globalmoto_duben_nolan




Brixton představil dvouválcové pětistovky a koncept ve stylu Bonneville

Loňský rok ukázala mladá rakouská značka veřejnosti dva moc zajímavé koncepty s řadovým dvouválcem pro třídu A2. Letošní milánská výstava pak byla ve znamení sériových verzí, které vypadají hodně slibně. Spolu s nimi se na stánku objevila ještě první vodou chlazená stopětadvacítka značky, minibike ve stylu Honda Monkey, custom stylovka s nízkým objemem a tajemný dvouválcový koncept.

Kapitoly článku

Když se před čtyřmi lety značka Brixton poprvé objevila, nikdo asi moc nevěřil, že se ze vzduchem chlazených stopětadvacítek vyklube něco víc. Popravdě, značek co nabízí podobné stroje s rodným listem z dalekého východu je v Evropě jako much, o zbytku světa nemluvě. Brixton má ale obrovskou výhodu v tom, že je jednou ze značek rakouského koncernu KSR Group, kam spadají také znovu zrozené Lambretta a Malaguti. Že jde evidentně o značku se zdravým zázemím prozrazuje tempo, s jakým do toho šlapou. Rok po představení se do výroby dostaly levné stopětadvacítky, o rok později se pochlubili koncepty pětistovek a dnes je tu máme ve finálním stádiu s plánovaným datem prodeje ve druhém čtvrtletí roku 2020. Teda abychom vše uvedli na pravou míru - v případě pětistovek mluvíme pořád o dvou modelech, ale ono jde v podstatě o jednu a tu samou motorku lišící se v drobných detailech, v barvě a v písmenku X v názvu. 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

V útrobách strojů Crossfire 500 bije vodou chlazený řadový dvouválec o objemu 486 cm3 s výkonem přesně na legislativní hranici kategorie A2. Svých 35 kilowatt nabídne v 8500 otáčkách a v 6750 je doplní 43 newtonmetry. To je stejný výkon jako nabízí Honda CB500, takže nepůjde o žádného lenocha. Vlastně, ještě aby to nemělo skoro stejné výkony, když je ten motor od pohledu stejný, že? :) Samozřejmostí je šestistupňová převodovka a jediné, co nám trošku vrtá hlavou, jsou ty emisní normy. Zmínka je o Euro 4, ale nové modely od příštího roku už musí plnit Euro 5. Nezbývá než věřit, že v Rakousku ví, co dělají.

Kromě výkonů prodává samozřejmě také vzhled a ostatní komponenty, a ani tady si nemáme na co stěžovat. Klasický design zaujme hlavně originálně tvarovanou nádrží do písmene X, vpředu pak LED světlo ve stylu kompasu. Stejnou technologií svítí i ostatní světla, jednoduchý kulatý budík je digitální a ani podvozkové komponenty nevypadají zle. Vpředu je tlustá obrácená vidlice a na jejím spodku radiálně přišroubovaný španělský třmen J.Juan. Zadní 160mm tlustou pneumatiku Pirelli pak na silnici tlačí nastavitelná centrální jednotka KYB. Vše drží pohromadě rám, který opět není nepodobný Hondě CB500. Podobnost to nebude čistě náhodná, jen nevíme, jestli jde o nějakou tichou dohodu nebo to je nadrzo obšlehnuté. Každopádně to na první pohled nebije do očí a třeba parádní kyvku může Brixtonu CBčko akorát tak závidět. Oproti svému vzoru jsou nové Crossfiry také o chlup větší, už jen svou výškou sedla 795 milimetrů nebo šířkou řídítek.

Jestli u pětistovek dárce orgánů není na první pohled patrný, tak u další novinky z řady Crossfire to víme na první dobrou. Stopětadvacítka je v podstatě převlečený F.B Mondial HPS. Motor, rám, podvozek, budík, řídítka… A vlastně proč ne. HPSko je fajn strojek, u kterého nám vadí akorát ty vysoké výfuky, kvůli kterým se na stupačku pořádně nevejde noha. Tady je výfuk pěkně dole, takže nepřekáží, a určitě se najde i dost lidí, kterým se Brixton prostě bude líbit víc. S touhle motorkou Brixton počítá ale až na druhou půlku roku 2020, proto ho označuje jako koncept a neuvádí k němu žádné parametry. Mondial ale udává 10 kW a 10,5 Nm, což je pro šestnáctileté naprosto dostačující.

Čtvrtou novinkou řady Crossfire s písmenem X na nádrži je drobounký Crossfire 125 XS. Stroj o velikosti Hondy Monkey má ve svých útrobách vzduchem chlazený jednoválec s výkonem 8,3 kW, kterých dosahuje v 9000 otáčkách, má kotoučové brzdy a poslední, co o něm víme je, že ho na trhu můžeme očekávat během léta příštího roku.

Posledním novým motocyklem Brixton pro příští rok je model Rayburn 125. Ten vychází z ostatních vzduchem chlazených stopětadvacítek značky a zaujme hlavně svým retro designem s odpruženým sedátkem a koženou brašnou na nářadí. Ostatní modely se vzduchem chlazenými motory, ať už o objemu 125 nebo 250, dostaly drobné barevné úpravy a jiná jména.

Aby těch záhad u značky Brixton nebylo málo, na závěr své tiskové konference nám představili svou vizi dalšího vývoje značky. Jestli jsme u modelů Crossfire 500 mluvili o technice inspirované Hondou, tady zase vidíme klasickou britskou školu. Paralelní dvouválec s chladičem ukrytým mezi předními rámovými trubkami jako by vyjel z továrny v Hinckley a tomu odpovídá i celkový styling stroje. Zástupci značky o něm nic víc neprozradili. Jen to, že jde v podstatě o designové cvičení nové kanceláře v Rakousku. Zdali se něčeho podobného dočkáme, ukáže až čas. Nějakou takovou pěknou šestsetpadesátku by nám ale Brixton naservírovat mohl.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Bogodar přispěl 6 Kč
vopák přispěl 6 Kč
Marex přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist