Ducati Panigale V4 Tricolore není jen o barvách, Diavel Black Roadster Livery ano
Text: Honza Zajíček | Foto: Ducati | Zveřejněno: 10.12.2024 | Zobrazeno: 7 287x
Právě uplynulý německý veletrh Intermot se definitivně vzdal ambicí na to být světový, když se nově koná po milánské Eicmě a výrobci na něm už nepředstavují žádné novinky. Výjimkou je Ducati. Ta ho využila ve svém seriálu World Ducati Premiere a představila zde novou Multistradu V2, která logicky zastínila nové barevné provedení Diavelu V4. To Panigale V4 Tricolore odhalila fabrika na druhém konci světa a jde o typickou sběratelskou lahůdku.
Kapitoly článku
O nové barvě na Diavela bychom normálně asi ani nepsali, ale když se sešly dvě podobné tiskové zprávy, tak proč to nespláchnout najednou. Diavel s vidlicovým čtyřválcem převzatým z Multistrady (Granturismo bez desma) příští rok zahájí svou třetí sezónu v nabídce a aby ho Ducati trošku povzbudila, nadělila mu barevnou kombinaci Black Roadster Livery. Doplňuje klasickou červenou Ducati Red a temně černou Thrilling Black. Nové schéma má jako hlavní barvu také černou, ale doplňuje ji titanová a rozbíjí jí žlutá grafika, vše v matném finiši.
To Panigale V4 Tricolore je jiná káva. Zatímco Diavela si můžete jednoduše nakonfigurovat a objednat, tohle je vyloženě sběratelský stroj jehož továrna pustí do světa pouhých 1000 kusů. Speciální motorce odpovídá také její prezentace, ke které továrna zvolila, stejně jako loni pro Diavel V4 Bentley, akci Art Basel week v Miami, umělecký veletrh, kterého se účastní 200 galerií a více než 4000 umělců z celého světa. No, když si představím některé moderní umělce, stěží si dovedu představit, že někdo z nich ocení 216koňovou V4… Ale vzhled by mohli. Jak název napovídá, jde o letošní novinku ve verzi S v italských barvách, poprvé v historii v asymetrickém provedení. To doplňuje šachovnicový motiv na bočních kapotách, což je symbol vítězství, a také jednička na přední kapotě připomínající nejsportovnější a nejvychytanější modely Ducati, jako byla V4 R nebo Multistrada Pikes Peak.
Letos to ale poprvé v historii modelů Tricolore není jenom o barvách, nejen umělcovo srdce tedy bude ukojeno. Limitka dostala spoustu fajnových detailů, vévodí jim karbonová kola. Díky nim se povedlo snížit o 12, respektive 19 procent gyroskopický efekt, nová Panigale by tak měla zatáčet ještě radostněji. Na předním ráfku je potom poprvé v historii na produkční motorce použitý brzdový systém Front Brake Pro, což znamená hlavně velké a tlusté kotouče Brembo T-Drive s průměrem 338,5 mm a tloušťkou 6,2 mm. S těmito kotouči mimo jiné jeli jezdci na World Ducati Week závod šampionů, tedy ten sranda závod, kde Marquéz poslal k zemi Bulegu... Sundávat přední kolo s obřími kotouči bude určitě „za odměnu“ tím spíš, když tady rozhodně nebudete chtít nic otlouct, „naštěstí“ tohle ale asi nikoho s obývákovou motorkou trápit nebude. Tím, že Tricolore pravděpodobně na okruh nikdo nevytáhne, neocení ani lepší brzdný výkon podpořený brzdovou pumpou Brembo MCS. Škoda.
Moc hezky se ale bude koukat i na další funkční věci, jako třeba frézované přepákování stupaček, suchou spojku s nezbytným karbonovým krytem nebo na další cingrlátka z lehkého materiálu. Přední a zadní blatník, kryt řetězu, kryt kyvné vidlice, ochrana paty na přepáčku, kryt výfuku a alternátoru, to vše je také z karbonu. V okruhovém setupu navíc přibyde karbonové sání vzduchu k brzdám, ale také další frézovaná sranda v podobě víčka nádrže, z céencéčka vypadly také horní brýle s pořadovým číslem. Dalšími specialitami Tricolore jsou alcantarové sedlo, závodní plexi, GPS modul pro měření časů na okruhu, speciální grafika na displeji a budoucí majitel k motorce dostane také plachtu a certifikát o pravosti. A aby byl jeho zážitek dokonalý, nabídne mu Ducati také jednodílnou kombinézu, přilbu a bundu v odpovídajícím designu.