Ducati XDiavel V4 aneb I „pohodový“ člen rodiny si zaslouží masakrální výkon
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Ducati | Zveřejněno: 13.2.2025 | Zobrazeno: 8 373x
Ducati překvapuje s novým čtyřválcovým XDiavelem V4. Zatímco normální Diavel už je čtyřválec docela dlouho, jeho „Xsourozenec“ s více cruiserovým střihem byl až dosud k mání pouze coby starší dvouválec s objemem 1260. Teď ale i nejpohodovější zástupce ďábelské rodiny přichází řádně posílen.
Kapitoly článku
V první řadě – jedná se o úplně nový stroj. A to proti stávajícímu XDiavelu, i proti Diavelu V4. XDiavel V4 přišel o příhradový rám, který byl nahrazen hliníkovým monokokem v přední části, a podstatným nosným prvkem je tu samozřejmě i nadále motor. Staromilci si ovšem mohou oddechnout – alespoň jednostranná hliníková kyvná vidlice zůstala a nese prďácké nové kolo s pěti paprsky a broušenými plochami.
Celkový design je oproti stávajícím Diavelům jaksi uhlazenější, ale v dobrém slova smyslu. Pořád se samozřejmě jedná o agresivní strojovnu futuristického vzezření, ale linie plynou tak nějak volněji, celková silueta je méně nahrbená a taky světlo, kterému dominuje denní svícení na obou stranách, není tolik vražené do plastů a hliníků kolem nádrže.
Jelikož se jedná o XDiavel, má tu jezdec uvolněnější pozici s nohama vpředu a širokými řídítky, ke kterým se nemusí natahovat. Pohodlnější je i sedlo ve výšce 770 milimetrů, které je oproti stávajícímu XDiavelu širší, delší, a má i silnější pěnovou výplň. Kdo by ale chtěl pozici o něco sportovnější, může z nabídky příslušenství přikoupit sadu, která posune stupačky o pár centimetrů dozadu. Ze stejného ranku je i krovka přes sedlo spolujezdce.
Motor je celkem nepřekvapivě agregát V4 Granturismo o objemu 1 158 cm3, který funguje už v Diavelu V4, ale i v Multistradě V4. Jde o zcivilizovanou variantu bestiální Desmosedici Stradale, vyznačující se plynulou a jemnou odezvou v nejnižších otáčkách, hromadou krouťáku, ale i trvanlivými řetězovými rozvody, u kterých stačí jednou za 60 000 kilometrů překontrolovat ventilové vůle. Parametry jsou nicméně pořád brutální – 168 koní v 10 750 otáčkách za minutu a 126 Nm v 7 500.
Tyhle výkony nejsou typické pro svět pohodových cruiserů, jenže Ducati ani dosud nenabízela brumlajícího lenocha – XDiavel V4 je prostě power cruiser schopný podávat sportovní výkony, čemuž odpovídá i šasi. Přední vidlice s macatým průměrem trubek 50 milimetrů je plně nastavitelná, stejně jako zadní centrální tlumič. Rozeběhnutého ďábla pak krotí monobloky Brembo Stylema s radiální pumpou, okusující 330mm kotouče. Kola jsou sedmnáctipalcová, obutá do Pirelli Diablo Rosso III, vzadu s úctyhodným rozměrem 240/45. A to vše při velmi střídmé hmotnosti 229 kilogramů bez paliva – s plnou 20litrovou nádrží to bude nějakých 244 kilogramů.
Ve světle toho, jak je XDiavel V4 vybaven na podvozku, nepřekvapí ani velmi komplexní elektronická výbava, zahrnující srandy jako Ducati Power Launch, oboustranné rychlořazení nebo náklonovou kontrolu trakce a ABS. Z těch střídmějších věcí je tu třeba tempomat, čtyři jízdní režimy, kompletní LED osvětlení s dynamickými blinkry a samozřejmě velký 6,9“ TFT displej s konektivitou.
Mocný power cruiser se u dealerů Ducati objeví v květnu tohoto roku, a to ve dvou barvách – rudo-černé Burning Red a černočerné Black Lava.