Eicma: Beta a Gas Gas
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Foto: Beta, Gas Gas | Zveřejněno: 17.11.2010 | Zobrazeno: 20 554x
Na milánské výstavě rozbalilo svůj stánek nespočet značek věnující se offroadové sekci. Mezi nimi samozřejmě nemohly chybět věhlasné značky z jihu Beta a Gas Gas.
Kapitoly článku
Beta
Stánek italské značky Beta, která se může chlubit více než stoletou historií, si rozhodně nezadal se stánky daleko větších výrobců. Expozici pochopitelně zaplnily především ostré endura, motardy, trialky, ale našlo se místečko pro civilnější trialové modely a skútry.Beta RR Enduro 350 4T
S objemem 350 ccm nedávno přišla na trh KTM a její motokrosový speciál SX-F 350 se stal nářadíčkem letošního mistra světa Toniho Cairoliho ve třídě MX1. Také Beta představuje třistapadesátkovou čtyřtaktní mašinu se závodním srdíčkem. Jedná se o ostré enduro, které by mělo vynikat jednoduchou ovladatelností přibližující se lehké čtyřtaktní dvěpade. Výkon třistapadesátkového motoru by neměl jezdce okamžitě obrat o všechny síly a naopak by mu měl vyjít vstříc mohutným spodkem přibližujícím se větším čtyřistapadesátkám.Čtyřtaktní čtyřventilový (všechny z titanu) jednoválec o obsahu 349,1 ccm je plněn karburátorem Keihin FCR-MX 39 a k životu se probouzí jak kick startem, tak pouhým zmáčknutím elektrického startéru. Převodovka jako u ostatních endur disponuje šesti rychlostními stupni, které se řadí za asistence hydraulické spojky. Rám třistapadesátky je posvářen z oceli, zadní odpružení funguje s přepákováním a sedlo se tyčí 940 mm nad zemí. Zdvihy předku i zadku činí shodně 290 mm a nádrž pobere 8 litrů benzínu. Enduro váží 114,5 kg (suchá), přičemž je váha rozložena 57kg na předek a 57,5kg na zadek.
Třipade také rozšířila nabídku RR endur Beta s stávajícími objemy čtyřtaktních jednoválců 400, 450 a 520 ccm. Osobně jsem zvědav, jestli po třiapůli sáhne anglán Dougie Lampkin a bude v jejím sedle obhajovat letošní bednu extrémního enduro závodu Erzberg…
Beta na své expozici pochopitelně ukázala také novinky trialového světa pro rok 2011. Trialky EVO se vyrábí s dvoutaktními motory o objemech 125, 200, 250 a 290 ccm. Čtyřtaktní EVA pak s dvěstěpadesátkou a třístovkou.
Svůj prostor dostal i malej motard pod označením RR Motard 50 Skull. Dvoutaktní padesátka dostala pro letošek dravější design Tribal Skull.
Modely ALP 4.0, 125 a 200 těží z letitých trialových zkušeností značky Beta, které přenáší do strojů pro každodenní použití. Díky stavbě se čtyřtaktní mašiny řady ALP řadí mezi velice universální jednostopé přibližovala.
Gas Gas
EC Six Days
Španělská fabrika Gas Gas vyšperkovala svůj stánek dvoutaktními modely EC 125 a 250 Six Days oslavující šestidenní v Mexiku. Vyrábí se kromě již zmíněných modelů ještě EC 200 a EC 300. Oproti sériovým kouskům jsou doladěny hliníkovým chráničem motoru, ochranným rámečkem chladičů a polepy s mexickou grafikou. Na podvozku byl u Six Days modelů namontován zadní tlumič z dílny Öhlins.
EC 300 Replica Nambotin
Gas Gas nabízí také enduro v limitované edici EC 300 Replica Nambotin. Všeho všudy bude vyrobeno pouze 200 kousků s kompletním podvozkem od Öhlinsu, chráničem motoru, zlatým ocelovým rámem, řidítky Renthal, brzdy Nissin a polepy francouzského šampióna Christopha Nambotina třídy E3.EC 250 4T
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?