gasgas_leden




F.B Mondial ukázal sériovou Piegu a klasiku Spartan

Veletrh EICMA v italském Miláně je sice již dávno minulostí, ale my ještě pořád třídíme fotky a tiskové informace a vyzobáváme důležité premiéry. Na stánku domácí značky F.B Mondial jste mohli najít hned dvě. Tedy vlastně spíše jednu a půl.

Kapitoly článku

A samozřejmě i veškeré další modely, které tato značka, jež přesně před sedmi lety na stejném místě, tedy v Miláně na veletrhu EICMA, ohlásila své znovuzrození, bude napřesrok prodávat. Třístovky jsou bohužel již minulostí, rok 2023 bude čistě osminkový, ale nové barvy dokázaly stávající modely pěkně rozzářit. To platí zejména pro model HPS, který bude i ve verzi s výfukem Leo Vince (přijde o ty dvě charakteristické, avšak ergonomicky otravné bambitky po stranách), po stránce techniky zase bude důležité, že SMX v obou verzích Motard i Enduro přijedou vybavené systémem ABS. Na stánku byl i již dříve ohlášený sportovní skútr Imola, u toho však zůstává stejný komentář jako loni – do Česka se dovážet nebude.

To u sportovního naháče Piega je to přesně naopak, tam už je jisté, že se na náš trh podívá, a to dokonce již velmi brzy – jestli vše půjde podle plánu, mohlo by to být dokonce již letos. Tohle je ta „půltá“ novinka z úvodu, neboť loni v Miláně ukázal F.B Mondial prototypovou verzi. Ovšem když ji porovnáte s tou letošní sériovkou, zjistíte, že rozdíly žádné nevidíte. Vlastně jo, loni ta motorka neměla nasazená zrcátka a na stánku stála jenom v modro-stříbrném provedení, teď značka představila tři barvy a k vidění byla opět i varianta s výfukem Leo Vince namísto laufu s koncovkou pod břichem. Čert ví, která z těch tří barev vypadá víc cool a která dá nejvíce vyznít těm sci-fi tvarům Piegy, doplněným o nepřehlédnutelná aerodynamická křidélka. Na fotkách tak nevypadají, ale když stojíte vedle…

Co se techniky týče, tam máme jasno už od loňska. Piegu bude pohánět starý známý ex-Derbi dvouvačkový čtyřventilový čtyřtakt s výkonem 10 kW, zasazený do známého rámu z HPS, ovšem zde důkladně schovaného pod plasty. Vpředu USD vidlice a velký 300mm kotouč se čtyřpístkem, vzadu centrální odpružení a guma šíře 140 mm, na řídítkách TFT displej, prostě tady je z pohledu 16letého potenciálního zájemce všechno v pořádku. A mělo by to platit i pro cenu, jež pravděpodobně nepřekročí hranici 110 tisíc korun.

A teď už se pojďme podívat na tu největší, plnohodnotnou novinku značky F.B Mondial. Tou je klasicky tvarovaný jednoduchý naháč jménem Spartan (ne, žádná inspirace fotbalovým klubem z pražské Letné), který je Pieze na hony vzdálený designem i technikou. A vlastně i zákaznickou skupinou, na tenhle styl mladí většinou moc neslyší a naopak si takovéto stroje pořizují starší chlápci, kteří při pohledu na ně propadají nostalgii a vyhovuje jim, že to moc nejede, nikoho to neuráží (když motorku odstavíte na chodníku před krámem) a hlavně to moc nestojí. F.B Mondial dokonce už udal i italskou cenu, která by měla být těsně pod hranicí 3000 EUR, což by v Česku mohlo znamenat méně než 80 tisíc korun, jenomže pouze za předpokladu, že se k nám tento model dostane, což se má právě v těchto dnech rozhodnout.

Na každý pád patří Spartan mezi ty nejhezčí klasické levné stopětadvacítky, přičemž vystavené kusy se mohly pochlubit také velice pěkným zpracováním. Technika je robustní a neprůstřelná, vzduchem chlazený 11,5koňový dvouventil s pětikvaltem zamontovaný do jednoduchého rámu, vpředu klasická vidle s trubkami 37 mm, vzadu dvojice postranních tlumičů, ráfky jsou vyplétané 17“ s pneumatikami 110 a 130, kotoučové brzdy doplňuje samozřejmě CBS a nikoli ABS. Prostě levná motorka, ale dobře udělaná a s parádním klasickým designem – kulaté LED světlo, zrcátka v koncích řídítek, zajímavá nádrž a parádní rovné sedlo zakončené kratičkým blatníčkem s kulatým světlem. Na výběr bude mezi šedo-modrým a černým barevným provedením.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist