Výstava Eicma a zavazadla na motorku: v kurzu je hliník nebo kůže
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický , Press | Zveřejněno: 15.12.2016 | Zobrazeno: 20 208x
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický , Press | Zveřejněno: 15.12.2016 | Zobrazeno: 20 208x
dobrý
Homologaci kufru, padáků a lyžin a nosičů sem letos řešil v Brně u SW Motech. Chtěl sem od nich homologační listy k doplňkům, které mi namontovali na motorku.
A bylo mi řečeno, že žádné kufry nemají homologaci ani origo Alu od BMW a ani nemusí mít za předpokladu pokud na demontáž a montáž kufrů nepotřebujete nářadí. Padací rámy nemusí pokud nepřesahují obrys motocyklu. Dokonce i na zvýšené plexi je nějaká úmluva a výjimka, kterou mi nikdo nebyl schopný vysvětlit.
Jediné co musí mit homologaci je rozšíření zrcátek.
Samozřejmě, že i u kufrů, které si vyrobíte doma musíte splnit určité podmínky týkajících se ostrých hran. Je tam předepsaný minimální rádius hran, ale nevím jeho přesnou hodnotu.
Ani na BMW 1200 GS nemáte tyto doplňky, které jsou na moto namontovány od výrobce zapsány v TP. Nechci se nijak obouvat do Brambory, to je pouze jako přiklad kompletně vybavené moto od výrobce.
mozna by ten clanek mel psat/editovat spise nekdo, kdo si da tu praci a zmini se i o ceskych vyrobcich.
Kůže nebo hliník? No na STK hlavně evropská homologace...
Ty kufry GIVI Trekker Dolomiti vypadají na Yamaze XSR parádně!
Jarda: Nezlobte se na mne. Ale já ve vašich odkazech (níže) domácí výrobce kufrů, brašen ani vaků na motocykl nevidím. Předpokládám, že redaktoři tohoto motorkářského serveru mají dobře zmapovanou veškerou domácí výrobu. A pokud ne dobře, tak určitě lépe než já. Domnívám se, že mnoho zdejších čtenářů by s povděkem přijalo podobný článek mapující domácí výrobu v tomto segmentu doplňků.
S pozdravem Zdeněk
zdenekp: Článek navazuje na speciál k výstavě Eicma 2016 v Miláně, který je na této stránce: //www.motorkari.cz/tagy/2016+eicma
Česká stopa na milánské výstavě byla popsána již 25.11. v tomto článku:
//www.motorkari...e-vystave-35551.html
Jsme otevřeni jakékoliv spolupráci, proto není problém poslat email: //www.motorkari.cz/info/?act=kontakty abychom se domluvili na článku i s výrobci v ČR, pokud vám něco chybí.
Článek je samozřejmě hezký počin. Ale co si dát trochu práce a představit domácí výrobce??
Zavazadla na motorku: v kurzu je hliník nebo kůže---- to mi je kruci novinka
zase dobréj článek
a chtělo by to upozornit i na max. rychlost nebot ta se taky liší od typu.