Nová Ducati Multistrada V4 Rally dojede dál, pojede pohodlněji a projede náročnějším terénem
Text: Honza Zajíček | Foto: Ducati | Zveřejněno: 29.9.2022 | Zobrazeno: 12 413x
Text: Honza Zajíček | Foto: Ducati | Zveřejněno: 29.9.2022 | Zobrazeno: 12 413x
Tak teď s tím půjde přejet i listí na silnici.
Ahoj konkurence pro GS to asi bude ve Švýcarsku v Alpách jsem jich potkal za 4 dny asi 50 myslím tím V4S je to asi i kupní silou a oblíbenosti značky v té které zemi,v Bosně ani jednu
2 reakce
Tak na základe komentárov som si to prečítal a nestačil som sa diviť a aj sa nasmiať...
Takže trend je taký, že takáto motorka potrebuje veľký objem motora, veľa valcov a poriadny výkon, aby potom (napríklad) v "teréne" začali jazdný asistenti výkon škrtiť a nie len to! Dokonca tie válce vypínať!
No to som teda ešte nežral!
Koľko máš valcov?
Štyri.
Óooo, big bój.
Ale jazdím len na dva. Druhé dva mám v zálohe ak by sa prvé dva pokazili. Takto obíjdem Zemeguľu aj dva krát.
No a spolujazdec má viac miesta na svoj pohyb. No to je super. Môže tam napríklad cvičiť aj kalanetiku.
Ale ten motor bude asi vhodnejší do vibračných zariadení nie? Keď spolujazdec musel dostať na stupačky väčšie gumy, aby mal menej vibrácií. Koľko to má valcov? Ja fakt neviem, ale odhadujem aspoň na 4, ak sa zadné vypínajú. A so 4 valcami to furt vibruje?
Hele, ja mám jednovalec a ak by som si dal na stupačky gumy, tak ani neviem, že mám valec.
Na cestovateľskej motorke vyhrievané hefty za príplatok? To je bieda toto.
Ale pozor! Rely verzia á centrálny stojan!!!! Uhaaaa. No to je nážez.
No a Enduro pack, no tak s týmto ma teda dostali. Red bull maniacs traste sa!
Inak, ten hustý terén na fotkách s tou suprovou motorkou, to je niečo také, ako títo rusi jazdia na bežných asfaltových strojoch?
https://youtu.be/I60mYPRqefY?t=331
6 reakcí
"Tak na základě komentářů jsem si to přečetl"... achjo
Můj Desert Sled má stejný zdvihy pérování jako V4 Rally, oba válce jsou chlazeny vzduchem a olejem, taky poloviční váhu, třetinovou cenu a čtvrtinové množství elektroniky - to jsou pozitiva malé opravdové Ducati.
Bohužel taky třetinovou nádrž, poloviční výkon a nevypínatelné ABS na obou kolech jsou negativa proti V4
PS 2 200 km Africkou Ghanou jsem absolvoval na jaře v Akkře nově zakoupené čínské dvoustovce které sice občas něco upadlo / řadička, páka zadní brzdy, zrcátko, zástěrka, aj./, motor ale se statečně točil i po výměně 1,1litru oleje čištěného pouze sítkem. Dojelo nás všech deset, bagáž jsme si vezli na nosičích - bez doprovodného auta, ale s mechanikem na stejné motorce Royal 200ccm koupené na místě za 30 000CZK!
Po této zkušenosti bych si do Afriky Multistradu V4 Rally určitě nevzal - proti je kvalita cest, benzínu, váha a cena motorky, na venkově neopravitelná elektronika a nedostupnost náhradních dílů v servisech, kterých mají kupodivu dost. Pokud si ale někdo věří, že nespadne a nic se mu nepokazí, tak hurá do toho!
Měli dvouválec, začali montovat čtyřválec, aby na něm zpátky začali vypínat dva válce zpět k dvouválci....
1 reakce
Ahojte, mám rád značku Ducati, ale tato rally Multistrada si myslím aj tak nebude reálnou konkurenciou pre GS. GS je skrátka GS a je vipiplávaná už dlhých 30 rokov a preto je tam kde je. Ak niekto chce ísť reálne do Afriky, tak na takejto technologicky nabitej motorke je to dosť veľký "risk" byť v púšti a nemať za sebou servisný kamión ako na Dakare. Ja osobne by som si do afriky bral mašinu jedine chladenie vzduch a olejom "žiadny vodník" minimum elektroniky, kardan a motorku ktorú "snáď" opraví niekto aj v tej Afrike ak by niečo v tej savane odišlo. Keď si toto dáte do skladačky, tak reálne do Afriky vychádza zase zobrať staré GS-o 1100-ku resp.1150-ku. Na tejto novej Multistrade V4S som jazdil tento rok na Slovakiaringu "bez kufrov" a tá motorka je skôr vhodná práve na takíto okruh. Ten motor je úžasný, na rovinkách úplne v pohode držíte dych na okruhu s hocijakým superšportom. Myslím že Multstrada je skôr "pohodlný Superšport" na cestu. Skrátka pre Jogurťákov, ktorý už zostarnú a nechcú sa už tak krčiť, ale jazdné výkony na ceste chcú mať tie isté ako "za mlada". Do Afriky je to zbitočne technologicky a výkonovo nabité a tam by to bolo jedine tak na obtiaž.
Cenou to bude startovat tak na 700 tis., ale pár doplňků a je tu 900...
Njn, cestování 1.třídou není pro každého...
I když je to jenom asi výpis z press reportu od Ducati, tak je to moc dobře napsaný, jak nejsem cílová skupina, tak jsem dočetl celé
a krásně vytažený to nejdůležitější s odkazem na BMW, který fakt všichni kopírujou jak můžou, to mi přijde vtipný, ale myslím, že GS se prostě nedá zkopírovat a že jich bude jezdit stejně nejvíc.
Další motorka na bucket list-u.
asi to je pro vysoký asilný lidi dobrý. Ale plácnout s tím to bude tak za čtvrt mega
Co jsem znal dřív ceny dílů na dukárny...Jinak dezert X se mi designem moc líbí, tohle ale ne
1 reakce
Nemůžu si pomoct, ale mně ten předek připomíná morovýho doktora.



V garáži by mi ovšem vůbec navadila
3 reakce
Tak to už bude Pouštní liška na odpis
Motorka nádherná, ale... Možná mě za ten názor budete ostatní kamenovat - nemůžu si pomoct - přijde mě, že už jsou u těch zvířat zbytečně blízko a ruší je v jejich přirozeném prostředí. Musel tam být pořádný ansábl lidí. Asi už jsem starý, já bych jim dopřál víc klidu.
4 reakce
S její spotřebou bude mít stejně s dojezdem problém
údajně skoro 1x tolik co si vezme 1290 LC8
Noooo zase bude mít Ježíšek co dělat
…