cfmoto_700mt_psi




Šest online premiér od Ducati, první je výroční Monster

Italská Ducati se zařadila po bok značek, které od covidových dob přešly výhradně na online prezentaci novinek, a již nyní oznámila termíny svých premiér, kterých bude šest. Ta první proběhla dokonce už na konci minulého týdne a oslavuje tři dekády nahaté boloňské ikony.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Je až s podivem, kolik výročí v násobcích dekád vychází na rok 2023, a Ducati také má jedno a opravdu významné. Rok 1993 totiž přinesl premiéru revolučního nahatého streetfighteru jménem Monster 900, který vznikl tajně jako soukromá motorka designéra Miguela Galluzziho a následně zachránil celou Ducati. Za ty tři dekády se do dnešních dnů prodalo více než 350 000 Monsterů v bezpočtu verzí od nejmenších čtyřstovek, určených hlavně pro Asii, až po dvanáctistovky ze superbiku. Před dvěma lety se začala psát úplně nová kapitola tohoto příběhu o jedné Příšeře, která změnila svět, a nyní Ducati přichází s limitovanou edicí, která má připomínat, že už je to sakra dlouho, co tu Monster s námi je.

Docela se nám ten Monster od dob, co si ho mladý Galluzzi tajně vytvořil, dost proměnil :-)

To výroční provedení se celým jménem volá Ducati Monster 30° Anniversario a nemusíte být profesoři italštiny, abyste pochopili, co to znamená. A nemusíte být ani velcí marketingoví mágové, abyste pochopili i to, že když Ducati udělá jenom 500 kusů tohoto provedení pro celý svět, že se po něm jenom zapráší, a to navzdory ceně, která na českém trhu činí 18 590 eur (cca 445 000 Kč), s níž „limitka“ převyšuje standardního Monstera zhruba o 150 000 a vylepšené espéčko o 90 000 kaček. Technicky se přitom tak moc neliší, ale tady půjde o tu exkluzivitu.

Ale jo, 30° Anniversario úplně stejný jako Monster SP není, i když se nám Ducati ve výčtu prvků snaží namluvit, že jsou určeny výhradně pro toto provedení, a přitom to samé říkala i u SP. Jenomže li-ion baterku, tlumiče Öhlins s přední vidlicí NIX30 a tlumič řízení, tři jízdní módy s novým „mokrým“ Wet, homologované výfukové potrubí Termignoni, přední Bremba s 320mm kotouči s hliníkovými vnitřními prstenci a monobloky Stylema, pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV, štítek nad plexi a kryt sedla spolujezdce už prostě známe z espéčka.

Co je tedy jinak a proč byste měli Anniversario chtít? V drtivé většině jde o „kosmetiku“, tedy je tady nepřehlédnutelné a za nás moc pěkné lakování v italské trikolóře, tu v Ducati umějí udělat moc pěkně. Logo s třicítkou najdete i na sedle, před řídítky na brýlích potom máte plaketku s pořadovým číslem XXX/500 a ještě více vpředu TFT displej, který startuje se speciální startovací grafikou určenou jenom pro Anniversario. Aby se vám na motorku neprášilo, dostanete k ní i plachtu, ale asi bude fajn, když ji nebudete stahovat až dolů, protože to byste se ochudili o pohled na to, co je opravdu nové. Tím jsou karbonové blatníčky a především kovaná hliníková kola, která ušetří 1,86 kg hmotnosti a díky těm karbonovým prvkům Anniversario na váze ukáže 184 kg s plnou nádrží, o dvě kila méně než SP. Celkem pěkná oslavička třicetin, že? Kolik přesně se k nám podaří dostat kusů, to zatím není jisté, teď se přijímají objednávky. Každopádně pokud Anniversario budete chtít, rozmyslet byste se měli co nejdříve.

Další novinky už ale s největší pravděpodobností nebudou koukat do minulosti, nýbrž do budoucnosti. Ducati má naplánováno pět dalších termínů, a tentokrát to v Boloni vymysleli tak, aby jim to časově dobře vyšlo a stihli online představit všechny svoje novinky, aby je potom mohli lidem ukázat naživo na veletrhu EICMA v Miláně, který začíná pro veřejnost ve čtvrtek 9. listopadu. Co se bude představovat, to nám Ducati naznačuje ve videu, takže si můžete zkusit tipovat!

Seznam online premiér:
27. července: Ducati World Première – Episode 1
19. září: Ducati World Première – Episode 2
3. října: Ducati World Première – Episode 3
19. října: Ducati World Première – Episode 4
2. listopadu: Ducati World Première – Episode 5
7. listopadu: Ducati World Première – Episode 6

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist