globalmoto_unor2




Znovuzrozená Bimota připravuje druhý model. Nebude tak radikální

Ještě jsme se nestačili vzpamatovat z toho šoku, když se na listopadovém veletrhu EICMA nejenže potvrdily spekulace o vstupu japonské Kawasaki do italské butikové značky Bimota, ale rovnou jsme mohli vidět první ovoce této spolupráce, po všech stránkách výjimečnou Tesi H2. Teď Bimota avizovala práci na druhém modelu nazvaném KB4.

Je to příjemná změna, po letech mrtvolného ticha na oficiálním webu i sociálech se najednou začínají objevovat zprávy a videa, kde je vidět vývoj Tesi H2, prvního motocyklu, který vznikne ze spojení Kawasaki a Bimoty. Podrobnosti jsme psali v článku tady, pokud se vám to nechce luštit, tak jen vězte, že japonská značka koupila v italské legendě z Rimini 49,9% podíl a idea je taková, že Bimota bude nadále dělat ty svoje materiálové a konstrukční exkluzivitky, vybavené výhradně zajímavými motory Kawasaki. Tesi H2 je hned na začátek takový klenot, kombinující klasické prvky Tesi, tedy přední kyvnou vidlici a řízení s rejdovým čepem, s kompresorovým litrovým čtyřválcem Kawasaki H2.

 
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Bimoty nikdy nebyly levné a Tesi H2 bude stát raketu, to je jasné už teď. Z obrázků a nově dostupných videí je vidět i to, že nepůjde o zrovna štíhlý stroj, tady skutečně půjde o demonstraci techniky a síly. Ovšem Bimoty, to přeci od začátku byly především skvěle ovladatelné, mrštné sportovní stroje! S touhle ideou v roce 1973 pánové Bianchi, Morri a Tamburini svou značku zakládali – dát výkonným motorům, o něž tehdy nebyla nouze, také odpovídající podvozky, o něž naopak nouze byla. Ale můžeme být bez obav, na řešení se pracuje a nese jméno KB4.

Je notoricky známé, že Bimota označení svých motocyklů (pokud se nejedná zrovna o Tesi) řeší jednoduše – první písmenko je značka dárce motoru, druhé Bimota a za tím číslice označuje, kolikátý stroj s motorem té které značky to je. Podle KB4 tedy poznáme, že se jedná o čtvrtou Bimotu s motorem Kawasaki (což je vlastně blbost, protože čtvrtá je Tesi H2, ale ta se prostě do té posloupnosti nepočítá). KB1 byla motorka z konce 70. let, vybavená motorem Z1000, KB2 z počátku let 80. byla trochu úlet, když šlo o malý supersport s motorem GPz550, a KB3 v roce 1983 byla už opět velký superbike s agregátem Z1000, jen novějším.

A bude to opět Z1000, kdo daruje svůj nejcennější orgán nové Bimotě. Italové sice zatím neřekli oficiálně ani slovo a ke KB4 existuje jediné kratičké video se dvěma renderovými obrázky, ale ono je to z toho bočního pohledu krásně vidět. A také se britským kolegům z Motorcyclenews.com podařilo vymámit od Italů potvrzení, že to tak bude. První prototyp by prý měl být hotový letos na jaře. Malá obratná motorka vybavená silným (142 k/111 Nm) a především velmi charakterním čtyřválcem o objemu 1043 cm3 podle mého názoru daleko lépe odpovídá filozofii Bimoty. Mně tématicky připomíná starou dobrou DB5, která sice byla ve stínu výkonnější a dramatičtější DB7, ale jinak šlo o skvělý lehký motocykl s velmi efektivním (pro silniční provoz) ducatím vzducháčem Desmodue, který mě bavil mnohem víc. Lítal jsem na ní po silnicích kolem brněnského okruhu a měl pocit jak na Tourist Trophy. A tenhle nově připravovaný model by mohl být něco podobného. Tesi H2 si koupíte, protože chcete tu techniku (a možná jste i tak trochu snob), KB4 ovšem bude pro ty, kdo chtějí především skvělou motorku na ježdění.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Autoři článku obdrželi prémie 21 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist