husqvarna_svartpilen_801_2




Gas Gas má velké sedmistovky – a my už víme, jak jezdí!

U KTM s označením 690, u Husqvarny jako 701 a od Gas Gasu si je budete moci pořídit s číslovkou rovných 700. Řeč je o supermotu SM 700 a dual sportu ES 700, které nově rozšiřují portfolio katalánské značky. V čem jsou jiné?

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Bylo to jen otázkou času, kdy se tato dvojčata objeví i v červené barvě. Vlastně jsou to už trojnásobná dvojčata – technický základ endur a motardů je stejný, a pak je tady ta záležitost s barvami a designem, kdy se s maličkými změnami prodávají pod značkou KTM, Husqvarna a teď nově i Gas Gas. Pro ten jsou prvními opravdu vážně míněnými silničními motocykly pod novým majitelem, který původní předsevzetí, že Gas Gas bude čistě terénní značkou, již předloni trochu pozměnil a avizoval, že se ze značky pocházející z katalánské Girony stane taková svěží záležitost i pro silniční použití. Než ale dojde na čisté silničáky 125-400 cm3 (postavené na základě KTM Duke), přicházejí jako takový přechodový můstek mezi offroadem a silnicí právě jednoválcové sedmistovky.

Co je tady jiného proti kátéemkám a Husqvarnám? Design a – a to je asi tak všechno. Tiskovou zprávu jsem četl poměrně podrobně, ale jestli je tam někde nějaká schovaná bota, tak maličká. Na miminko. Nedonošené. Stejná technika hardwarová i softwarová, akorát plasty, sedla a světla jsou jiné. Dokonce i cenovky jsou naprosto identické, za kterýkoli ze šestice těchto strojů dáte shodných 299 900 Kč. To mi přijde fajn. Nikdo se tu nevyvyšuje nad ostatní, nehraje se zde na lidovku a prémiovku, prostě zde volíte jen a pouze očima. A v tom by neokoukaný rudý Gas Gas mohl posbírat spoustu plusových bodů. A vlastně jeden technický rozdíl tady je, a to v kolech na supermotardu. Gas Gas jako jediný používá lité ráfky, které mu podle mého názoru náramně seknou. Na závodní čtyřipade jsou dráťáky povinnost, ale u téhle motorky naprosto dominantně zaměřené na silnici jsou ta litá kola naprosto pochopitelnou volbou. A jak už jsem řekl, vypadají parádně.

A jaká je tedy technika? V příhradové chrommolybdenovém rámu bije ten nejpsychopatičtější jednoválec, jaký jsme kdy poznali, čtyřventil o objemu 692,7 cm3 a s parametry 55 kW/74 koní a 73,5 Nm. Už na papíře je to docela děsivé stádo (pro motorku s homologací Euro 5), ale to jste ještě nezažili, jak tenhle motor jde po otáčkách. Bráááp bráááp bráááp. Nádhera, ještě když přidáte obousměrný quickshifter. Jsou tady dva jízdní módy, které v sobě mají integrované i další nastavení elektroniky – i tady totiž najdete víceosou elektroniku s náklonovým ABS a kontrolou trakce. V silničním módu mají motard i enduro stejné nastavení, liší se v tom druhém. Supermoto má ještě agresivnější reakci na plyn a kontrolu trakce umožňující driftování pod plynem, stejně jako ABS umožňující driftování pod brzdami, tedy s vypnutou kontrolou zadního kola. Enduro nabídne hladší průběh výkonu, ještě benevolentnější kontrolu trakce a ABS si dokonce můžete vypnout i na předku.

Podvozkovou část zastupuje kromě již zmíněného příhradového rámu ještě odpružení WP, vpředu v podobě 48mm upside-down vidlice a vzadu s centrálním tlumičem s přepákováním. U endura jde o wépéčka Xplor se zdvihem 250 mm vpředu i vzadu, supermoto má tlumiče Apex a zdvihy 215/240 mm. V obou případech dostanete u předků nastavitelné tlumení v obou směrech a vzadu jsou centrály stavitelné plně, dokonce s kompresí pomalou i rychlou. Brzdovou soustavu dodalo Brembo, u supermota se můžete těšit dokonce na radiální monoblok. A jak nové Gas Gasy fungují? My už to víme, protože v okamžiku, kdy padlo informační embargo, náš Vláďa tahle dvojčata testoval v jejich domovině. A nebylo to jen tak nějaké lehké sklouznutí, po motardové trati ho provedl ex-MotoGP fára Sete Gibernau a na enduru novinářům předváděla Laia Sanz, co všechno stroj zvládne. Na test se můžete těšit již během pár dnů!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist