahoral přispěl 6 Kč
Kytí přispěla 3 Kč
Zdenek54 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist