Testujeme nové CFMOTO 800NK
Text: Honza Zajíček | Foto: CFMOTO | Zveřejněno: 26.6.2023 | Zobrazeno: 11 339x
Na jihu Francie probíhá novinářská premiéra prvního čínského streetfightera 800NK a já u toho nemůžu chybět. Ze zhruba 110kilometrové testovací trasy vám přinesu první dojmy o novém stroji, k tomu zkusím zjistit odpovědi na vaše dotazy.
Cesta od konceptu k produkčnímu modelu byla tentokrát celkem rychlá. V listopadu v Miláně CFMOTO představilo koncept NK-C22, na pražském Motocyklu jsme viděli na obrázku sériovou verzi a dnes už se jdu svézt.
Za poměrně rychlé představení konceptu může určitě fakt, že 800NK sdílí základní platformu s cestovním endurem 800MT, které, jak všichni určitě dobře víme, zase vychází z KTM 790. Jenže motor v adventuře a ve sportovním naháči, to je něco trochu jiného, takže právě naladění motoru bude jednou z věcí, na kterou si posvítím. Proti cestovnímu stroji je v naháči trochu vyšší výkon, 70 kW (95 koní) je stejná hodnota, jakou najdeme u obnoveného KTM 790 Duke, proti němu máme ale zatím tabulkově trochu nižší krouťák, který je stejných 75 newtonmetrů jako u 800 MT.
Skoro stejné hodnoty jako s oranžovým dárcem má NK i v tabulce hmotnost. 186 pohotovostních kilogramů je dokonce o dva kilogramy méně, než má Duke, navíc je čínský streetfighter o něco kratší na rozvoru, takže půjde určitě o hodně hravou kočku. O její správné fungování v zatáčkách se stará stavitelný podvozek, vpředu kompletně laditelná USD vidlice, na zadním tlumiči by mělo jít ladit předpětí s odskokem a komponenty tradičně dodává Kayaba. Vyšší verze by navíc měla mít ještě tlumič řízení, který se bude asi dost hodit. O zpomalení stroje se postarají brzdy J.Juan, což je podobně jako u podvozku současný standard značky. V případě 800NK jde o čtyřpístkové radiální třmeny a 320mm kotouče, otázkou samozřejmě je nastavení, charakteristika a celková funkčnost komponentů.
Už jsem naťukl, že bude naháč v nabídce ve dvou verzích. Už základní ale nabídne bohatou elektronickou výbavu, kde najdeme tempomat, tři jízdní režimy nebo 5“ TFT displej s konektivitou. Verze Advanced nabídne proti tomu 8“ přístrojovku postavenou na výšku a rozdělenou na dvě poloviny, kde vrchní půlka slouží pro tachometr a jízdní údaje, spodní pro konektivitu, která funguje i skrz Apple CarPlay. Navíc je u dražšího provedení ještě oboustranné rychlořazení, bezklíčový přístup a již zmíněný tlumič řízení. Při takové elektronické náloži možná překvapí absence kontroly trakce, stejně tak chybí víceosá elektronika, takže je ABS v základní dvoukanálové variantě.
Papírové údaje jsou slušné, výbava také, takže zbývají dvě zásadní otázky. Kolik si za 800NK CFMOTO řekne a jak bude jezdit. Na to druhé odpovím určitě, cenu se pokusím z někoho vydolovat, stejně jako odpovědi na vaše dotazy. Prostor na ně najdete klasicky pod článkem.
Informace o redaktorovi
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Otázky a odpovědi
Nazdar, Zajdo. Než se sem stihnou nahrnout všichni, kdo mají potřebu vám napsat, že je to zaplacené, reklama a že o číňanech píšete pořád, položím jednu otázku. Zkus tam z někoho vytáhnout smysluplný důvod, proč se rozhodli nedat do té motorky víceosou elektroniku, když do MT ji dávají. Díky a užij si svezení.
Ahoj, díky za dotaz. Včera jsme se na tohle téma bavili a odpověď byla, že když trakce, tak to musí být 100% a teď to ještě nemají úplně doladěné. Proto prozatím radši představili motorky bez trakce atd.
Ahoj borci, pár dotazů ze zvědavosti bych měl 1. jak byste hodnotili motor v porovnání s novým Hornetem / Transalpem 750? - točivost, ucaknost, projev jako takový (raubíř-rebel / zlatý střed / nudný), v kolika otáčkách se mu líbí nejvíce, spotřeba.
2. elektronika, zda a jak pracuje, spárování s telefonem, nebo je to spíše takové pozlátko.
3. spolujezdec - jak se mu sedí, a zda má motorka úchyty pod sedlem, nebo nmá jako nový hornet + s tím související další dotaz - manipulace na místě, a 4. tedy kde je těžiště motorky.
5. na jakých gumách to budou prodávat.
6. pokud budou k dispozici v testu obě verze obrazovky, tak zda větší nějak vibrovala, překážela, tlumila vítr, byla zadělaná od hmyzu? má větší smysl?
7. aerodynamické pohodlí posezu, a také pozice řidiče, a zda moc nevyibruje do řídítek?
8. zpracování stroje a pocit z něho (třeba dle mě CFmoto 700x a 450sr vypadají povedeně, plasty působí na omak i slícování solidně, ale pak si sednete a plasty se prohýbají při sevření motorky koleny, hefty působí moc gumově atd)
9. jaké další barvy motorky budou? je už nějaké příslušenství / výbava známo?
10. je to wheelie machine?
díky za odpovědi
Ahoj, to je hodně dotazů :)
1. to je skoro hlavní část testu :) Motor je něco mezi točivým motorem jako má Hornet a krouťákovým, jako má nová Suzuki nebo MT-07. Spodek má pěkný, kolem 5000 je bohužel malá Euro díra, od šesti už letí krásně. Pod 3000 se mu moc nelíbí, odezva na plyn není špatná, ale jsou tam nějaké nedokonalosti.
2. konektivita funguje, aplikace toho umí hodně a funguje poměrně spolehlivě. Navigaci, hudbu, atd jsem nezkoušel, měnili jsme motorky a páruje se to přes VIN, takže docela zdlouhavě
3. Pro spolujezdce ta motorka moc není, sedátko je drobné a není se za co chytit, madla nejsou vůbec. S manipulací na místě není problém, chtělo by to mít motorky vedle sebe ale takhle z fleku mi přišel možná lehčí Hornet, i když na papíře maličko ztrácí. Asi lépe zmáknutá centralizace hmoty.
4. Kde je těžiště nedokážu říct, je to takový standard třídy, takže ani výrazně dole, ani výrazně nahoře
5. Maxxiss Supermaxx ST
6. Testoval jsem obě verze, ani jedna nedělá "brajgl", ale ta velká je možná už trochu moc. Není tak hezká a intuitivní, víc se do ní opírá sluníčko, takže častěji není nic vidět, možná malinko lépe rozráží vítr, ale nejeli jsme moc dálnice nebo přesuny, takže těžko říct, já bych si vzal ale tu menší.
7. Zase, nijak moc jsme neleji přesuny, ale z toho mála bych řekl, že aerodynamika je taková naháčovská klasika. Jízdní pozice je spíš vzpřímená, místa je dost, řídítka široká, kolena nijak brutálně zalomená, vibrace do řídítek trochu jdou, ale nic dramatického.
8. Zpracování je super. Na pohled vlastně bez chybičky a i při jízdě, nic nepovrzává, neprohýbá se
9. Dvě barvy, černo-bronzová nebo bílo-černá, příslušenství bude, jsou tam klasické věci jako páčky, padáky, vyšší sedačka, zrcátka...
10. Není, hlavně kvůli zmiňované díře, na dvojku se člověk musí snažit, aby jí vyhoupnul.
Bude to Hornet killer?
Killer asi ne, už jen protože je vlastně za stejný peníze, ale konkurent rozhodně ano.
Jak se šteluje přední vidlice, když nad štefty jsou - alespoň podle obrázku - řídítka?
Světe div se, přemýšleli nad tím a předpětí a útlum se ladí imbusem, kterým se tam člověk dostane
Je motor v porovnani s MT jinak naladeny?
Je, má vyšší výkon, "Eurodíra" je trochu menší a odezva na plyn příjemnější.
Ahoj,
vypadá, že je položená hodně vysoko. Jak je cítit na běžné silnici - ne na okruhu, pokud bude ta možnost?
Díky
Ahoj, jestli jde o ovladatelnost, tak ta je fajn. Motorka je hravá, ovládá se sama a zatáčí hezky.
Ahoj, mě by zajímalo, kolik kilogramů provozní hmotnosti motocyklu dostane kupec za korunu českou.
V matice nejsem moc dobrej, ale mělo by to být 0,00097 kg a 0,00090 kg ;)
Mozna by to i byla hezka motorka, ale ten drzak RZ je neco prisernyho :D .. proc to ted kazdej dava na kyvku? Vzdyt to vypada hrozne, kazi to design.. A musi v tom byt silena paka.. Jedna horsi cesta a drzak se vali uklepanej na kole.. (zazil sem na vlastni kuzi)
Nevím, design, chtějí mít čistý krátký zadek, tak dávají držáky na kolo...
Mě by zajímalo jaké pocity má jezdec na tandemu. Z jízdy na tandemu, tzn. usednout při testování k někomu jako baťůžek a nechat se povozit, pokudmožno po normální silnici.
Jaké to je mít za zády, přímo za prdelí, NIC a dole jen ubíhající asfalt.
To jsem nevyzkoušel, ale vzhledem k tomu, že tu nejsou žádná madla, tak to bude spíš taková nouzovka. Jinak obecně, když za zadkem už vůbec nic není, tak to není nic moc pocit :)
Ahoj, jde plynem na zádní?
Ahoj, na jedničku jo, na dvojku jsem nezkoušel, zvedám přes spojku, ale moc se jí nechtělo.