Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Na Multistrade jsem se letos svezl (verze S) a je to naprostá pecka. Nadchla mě víc než Panigale, štvalo mě jen ovládání palubky tlačítkem blinkru, které je bez mechanicke zpětné vazby. A tlumiče bych v módu sport chtěl ještě tvrdší.
No a pak otravné mazání řetězu a téměř japonský design čumáku. Jinak geniální svezení..
Ale zvědavost by mi nedovolila ji letos koupit, když přijde za pár dní nové GS, ať už bude jakékoliv.
A jo, vlastně. Hm. Kdepak. Tentokrát se pletete. Dávat MTS v brzké době pryč by byl hřích! Jedná se o opravdu jeden z nejlepších strojů, co jsem kdy vlastnil a když beru její využitelnost pro všechno, je absolutně TOP! No a pokud mě budou svrbět ruce a po zimním "tunningu" zůstanou nějaké chechtáky, chtěl bych pořídit stroj no.2! Huska NUDA900R, HYPERMOTARD 1100evo na blbnutí a nebo?! Se z nostaligckého hlediska "vrátím" a koupím si do garáže nějaké vyvoněné Tuono! jestli s emi podaří sehnat ňákej super kus, páč na něj nějak ne ane zapomenout. Ale MTS zůstává, to buďte v klidu.
1200S Grandtourismo )) Vetsi vika na kufry bylo mozne dokoupit uz i ted, tady zadna novinka. Novinka by ovsem byla, kdyby to panove v Ducati alespon na treti pokus utesnili ,neuspela ani svolavacka s pevnejsimi uchyty, jinak to bude za deste opet tak akorat Grand akvarko s cca 30 litrama vody na bocich .
Ještě bych dodal, že pojem "nebeský hák" byl zaveden když ještě neexistovaly elektronické akcelerometry. Tedy spodní akcelerometr byl v době vynálezu technologie mechanicky "zavěšen" k hornímu akcelerometru. Změna nastavení tlumení se pak realizovala mechanicky, posunem mechaniky uvnitř tlumiče.
Hodně se to používá i dnes u luxusních aut. Mercedes nabízel toto tlumení jako doplňkovou výbavu již v roce 1994.
Jenže přídavná mechanika něco vážila, proto se to nedostalo do motorek. Dnes, kdy jsou akcelerometry jen malé čipy o hmotnosti pár gramů a vše řídí elektronika, není už problém implementace do motorky bez výrazného hmotnostního deficitu.
Poprve v zivote jsem se rozhodl okomentovat negativne clanek. Nadpis laka nejakou supernovinkou v technologii tlumeni, ktera ale nakonec ve clanku vubec neni zminena, takze jsem se dozvedel ze Ducati prisla s necim, ale nevim cim. A koukam jak puk jak v pouhych prvnich 4 komentarich se najde clovek, ktery o tom neco vi a clanek skvele doplnil. Dik Seikosovi
Pro ty co nevědí jak funguje poloaktivní odpružení se systémem Skyhook. Skyhook není žádný výmysl Ducati, ale několik desítek let popsaný systém tlumení. Funguje na principu automatického přizpůsobení predpětí pružiny, odskoku a útlumu na základě pokynů řídící jednotky tlumiče. Zjednodušeně řečeno, na dně tlumiče je akcelerometr který zaznamenává zrychlení neodpružené hmoty. Na vrchu tlumiče (skyhook = nebeský hák) je taktéž akcelerometr, který zaznamenává zrychlení odpružené hmoty. Oba údaje z těchto dvou akcelerometrů porovnává řídící jednotka, která následně v řádu desítek milisekund dokáže nastavovat tlumení tak, aby fungovalo ideálně podle odhadovaného povrchu po kterém se kolo pohybuje.
při shlednuti toho videa mam husi kuzi jak pri koncertu ACDC... boze to je bomba !
Multistrada je dělo
, ale mohli by změnit ten přední čumák
..Ještě mě žádná motorka nepřekvapila tak, jak tato Ducna
milujem tú značku
Tohle zahodit, tak regulerně brečím! Miláček jako sviň!!!
Na Multistrade jsem se letos svezl (verze S) a je to naprostá pecka. Nadchla mě víc než Panigale, štvalo mě jen ovládání palubky tlačítkem blinkru, které je bez mechanicke zpětné vazby. A tlumiče bych v módu sport chtěl ještě tvrdší.
No a pak otravné mazání řetězu a téměř japonský design čumáku. Jinak geniální svezení..
Ale zvědavost by mi nedovolila ji letos koupit, když přijde za pár dní nové GS, ať už bude jakékoliv.
A jo, vlastně.
Hm. Kdepak. Tentokrát se pletete. Dávat MTS v brzké době pryč by byl hřích! Jedná se o opravdu jeden z nejlepších strojů, co jsem kdy vlastnil a když beru její využitelnost pro všechno, je absolutně TOP! No a pokud mě budou svrbět ruce a po zimním "tunningu" zůstanou nějaké chechtáky, chtěl bych pořídit stroj no.2! Huska NUDA900R, HYPERMOTARD 1100evo na blbnutí a nebo?! Se z nostaligckého hlediska "vrátím" a koupím si do garáže nějaké vyvoněné Tuono! jestli s emi podaří sehnat ňákej super kus, páč na něj nějak ne ane zapomenout.
Ale MTS zůstává, to buďte v klidu.
strada je pěkná a seikos ještě lepší
Hezký jsou, hezký.
drippera: Tobě se na tom nemá v tak krátkém čase (co to budeš mít) co posrat
drippera: na italskym stroji? ...Nesmysl...
Kua chlapi a co když se ten akcelerometr posere...
To je serepetiček, za chvíli to bude jezdit samo
1200S Grandtourismo
)) Vetsi vika na kufry bylo mozne dokoupit uz i ted, tady zadna novinka. Novinka by ovsem byla, kdyby to panove v Ducati alespon na treti pokus utesnili ,neuspela ani svolavacka s pevnejsimi uchyty, jinak to bude za deste opet tak akorat Grand akvarko s cca 30 litrama vody na bocich
.
seikos: diky, zajimavy pocteni :)
nechces neco napsat do rubriky o technice?
Ještě bych dodal, že pojem "nebeský hák" byl zaveden když ještě neexistovaly elektronické akcelerometry. Tedy spodní akcelerometr byl v době vynálezu technologie mechanicky "zavěšen" k hornímu akcelerometru. Změna nastavení tlumení se pak realizovala mechanicky, posunem mechaniky uvnitř tlumiče.
Hodně se to používá i dnes u luxusních aut. Mercedes nabízel toto tlumení jako doplňkovou výbavu již v roce 1994.
Jenže přídavná mechanika něco vážila, proto se to nedostalo do motorek. Dnes, kdy jsou akcelerometry jen malé čipy o hmotnosti pár gramů a vše řídí elektronika, není už problém implementace do motorky bez výrazného hmotnostního deficitu.
Bikefell: Chtelo by to Seikosovo info doplnit do clanku
Poprve v zivote jsem se rozhodl okomentovat negativne clanek. Nadpis laka nejakou supernovinkou v technologii tlumeni, ktera ale nakonec ve clanku vubec neni zminena, takze jsem se dozvedel ze Ducati prisla s necim, ale nevim cim. A koukam jak puk jak v pouhych prvnich 4 komentarich se najde clovek, ktery o tom neco vi a clanek skvele doplnil. Dik Seikosovi
krása!
já chtěl napsat :D kdy se tu objeví drippera :D aon to uz videl ... :D
Pro ty co nevědí jak funguje poloaktivní odpružení se systémem Skyhook. Skyhook není žádný výmysl Ducati, ale několik desítek let popsaný systém tlumení. Funguje na principu automatického přizpůsobení predpětí pružiny, odskoku a útlumu na základě pokynů řídící jednotky tlumiče. Zjednodušeně řečeno, na dně tlumiče je akcelerometr který zaznamenává zrychlení neodpružené hmoty. Na vrchu tlumiče (skyhook = nebeský hák) je taktéž akcelerometr, který zaznamenává zrychlení odpružené hmoty. Oba údaje z těchto dvou akcelerometrů porovnává řídící jednotka, která následně v řádu desítek milisekund dokáže nastavovat tlumení tak, aby fungovalo ideálně podle odhadovaného povrchu po kterém se kolo pohybuje.
. . .
jó, tak ta by stála za hřích