yamaha_brezen




Nový dvouválec od Ducati ztratil hmotnost i desmodromické rozvody

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Matro2T (9) napsal 04.11.2024 v 20:19

Marne hladam na zaciatku clanku info o objeme Hodnota krutiaceho momentu mi uz co to napovedala, az pri vrtani a zdvihu som sa docital.
Obdivujem Ducu, ze si trufa na takyto komplexny vyvoj. DLC sa mi moc nelubi, ked sa to vyderie, asi to nebude uplne super. Asi to maju vsetci uz dnes, kvoli treniu.
Desmo nechyba, je to lepsie pre majitelov nez kasicka, alebo KO motor… samotny desmo otunil zvuk rozvodu, ale inac asi nic na motoroch typu Multistrada 620.

Stana.k. (147) napsal 04.11.2024 v 12:13

Proboha proč pořád řeší všichni desmo rozvody... zkontrolovat ty vůle zas tak těžký není, vyměnit řemeny vůbec ne. To bych si asi připadal, jak kdybych neuměl vyměnit žárovku. Jediný co tak tam jsou místo jedné podložky dvě. Výrobně těžší je jen v tom že tam jsou dvě váčky na ventil, ale že by to ve výsledku udělalo nejakou cenovou hrůzu..? Ducati nejvíc trpěla a troufám si říct že stále trpí na klikovku. To je jejích největší problém.

Anti (405) napsal 03.11.2024 v 22:01+2

Bylo úplně jasné, že pod křídly koncernu se z toho stane standardní motorka, prostě produkt koncernu.
Ty řeči o tom že desmo nedávalo smysl mají určitou logiku, nicméně stejnou logikou lze všechny konfigurace nahradit řaďákem a charakter motoru měnit konfigurací klikové hřídele.
Prostě skončila další tradice a z Ducati je už úplně obyčejná motorka.
Mě je to vcelku buřt, do konce svého života si vystačím s tím co mám, jak se nové Ducati chytnou rozhodne trh.

Metric (15) napsal 02.11.2024 v 23:33+3

Bolo to len otázkou času. V4 má super priebeh výkonu, dobre sa ovláda, samé pozitíva a sociálne istoty. Nemá desmo, ale väčšine ľudí na tom nezáleží. Tak dúfajme, že podobne bude na tom i nová V2, ešte by teda mohli popracovať na spojke a prevodovke.

Kohlstein (114) napsal 02.11.2024 v 17:53+4

To jsou tady kecy , že bez desma to prý není Ducati. Něco jako "Jawa musí být dvoutakt a mít čtyři kvalty, jinak už to není Jawa".

opic26 (525) napsal 02.11.2024 v 12:34-1+1

Jasný tlak na cenu, servisní intervaly, ty vyj.bané EURo normy, atd. Rozumím Ducati že chtějí být cenově konkurenceschopní a prodeje nejen celé řady Duke je štvou (SF V2, Panigale V2, SS, Monstery a velké HM se v porovnaní s Duky v podstatě neprodávají).
Dále nechápu ty čachry s motorizacemi - nejdříve Desmo silný jednobuch zatím v jednom jednoúčelovém stroji za nemalé peníze, teď vlažné L-ko a snížení obsahu i když KTM furt přidává. Je až s podivem že Superquadro váží o 9kg více. Má ale i díky desmu o 30k navrch. Rozvodové řemeny mi tedy nechybí vůbec a přechod na řetízek nebo kombinaci s ozubenými koly je správný. Tenhle případ to není, ale v závodních motorech má myslím desmo stále význam a nevím tedy, s čím chce Ducati vyrukovat do SSP. Myslím si že 890 tříválec R9 i ostatní s tímhle nebudou mít moc práce. Strašnej bordel s těmi obsahy a jsem opravdu zvědav podle jakých pravidel se pojede.
Myslíce na všechny testy novodobých sport.dvouválců by mi snad ani nevadilo, kdyby šla Duci opačnou cestou a ukrojila přední řadu z Panigale V4. Kdo dnes vlastně ještě ctí tradice? Monster/ SF/HM, nebo Supersport s Desmo řadovým dvouválcem pod litr a rozvodem řetízky by se dal zastavět do ještě agilnějších podvozků.
Ducati umí, ale kroky jako tenhle mi připadají jako plácání vody. Velmi blízká budoucnost ukáže co s nimi bude, protože situace VW není rúžová. Taky si nepřeju ať je sežere Číňan nebo KTM.

BRIDY67 (118) napsal 02.11.2024 v 07:30+1

nejaky marketingovy blb zabudol ze tradicia niekedy vyborne predava.....teraz to budu obkecavat hlupostami.

nahllowSKY (327) napsal 02.11.2024 v 02:53

Ducati bez desma ,rozvodové kšandy a suché spojky není Ducati.Rozkaz zněl jasně:prodávat více ,udržovat méně.Jenom a't to nekoupí od germána číňan.To už bude uplně fprdeli.

papiboy (1470) napsal 01.11.2024 v 12:32+9

Poznám pár ľudí, ktorým sa Ducati páčia, ale nekupujú ich práve kvôli Desmu.
Teraz majú šancu aj oni, nemyslím si teda, že by to nemalo odbyt...

PetanA (2) napsal 01.11.2024 v 11:40-5+5

Ducati bez desma není Ducati. Je to něco jako orál s prezervativem, bohužel dneska šetří všichni, v Ducati spočítali úspory jako na Multistrade V4, ale hned ji udělali s desmem o 150tis. dražší pro fajnšmekry ?

Kamikadze-Ace (4346) napsal 01.11.2024 v 09:45

to razeni bez cidla na tahle je super, zvlast na okruhu kde ty cidla dostavaj mordor

Springi (29) napsal 01.11.2024 v 09:30+6

Jako Desmo je fajn ale co si budem. Dneska jsou ty materiály na takové úrovni že už desmodromický rozvod asi nemá žádnou reálnou výhodu oproti "tradičním" pružinám tak jako měl dřív. Za mě rozhodně krok kupředu byť sám vlastním 3 desma.

David-Plzen (19) napsal 01.11.2024 v 09:20

Asi dobry, ale doufam, ze Panigale V2 bude mit nejaky silnejsi a tocivejsi motor.

Crank (5) napsal 01.11.2024 v 08:53

Pěkně si kluci italský zakonstruovali. Doufám že dobře utěsní tu vodu okolo válců, nerad bych aby mi rostla hladina "oleje"

Mig_35 (416) napsal 01.11.2024 v 08:04+5


dycky véčko




cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist