cfmoto_700mt_psi




Ducati představuje speciální Monster k výročí 30 let od Sennovy smrti

Kdo sleduje dění okolo chystané Velké ceny F1 Emilia-Romagna na okruhu Imola, nemohl si nepovšimnout hromady motivů s brazilskou vlajkou. Byla to právě tato Grand Prix, při které před 30 lety zahynul legendární jezdec Ayrton Senna. Kulaté výročí Sennova úmrtí si připomínají nejen stáje a jezdci F1, ale i Ducati, která na Sennovu počest představila novou speciální edici Monsteru.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Vedle toho, že byl Ayrton Senna pilotem a trojnásobným šampionem F1, byl také nadšeným motorkářem a velkým ducatistou. Poprvé přišel Senna k Ducati už v roce 1990, když mu tehdejší majitel Claudio Castiglioni předal model 851 SP. Tři roky na to byl taky jedním z prvních majitelů vůbec prvního Monsteru 900 a pro rok 1994 naplánoval velkou spolupráci při příležitosti odhalení superbiku 916. Na chystanou edici 916 Senna sám vybral barevné provedení a vše bylo světu odhaleno v březnu onoho roku. Dva měsíce poté Senna tragicky zahynul při nehodě ve formuli 1 na Imole.

V Ducati se však po debatě se Sennovou rodinou stejně rozhodli edici uvést. Všech 300 kusů se velmi rychle prodalo a úspěch měly i další edice Senna, představené pro 916 modelových ročníků 1997 a 1998. Další spolupráce, tentokrát už se společností Senna Brands, udržující Ayrtonův odkaz, přišla v roce 2014, kdy Ducati představila 1199 Panigale. Po všech 161 kusech se opět zaprášilo a dnes jsou velmi ceněnými sběratelskými artikly.

Nyní, o deset let později a celkem 30 let od Sennovi smrti, se představuje další Ducati s jeho jménem. Tentokrát jde o Monster, kterého v paddocku Enza a Dina Ferrari na Imole představil současný šéf Ducati Claudio Domenicali spolu s Biancou Senna a Stefanem Domenicalim.

Zatímco všechny dosavadní Senna edice Ducati byly antracitově šedivé s červenými koly, tentokrát zvolilo Centro Stile Ducati úplně jiný přístup. Současný Monster 900 dostal barvy podle Sennovy závodní přilby, a tedy i podle barev brazilské vlajky.

Lakované díly jsou tedy žluté, s modrými a zelenými pruhy, a to včetně spojleru pod motorem a brzdičů Brembo Stylema. Trikoloru najdeme také na proužkách na černých ráfcích nebo na kroužcích na karbonových výfukových koncovkách Termignoni. Sedlo s vyšitým logem je potom jednolitě modré.

Speciální Monster Senna má také lepší nastavitelné tlumiče Öhlins oproti standardu, a to včetně tlumiče řízení, lehčí kovaná kola nebo karbonové blatníky. Motor zůstal nicméně stejný, a sice dvouválec Testastretta o objemu 937 cm3 a výkonu 111 koní. Ducati zmiňuje ještě speciální animaci, která proběhne na digitálním budíku při otočení klíčkem.

Chybět samozřejmě nemůže ani číslování v rámci edice. Plaketa s číslem se nachází na horních brýlích vidlic, kde se dozvíte, kolikátého Monstera z celkem 341 kusů máte. Samotný počet motorek v edici je odkazem na Sennu – trojka je počet jeho titulů ve formuli 1, jednačtyřicet je vyhraných velkých cen.

Jak už to u edic podobného ražení bývá, cena zůstává taktně skrytá a motorky budou předběžně nabídnuty stávajícím sběratelům Ducati.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist