husqvarna_svartpilen_801_2




NCR M4 a M4 ONE SHOT

Milovníci Ducati Monsteru 1100 EVO už asi začínají vypisovat Ježíškovi přání o dárek pod vánoční stromeček: "Byl jsem celý rok hodný a chci NCR M4 ..."

Italského tunera motocyklů, firmu NCR, už známe například z přestavby Ducati Hypermotardu (Leggera 1200 Special). Kluci od NCR se zaměřují na dva nejdůležitější technické údaje: snížit hmotnost a zvýšit výkon motocyklu. Stejný program byl použit i u přestavby Ducati Monsteru 1100 EVO.
Základem NCR M4 je extrémně lehký rám z titanových trubek, jehož hmotnost činí pouhých 4,8 kg. Motorem je pohonná jednotka z Monsteru 1100 EVO. Vzduchem chlazený agregát má lehce zvýšený výkon ze 100 k na 107 koní při 7 500 ot./min a maximální točivý moment poskočil o 10 Nm na 115 Nm v 5100 ot./min. Další komponenty patří k tomu nejlepšímu, co lze na současném trhu sehnat: plně nastavitelné "zlaté" odpružení od Öhlinsu a brzdový systém Brembo Monobloc. I když k tomu všemu přičteme ještě karbonové doplňky, stejně nás překvapila celková hmotnost 130 kg, což je o 39 kg méně, než u Monsteru. Dále nás "překvapila" cena: na americkém trhu se bude NCR M4 prodávat za 49 900 dolarů (cca 920 tisíc korun).

Komu by výše uvedené úpravy nestačily, je zde verze NCR M4 ONE SHOT. Z téměř osekané motorky se stala úplně osekaná mašina, která má opravdu jen to nejnutnější. Celková hmotnost klesla o další 4 kg na pouhých 126 kg. Srdcem naked biku je vlastní motor NCR 1200 ccm, jehož výkon je 132 koní při 8 700 ot./min a točivý moment 143 Nm nastupuje v 7 000 otáčkách. Snad asi ani nemusíme připomínat, co je to za bestii, když počet koní je vyšší, než celková hmotnost. Bohužel cena 69 900 dolarů (1,3 mil. Kč) tak trochu vyrazí dech a odpovídá součtu peněz, za které si koupím na okruh Ducati 1198, na cestování BMW R 1200 GS a na zimu ještě novou Octavii. Takže budete muset být na Ježíška extrémně hodní:-)

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):
Motokatalog.cz



TOPlist