Brembo, Rotobox a jejich nové šperky
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Foto: Rotobox, Brembo | Zveřejněno: 6.1.2020 | Zobrazeno: 9 828x
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Foto: Rotobox, Brembo | Zveřejněno: 6.1.2020 | Zobrazeno: 9 828x
Mrberanek> Nevím, kde a jak budeš motorku používat. Ke karbonu už jsem psal, navíc na závodech nejsou tato kola povolena. I GP jezdí hořčíky. Jsou to dobrá, lehká kola, ale časem materiál degraduje a je náchylný k prasklinám. Takže za mě kovaný hliník. Já ho třeba mám.
2 reakce
Horcikove marchesini nebo OZ jsou na okruh spolehlive veci, ale nemaji moc rady, vymetani vytluku na okreskach. Na silnici bych vzal spis uhlikova kola, ta jsou flexibilnejsi. TK maji navic ecko a garanci.
1 reakce
BlackSabbath: Takže co bys spíš doporučil? Marchesini z kovaného hořčíku?
Mrberanek> Nevím přesně, jak rozsáhlý je to problém, ale vím, že to udělalo u nové motorky. Kdyžtak můžu poslat fotky.
Pánové (BlackSabbath a afro-r1), opravdu je to s karbonovými koly tak zlé? Nové BMW S 1000 RR v Mpaketu s karbonovými koly od ThyssenKrupp mám v hledáčku, resp. karbonová kola obecně, protože jsou nejlehčí, ale samozřejmě nechtěl bych, aby praskla.
Díky za případný komentář.
Pro laminat je nejlepsi forma tenkostenneho profilu s velkym prurezem. Takze ty puvodni tvary. Tyto plne uzke paprsky to nesou spis plastem nebo "pryskyrici" nez temi vlakny.
BST jsou rucne laminovane, zadne peceni v uzavrene forme.
Poruchy u TK jsou dani za setreni ze strany BMW - puvodni kola byla vyvinuta s Carbotechem, TK ma uz zlevnenou velkoseriovou konstrukci.
Jen dodám, že je určitě více firem, co nabízí karbon kola - BST, Thyssenkrupp, Dymag, Rotobox. S tou krásou teda nevím, za mě byly dosud Rotoboxy designově nejhorší. Tímto novým modelem ve stylu kol ze SD 1290 to docela vylepšili, ale bál bych se výdrže. Praskají BST, trhají se středy na nových karbon kolech z M paketu BMW. Takže tady bych se bál o to víc. Karbon kola jsou pěkná, ale...Ta spojková pumpa určitě nemá pístek z GP, protože brzdová pumpa s tímto pístkem stojí několikrát více, než ta s tím "běžným".
Ta rozsekana karbonova drt je vlastne odpad ze standardnich karbonovych dilu. BMW toho take melo kupy (roky se zkouselo, jak udelat karoserii na i3 nebo i8) a premyslelo co s tim. Resenim byly ruzne blatnicky nebo dekliky, ktere nejsou moc zatizene. Precijenom podrcena vlakna toho tolik neunesou. Takze je to spis plastovy dil vyztuzeny uhlikovou drti. No a navic ta optika hrsti spinavych zmackanych vlasu. Hlavni bylo ale zbavit se elegantne nebezpecneho odpadu.
Dobry pokus, ale pri te cene bych sel urcite do strojne pletenych kol Thyssen a Krupp.
Krásná práce